Använda fetstil, kursiv o.s.v. i forumet

Medlem
Använda fetstil, kursiv o.s.v. i forumet

Om jag i webbläsaren opera (har inte testat med andra webbläsare) använder mig utav fetstilt eller någon annan genom att markera texten och sedan trycka på "fetstil", då blir det något konstigt och hela texten markeras inte. Exempel:

Jag har markerat hela denna text och sedan tryckt på fetstilt. = Fungerar ej.
Ingen fetstil, fetstil, ingen fetstil. = Jag markerade fetstil och tryckte på fetstil, men fetstilen hoppade till höger av någon konstig anledning.

Kanske dåligt förklarat, men det intressanta vore kanske att se om alla har samma problem som jag, eller kanske bara Operanvändare eller kanske det bara är jag som har problemet?

Medlem

Fetig fetstil

Nää jag har inget problem med det

Chrome

Medlem

Om jag i webbläsaren opera (har inte testat med andra webbläsare) använder mig utav fetstilt eller någon annan genom att markera texten och sedan trycka på "fetstil", då blir det något konstigt och hela texten markeras inte. Exempel:

Gick bra - Opera.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Bah, latmask, riktiga män/kvinnor/meat popsicles använder taggarna manuellt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Om jag i webbläsaren opera (har inte testat med andra webbläsare) använder mig utav fetstilt eller någon annan genom att markera texten och sedan trycka på "fetstil", då blir det något konstigt och hela texten markeras inte. Exempel:

Gick bra - Opera.

Gör det för mig också, men ta och kopiera texten igen och försök istället markera från "webbläsaren..." till "att markera...". Fungerar det för dig då? Då blir det knepigt för mig.

Medlem

För mig så buggar det sig också, fast inte i slutresultatet.

Om jag har skrivit en text och sedan klickar på knappen för t ex fet stil, så infogas taggarna i textrutan men inte där markören eller i slutet av texten, utan någonstans i början av textrutan. Sedan så antar jag att det är det mellan taggarna som skall markeras för att man bara skall kunna fortsätta skriva det man vill ha fetstilt, men den markeringen buggar sig ibland också och markerar helt fel text.

Jag kan testa senare när jag kommer hem, då kan jag skriva lite utförligare. (Jag har för mig att jag har nämnt det en annan gång, men kan ta det igen. )

//edit

Om man har markören i slutet av texten, så lägger sig taggarna i början av textfältet, markeringen blir dock rätt.

Fast när man har markören inne i en text, så hamnar taggarna fel. Jag prövade med meningen ovan. Taggarna hamnade mellan "s" och "ig" i "sig", markeringen hamnade på "ger " i ordet "lägger" (plus mellanslaget efter). Jag hade markören precis innan ordet "lägger".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar