Amnesia eller fallout 3 goty?

Medlem
Amnesia eller fallout 3 goty?

Frågan är helt enkelt vilket spel som är mest värt sitt pris och jag vill gärna höra lite vad folk tycker om de här spelen.

Inaktiv

Har inte spelat något utav dom men jag skulle rekommendera att du köper en xbox 360 och skaffar Gears of War serien. Det är riktigt prisvärt!

Medlem

Fallout 3 skulle jag säga då det förmodligen tar drygt 60 timmar mer att klara det än amnesia. Helt olika spel dock

Medlem

Jag har inte själv spelat amnesia, men har hört att det ska vara bra. Jag skulle i vilket fall rekommendera fallout 3 (jag är ett stort fan av den typen av spel är värt att tillägga) men skulle faktist säga att om du inte spelat fallout: new vegas så borde du köra det istället (om du inte ska köpa båda). Det är som fallout 3 fast med fler tillägg gameplay-mässigt, men det är ju två skilda spel så antar att båda är värda att spela. Är ju själv ett fan av survival/hard mode (ammunition väger, du måste dricka, äta osv.) som finns i NV jämnfört med vanliga fallout 3.

Medlem

Jag har kört de två.
amnesia är välldigt roligt och bra spel! Men du kommer få ut mera av F3, då det tar längre tid och finns mera att göra.
Båda två måste du spela, men tvingas man välja, så ta det som du kommer ha roligt med längst
och imo är F3 bättre än New Vegas.

fall - Han kanske vill spela spel på riktigt och inte med en tråkig plast-arakad-låda? ;>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ja både NV och F3 är väldigt bra spel. Jag fastnade själv för NV mer än Fallout3, gillade storyn mer också för den delen och som jag nämnde, survival-mode. Men det är en smaksak och de är bra spel båda två

Medlem

Jupp, vad IceMan skrev. Köp F3. Du kommer få ut mer av spelet.

Fast å andra sidan, Amnesia är riktigt bra det med.. och om man tänker på alla Moddar du kan ladda ner (vissa moddar är nästan lika långa som hela Single Player), så vet jag faktiskt inte.. Synd att du inte köpte Amnesia när det var inkluderat i Humble Bundle!

Medlem

jag missade förra humble bundle tyvärr

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Jupp, vad IceMan skrev. Köp F3. Du kommer få ut mer av spelet.

Fast å andra sidan, Amnesia är riktigt bra det med.. och om man tänker på alla Moddar du kan ladda ner (vissa moddar är nästan lika långa som hela Single Player), så vet jag faktiskt inte.. Synd att du inte köpte Amnesia när det var inkluderat i Humble Bundle!

Har du ett bra tips på nån bra modd? de få jag har testat har varit extremt korta. är dock 1år sedan? jag kollade runt.


signatur

R.I.P The_maxx

Testpilot

Fallout har så mycket längre speltid + moddningen gör ju att det är klart mer värt!

Skrivet av IceMan:

Har du ett bra tips på nån bra modd? de få jag har testat har varit extremt korta. är dock 1år sedan? jag kollade runt.

Har inte lirat Fallout på länge , hittade dock denna länk (som just nu inte fungerar pga orkanen i USA)

http://kotaku.com/5953880/return-to-new-vegas-how-to-mod-the-...

Där man kan modda upp sin fallout rätt rejält.

Shit nu blev man ju sugen att ta en dust i spelet igen och modda det lite också!

Medlem

Känns som att Fallout 3 är "mer spel" för pengarna, men amnesia är också bra

1
Skriv svar