Månadens phishing-försök

Medlem
Månadens phishing-försök

Se där, någon har märkt att jag försökt sälja mitt personliga WoW eller Diablo III-konto, minsann! Lite märkligt är det kanske att Blizzard inte kan se vilket av dem det är, eller?

Greetings!

We have already noted that you are trying to sell your personal World of Warcraft or Diablo III account.
Terms of Use

It will be ongoing for further investigation by Blizzard Entertainment's employees.
If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership. You must complete the steps below to secure the account and your computer.

STEP 1: ACCOUNT INVESTIGATION
We now provide a secure website for you to verify that you have taken the appropriate steps to secure the account, your computer, and your email address. Please go to this site and follow the instructions:
http://www.battle.com/support/PHISHINGFÖRSÖKarticle/securityw...

STEP 2: VERIFY YOUR SUBMISSION WAS RECEIVED
We will contact you with further instructions once we have received and processed your submission. If you do not receive a reply within 48 hours of submitting this form, please resend it from the address listed above.

Please be aware that if unauthorized access to this account, it may lead to further action against the account.

Fare Thee Well,

Game Master Dunarthra
Customer Services

Det här är det andra snarlika phishing-försöket på en vecka. Hoppas inga av er, mina kära läsare, har gått på något liknande.

#blogg

Medlem
Månadens phishing-försök

Jag får sådana mail flera gånger om dagen, både om WoW och Diablo 3. Fast jag inte har något WoW-konto Dessutom brukar de skickas från Yahoo-adresser, igår kom det från Vaderguy12@yahoo.com. Visste inte att Blizzard använder sig av sådana


signatur

Burn in the light.

"Vaderguy12" – sounds legit!

Medlem

Har faktiskt fått telefonsamtal där någon engelsktalande försökte phisha mitt WoW konto. Det var ganska obehagligt.


signatur

Videomupp

Trist, men det ger ett gott skratt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har fått många sådana, mest mail angående mitt WoW-kontot - och jag som inte visste om att jag hade ett!

Ofast skall man gå in på en adress som heter ngt i stil med wow.secure.battle-net.in/login/blizzard.com/ ungefär som att dom har med så många .com .net / wow så att man inte ser att det pekar till en domän någonstans i asien och sedan hoppas på att man matar in uppgifterna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett tag var det någon asiatiskt företag som ringde hem och påstod sig vara från Microsoft på knagglig engelska med kraftig brytning. De tyckte att min dator skickade felsignaler till deras server och jag skulle gå ut på nätet och hämta ett litet program som skulle fixa aaaaaalla mina problem. De ringde i princip varje dag i ett par veckors tid och i början var det roligt att hitta på nya anledningar till varför det skulle vara omöjligt att datorn min skickade felsignaler till dem (att jag hade en mac, linux, saknade internet, fick inte ha dator av religiösa skäl osv osv) men jag har så dålig fantasi att det blev tröttsamt till slut.

För en annan som är något mer datorvan än snitt-Svensson så är det oftast ganska lätt att känna igen en bluff och phishing-försök men någon krake måste de ju lyckas lura för annars skulle de ju inte fortsätta med det =(


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skribent

Jag fick ett fysiskt brev hemskickat till mig från Spanien nyligen med uppgifter om att jag tydligen hade en avlägsen släkting som dött och efterlämnat en förmögenhet. Jag och han som skickade brevet skulle dela på pengarna, enda jag behövde göra var att ta kontakt med honom.

Det var något nytt för mig i alla fall, t.o.m skrivet på korrekt engelska.

1
Skriv svar