Har ett konstigt problem med datorn

Medlem
Har ett konstigt problem med datorn

Har en
Asus P6X58D Premium
Intel i7 930 2,8ghz
Geforce GTX560 Ti
3x2gb ddr3 ram

Av nån orsak så verkar det som moderkortet har blivit konstigt tror jag.

Om jag stänger av datorn och startar den så får jag ingen bild,så jag stänger av datorn igen tar ut sladdarna(min dvi och hdmi) till grafik kortet, och grafikkortet ur moderkortet. sedan sätter jag tillbaka kortet i moderkortet och startar datorn.
För att bara stänga av datorn och koppla in mina skärm sladdar och starta datorn och så fungerar den som vanligt tills jag stänger av datorn tillfällig lösning är att inte stänga av datorn men kan det va moderkortet some det är fel på?
Jag får inga fel meddelanden heller.

Medlem

Du verkar inte vara ensam (googlat) med problem på Asus P6X58D. Defekt moderkort eller nåt knas på BIOS.
Antar att du har nåt liknande problem, no POST (lyser som de ska på moderkakan men bootar bara inte).

Du kan testa nollställa bios helt, dra ur strömmen, och ta bort batterin för några sekunder (5-15 sek) för att göra en bios reset.

Medlem

Har testat det funkar tyvärr inte.
Jag hitta felet tydligen så har några av dom tidiga korten med 2 dvi och en hdmi, då e tydligen en av dvi samman kopplad med hdmi och om man använder just den dvi så kan utsignalen bugga och man får ingen bild.

1
Skriv svar