Disney köper Lucasfilms

Robot
Disney köper Lucasfilms

George Lucas säljer sitt imperium för sisådär fyra miljarder dollar.

#lucasarts, #half-life-3


Medlem
Disney köper Lucasfilms

Oh mai gawd!!!

Mouse Wars: Revenge of Darth Duck..?

Kan nog faktiskt bli riktigt najs.. (Hoppashoppashoppas)
Man skulle ju inte börja gråta om dom fick till en värdig uppföljare på X-Wing/Tie, for starters..

Medlem
Medlem

Förstår inte varför, trodde George Lucas hade sån otroligt passion för Star Wars, har inte 4,5,6 blivit omgjorda typ 5 gånger var? bortklippta scener, nyfilmade scener, allt möjligt skit

Medlem

When you wish upon a star


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened.

Medlem

Tja, Lucas har ju själv sagt att han inte vill ha mera med Star Wars att göra, och de sista tre filmerna kommer ju aldrig bli realiserade heller. Och idag så är ju Star Wars så söndermjölkat att dagens ungdom inte ens vet vad det är...

Medlem

Ord... ord kan inte förklara vad jag känner just nu.

Eller jo, extas och förskräckelse på samma gång beskriver det ganska bra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Var det inte George Lucas som sa att Star Wars aldrig skulle få göras om eller något liknande?

Hursomhelst - det ska bli intressant med skönsång var 15:e minut i Star Wars: Episode VII.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

AW8
Medlem

Min första tanke var att hänga mig själv med närmaste nätverkskabel.

Men det här kanske blir bra! De nya filmerna kanske blir bra! Och de kanske inte våldtar sönder de bra sakerna ur Expanded Universe, som t.ex. KotOR 2 bland annat. Kanske...! Kanske det här blir bra! Kanske de låter en bra spelutvecklare göra ett bra Star Wars-spel! Jag har aldrig varit religiös men just nu ber jag till Kraften att detta ska sluta väl, och inte förstöra Star Wars helt och hållet.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Undra om Indiana Jones ingår i denna affär... fast verkar inte komma någon 5a som det ser ut..

Medlem

Ser inte riktigt problemet. Kanske kan de låna lite bra manusförfattare från Pixar nu.

Medlem

Här skulle Darth Vader med Noooooooo! passa, men jag är för deprimerad för att leta upp den.

Medlem

När Lucas inte längre har makten kanske man vågar hoppas på en riktig BD-box med originalfilmerna.

Moderator | Testpilot

Inte för jag klagar.. Men vad har film med FZ att göra eller gör "Lucasfilm" spel också?

EDIT: Glöm vad jag skrev.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu hoppas jag att det kommer en ny scifi serie som utforskar starwars universiumet med en liten grupp och deras rymdskepp. Skulle inte klaga om det blev som en ny firefly serie.

Medlem

Det var kanske lika bra. George Lucas karriär har varit över i mina ögon för längesen. Som vi har sett många gånger har pixar levererat många kvalitetsfilmer. Frågan är hur musiken, karaktärerna och handlingen kommer framföras av disney.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Märkte det med swtor ...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Exim:

Märkte det med swtor ...

Vad märkte du? Att reglerna förstör spelen? Ja, då lär det förhoppningsvis bli mer öppet och bättre nu efter det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ge mig Republic Commando 2, Battlefront 3, Knights of the old republic 3 och ett nytt Jedi Knight så är jag nöjd!

Medlem
Skrivet av Thane:

Ge mig Republic Commando 2, Battlefront 3, Knights of the old republic 3 och ett nytt Jedi Knight så är jag nöjd!

SAMT ett Star Wars Galactic Battleground 2

Medlem

4 miljarder dollar för star wars imperiet?

Känns rejält undervärderat, kan ju inte ens vara i närheten av vad det varumärket inbringat i totala intäkter genom åren.

Medlem
Skrivet av Zeilon:

I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror and were suddenly silenced. I fear something terrible has happened.

hade vart kul om inte Georgie hade lyckats rätt bra med att pajja SW på egen hand

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Här skulle Darth Vader med Noooooooo! passa, men jag är för deprimerad för att leta upp den.

http://www.nooooooooooooooo.com/

Medlem

George gick i pension i somras, så det här borde man kunnat räkna ut. Såg en siffra att SW-franchaisen är värd $20 miljarder. Så billigt med 4, som sagt. LucasFilm Ltd (LfL, inte s på film) hade på åttiotalet planer på 9 filmdelar. Men manusen uppges ha blivit stulna från deras Tokyo-kontor.
För mig är Lucas en hjälte som har bidragit med så mycket för media-/IT-världen: introduktionen av specialeffekter värda namnet. THX ljud-system, vars "sidoeffekt" är bl a ProTools ljud-program för Mac och Photoshop. Listan kan fortsätta mycket längre.

Medlem

Disney brukar göra vettiga saker och då de hållt på med bra spel den senaste tiden så kan det bli bra även för gamers.
Sen lär den nya trilogin kan knappast bli sämre än Episode 1-3...

Skrivet av Mechanism:
Skrivet av Bojkott:

Här skulle Darth Vader med Noooooooo! passa, men jag är för deprimerad för att leta upp den.

http://www.nooooooooooooooo.com/

HAHAHAHAHA


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Kul hur alla whinar över detta och att det kommer släppas skit filmer/spel nu......sigh.

För det första så äger Disney bara LucasFILM alltså dem har inte ett skit med spelen att göra och dessutom så äger Disney Marvel, ja menar hallå? Dem senaste Marvel filmerna har varit riktigt bra.

Inaktiv

Så nu har vi mer sketna B-filmer och mjölkade serier från Disney att vänta.. stänger av datorn.

Skriv svar