Natural Selection 2 släpps tidigare

Robot
Natural Selection 2 släpps tidigare

Kriget mellan människorna och rymdkrypen startar redan inatt.

#natural-selection-2, #unkown-worlds


Medlem
Natural Selection 2 släpps tidigare

Nu jeflar ska här slaktas!

Har inte varit så pepp inför en release på vääldigt länge!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ser bra ut! Har haft många roliga timmar med orginalet, så detta ska givetvis inhandlas

Medlem

OM jag köpte det!

Lite surt att man inte kan pre-loada det än bara, kommer antagligen gå sjukt segt om alla måste tanka det samtidigt.'

Men skitsamma, inatt ska det köttas fifan!

Medlem
Inaktiv

Blir att införskaffas då jag får löning, så får nöja mig med att testa WarZ under tiden när jag väl får börja lira det imorgon.
Ns är ett spel man kunde lira i timmar, tror faktiskt ns2 kommer nå upp till förväntningarna!

Medlem

Tror tyvärr att NS2 kommer dö ganska snabbt när spelare inser att de måste ha en monsterdator för att kunna spela och även då kanske du får sunkig FPS (<60). Så går det tyvärr när man som utvecklare beslutar sig för att skriva spelet i 90% okompilerad LUA. Dessutom kräver den dedikerade servermjukvaran en riktig HW server per instans eftersom den är för tung för att kunna virtualiseras i någon större mängd. Verkligen synd eftersom NS1 var ett väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av pelorat:

Tror tyvärr att NS2 kommer dö ganska snabbt när spelare inser att de måste ha en monsterdator för att kunna spela och även då kanske du får sunkig FPS (&lt;60). Så går det tyvärr när man som utvecklare beslutar sig för att skriva spelet i 90% okompilerad LUA. Dessutom kräver den dedikerade servermjukvaran en riktig HW server per instans eftersom den är för tung för att kunna virtualiseras i någon större mängd. Verkligen synd eftersom NS1 var ett väldigt bra spel.

Det där stämde för en vecka sen. Häng med. Beta 224 optimerade spelet nåt enormt. Under större delen av betan (alphan ska vi inte ens tala om) hade jag dålig FPS. Snudd på ospelbart. Efter 224 har jag inte upplevt spelet segt en enda gång.

Jag har ingen superdator (AMD Phenom II X4 3,4 GHz och ett ATI Radeon HD 4770 512 MB), men med grafikinställningarna på typ medel så ligger jag stadigt på över 30 FPS hela tiden och en bra bit över det när det inte händer massor på skärmen.

Inaktiv
Skrivet av pelorat:

Tror tyvärr att NS2 kommer dö ganska snabbt när spelare inser att de måste ha en monsterdator för att kunna spela och även då kanske du får sunkig FPS (&lt;60). Så går det tyvärr när man som utvecklare beslutar sig för att skriva spelet i 90% okompilerad LUA. Dessutom kräver den dedikerade servermjukvaran en riktig HW server per instans eftersom den är för tung för att kunna virtualiseras i någon större mängd. Verkligen synd eftersom NS1 var ett väldigt bra spel.

Säger det som Namm skrev, optimeringen har fixats så det nästan är sjukt.

Build 226 är det bästa jag nånsin lirat, 30fps konstant minst.

Edit: Kanske ska tillägga att jag har en sämre rigg, 2.4Ghz Quad och 4gb Ram och en GTX280. En hel del saker räknas ut server vis dock så en riktig jädra server krävs.

Medlem

Det är även ett ganska säkert kort att utvecklarna kommer att fortsätta jobba hårt på optimeringen, även efter release.

Personligen hoppas jag att spelet blir en stor succé iaf. Det var länge sen man spelade något som kändes så här intressant. Inte många spel idag som verkligen kräver skicklighet, teamwork och taktik för att vinna.

Medlem

Spelat det i några månader nu, aldrig haft problem med prestandan. Har iofs ganska bra dator dock. Mycket ändras varje vecka. Roligt spel, värt att testa!

Medlem

Har väntat på detta i år Vi streamar detta imorn från 21:00 till 02:00 och lottar ut ns2 keys till tittarna Ni hittar streamen på http://www.twitch.tv/megamestahd

Medlem
Inaktiv
Skrivet av pelorat:

Tror tyvärr att NS2 kommer dö ganska snabbt när spelare inser att de måste ha en monsterdator för att kunna spela och även då kanske du får sunkig FPS (<60). Så går det tyvärr när man som utvecklare beslutar sig för att skriva spelet i 90% okompilerad LUA. Dessutom kräver den dedikerade servermjukvaran en riktig HW server per instans eftersom den är för tung för att kunna virtualiseras i någon större mängd. Verkligen synd eftersom NS1 var ett väldigt bra spel.

Och hur dålig dator har du då i såna fall? Sedan det var en beta, självklart kan det strula till sig då. Det gjorde även bf3 när det kom ut som en beta och folk fick testa, tribes ascend hade problem också i början.
Nej ns2 kommer inte vara populärt bara ett tag, kanske endast för dig och andra personer med samma skumma syn på det. Jag försöker inte nedvärdera dig eller något, men jag tycker du har en skev syn på detta lir. Jag har bara hört och läst posetiva saker om det att dom fixat till det så det blivit bättre och bättre, jag undrar när du ens spelade det sist när du kommer med såna här dåliga åsikter om något som uppdateras hela tiden.

1
Skriv svar