A Game Of Dwarves

Robot
A Game Of Dwarves

Ett skäggigt Dungeon Keeper gräver nästan sin egen grav.

#deathspank, #the-bards-tale, #a-game-of-dwarves, #bullfrog, #zeal-game-studio


Medlem
A Game Of Dwarves

Kan faktiskt hålla med om att spelet var ganska sådär :-/
De verkar dock fortsätta uppdatera det och lyssna på communityt för jag har sett Developer inlägg på forumet ganska ofta

-Edit-

Här har ni en förslags tråd på Paradox forumet

Medlem
Medlem

Rolig spelidé


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det verkar som att paradox har tagit Dwarf Fortress och lagt på bättre grafik än ASCII. Har de dummat ner det också?

Medlem

Det är lite jobbigt att kolla på det här, tänker bara nytt Dungeon Keeper, vilket jag aldrig kommer få

Medlem

Spelet är kul och jag håller med recensenten att AIn skulle behövas finslipas lite och att det är lätt att missa när ens dvärgar har fastnat. Men då spelet är mycket prisvärt och paradox gillar att patcha sina spel så tror jag det kommer bara bli bättre och bättre.
Om ni är intresserade av mer dungeon keeper liknande spel så kika in Impire som kommer nästa år. Även det ges ut av paradox och det verkar lovande.
WTF Is... om Impire.
https://www.youtube.com/watch?v=TDXVAGS67N0&feature=youtube_g...

Medlem
Skrivet av omgponies:

Om ni är intresserade av mer dungeon keeper liknande spel så kika in Impire som kommer nästa år. Även det ges ut av paradox och det verkar lovande.
WTF Is... om Impire.
https://www.youtube.com/watch?v=TDXVAGS67N0&feature=youtu...

Tänkte själv föreslå det spelet och personligen verkar det vara mer ett spel i min smak. Det har helt klart potential att bli en värdig utmanare till DK spelen.

Medlem
Skrivet av phocuz:

Jag visste faktiskt inte att det ansågs som ett felaktigt användande, så tack för den notisen.

Men samtidigt så kan jag störa mig på den formen av språkfascism som säger "alla använder det här ordet fel!", eftersom ords betydelse faktiskt ändras hela tiden. Om ett ord får en ny innebörd så är det ju språkbrukarna som har rätt och inte SAOL - även om det beror på ett initialt missförstånd av dess ursprungliga mening.

Medlem
Skrivet av rednacid:

Det verkar som att paradox har tagit Dwarf Fortress och lagt på bättre grafik än ASCII. Har de dummat ner det också?

AGOD är mer lik Dungeon Keeper än Dwarf Fortress.

Medlem
Skrivet av rednacid:

Det verkar som att paradox har tagit Dwarf Fortress och lagt på bättre grafik än ASCII. Har de dummat ner det också?

Dum fråga. KAN man ens göra en Dwarf Fortress-klon och göra den MER advancerad? Jag tvivlar starkt, med tanke på att DF i stort sätt håller reda på allting från dina dvärgars älsklingsdjur till tjockleken på deras fettlager samt hur många skäggstrå de har!

Medlem

Spelar AGoD och ja, tänkte att det nog hade blivit en 2:a innan jag såg betyget, men.. skulle personligen ge det 3/5 AI:n behöver slipas helt klart. Spelet är dock riktigt skönt och man kan konstruera sitt rike av tunnlar lite som man vill och det är riktigt skönt lir när man är less och bara vill slö spela. Helt klart värd de 8$ jag gav för det via GMG (9.99$ nu efter att de inte har en 20% voucher kod längre) och redan spelat fler timmar av det (19 timmar) än många 400kr spel som kommer idag med 8 timmars speltid.

Så en klar 3/5 av mig då spelet patchas mycket med 3 patcher redan sedan release, samt som sagt ovan att de verkar lyssna och ta till sig mycket av vad folk säger på Steam forumet.

Inaktiv

Det är ett bra spel som är värt pengarna, men Evil Genius är bättre och billigare.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

nä tack vet jag Dungeon Keeper 1 och 2 , ser till och med bättre ut än detta på flera sätt vilket är löjligt med tanke på hur gamla dom är.

Medlem
1
Skriv svar