Vilket eller vilka spel och speltillverkar borde spelindustrin lära sig och ta inspiration ifrån?
Två enkla frågor som jag tror kan ge något intressant tillbaka.
Vilket eller vilka spel tycker du att spelindustrin borde anama och ta inspiration ifrån? Nya som gamla, vad vore en bra inspiration för nya spel?
I min mening är det helt klart de första Ghost Recon och SWAT-serien för FPS, och Anno-serien för strategi.
Speltillverkare som i min mening är föredömliga är Related Designs & Ubisoft Blue Byte (Studiorna som står bakom Anno 2070), och Valve.
Vad tycker ni? Försök hålla det städat såklart, alla tycker olika.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Måste väl ändå säga att de inte borde anamma särskilt mycket alls utan istället försöka göra sin egen personliga tolkning. Tror att variationen skulle bli otroligt mycket större bland spelen (så klart) och nya guldkorn hade hittats. Nu är det väl oundvikligt att man hämtar inspiration från andra spel då det finns spel inom väldigt många genrer och av väldigt många olika typer. Dock ser jag indie-scenen som de största innovatörerna idag jämnfört med de gamla trotjänar studiorna. Men det är väl kanske för att de måste våga mer för att vinna något?