Silent Hill: Book of Memories

Robot
Silent Hill: Book of Memories

Som om det inte räcker med att ha släppt två rysligt dåliga Silent Hill-titlar detta år kommer nu spelet som avskräcker även de trognaste fansen.

#silent-hill-hd-collection, #konami, #silent-hill-book-of-memories, #way-forward


Medlem
Silent Hill: Book of Memories

Va ledsen man blir :'(

Medlem

Nu har dem förstört Slent Hill som det skulle ha varit. Borde finnas en petition över sådana ändringar.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Inte förvånad, borde få 0/5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En totalslakt av något som kunde blivit så bra. Silen Hill 1 får vara det man kommer ihåg, det får dö fint i minnet.


signatur

Nämen!

Medlem

Inte läst recensionen än (har kollat på Youtube Walkthrough dock), men vill säga jag är glad över att se ett lågt betyg på det. Häromdagen läste jag nån kommentar som gick ungefär såhär: "If you just see the game for what it is (A hack'n'slash with Silent Hill-theme) this game is an 8/10, totally worth getting"

Det enda jag kunde tänka då jag läste det var att det finns så många andra alternativ än att springa till affären och köpa en PS Vita + Book of Memories. Torchlight 2 t.ex. är väldigt billigt, bra och gör en inte sur över att Konami bajsar på ens favorit-serie.

EDIT: Jag tyckte inte Silent Hill Downpour var rysligt dåligt, 3/5 i min bok!
EDIT2: Nu har jag läst den! Bra skrivet Kerstin!

Medlem

Jag undrar varför Konami verkar hysa sån avsky för sin egen serie att de håller på på det här viset. Inte nog med att de tydligen ger bort serien till precis vem som helst ("hmm, de som gjorde Buffy-spelen låter bra!") och låter Korn göra musiken. Nu måste man dessutom fråga sig hur många design- och pitch-möten har nickat igenom förslaget "vi gör hack n slash av Silent Hill" utan att de kritiska rösterna fick överhanden?

Medlem

Silent Hill RIP !

Inaktiv

Silent Hill har varit dött sedan japanerna släppte titeln. Dvs 4:e är sista spelet i den klassiska serien, ett spel som i sig har en hel del problem, 2:an är utan tvekan bäst. Allt efter 4:an är totalt skräp!

Medlem

Varför gör de så här. Silent Hill 2 är ju en klassiker!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Silent Hill har varit dött sedan japanerna släppte titeln. Dvs 4:e är sista spelet i den klassiska serien, ett spel som i sig har en hel del problem, 2:an är utan tvekan bäst. Allt efter 4:an är totalt skräp!

Alltså, va? 4an var ju totalt skräp om något, sämsta Silent Hill spelet. T.o.m. de nya är bättre.

Inaktiv

Inte förvånande betyg, jag tyckte själva idéen från början lät vansinnigt.

Är så synd att se en serie man älskar bara bli sämre och sämre, specielt då "HD" releasen var som ett slag i ansiktet.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Brandter:

Silent Hill har varit dött sedan japanerna släppte titeln. Dvs 4:e är sista spelet i den klassiska serien, ett spel som i sig har en hel del problem, 2:an är utan tvekan bäst. Allt efter 4:an är totalt skräp!

Alltså, va? 4an var ju totalt skräp om något, sämsta Silent Hill spelet. T.o.m. de nya är bättre.

The Room är faktiskt min favourit efter tvåan. Visst, det är fullt av fruktansvärda designbeslut men jag älskar storyn och atmosfären är bäst i hela serien.

Sen tyckte jag bitvis om Shattered Memories. Det är nog det enda spelet post-Team Silent som faktiskt känns som att det har i serien att göra.

Medlem

Nu ska jag inte va sådan men det här såg faktiskt inte roligt ut. Hur TÄNKTE dom när dom gjorde det här? Och varför inte bara köra på det som Silent hill är bra på... SKRÄCK -,,-. Kul att dom prövar något nytt men det här blev fail :(. Gör om gör rätt :).

Det känns som ett helt onödigt släpp. Tråkigt att SH-serien förföll på det sättet som den har gjort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker iofs att det är konstigt att folk fortfarande hänger fast i tanken om riktiga Silent Hill. Det var ju asmånga titlar sen. Vadå, Resident Evil är och ju action nu, då kan vän Silent Hill också få vara det?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vad är det som säger att bara för att första spelet är på ett visst sätt måste resterande vara likadana? man KAN faktiskt prova andra saker med ett varumärka, men ibland fungerar det tyvärr inte :/


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag tycker iofs att det är konstigt att folk fortfarande hänger fast i tanken om riktiga Silent Hill. Det var ju asmånga titlar sen. Vadå, Resident Evil är och ju action nu, då kan vän Silent Hill också få vara det?

Faktiskt inte. Silent Hill Downpour och Shattered Memories verkligen försökte att vara läskiga genom att använda en hel del spelmekaniker från Survival Horror-spel (men misslyckades enligt mig). Homecoming lyckades dock bra med att vara läskig och monster-designen i det spelet är också helt härlig. Det är synd, för de som gjorde det förstod sig inte på SH så spelet är fyllt med många saker som inte går ihop med det man har fått lära sig från tidigare Silent Hill-spel.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag tycker iofs att det är konstigt att folk fortfarande hänger fast i tanken om riktiga Silent Hill. Det var ju asmånga titlar sen. Vadå, Resident Evil är och ju action nu, då kan vän Silent Hill också få vara det?

och varför tror du att RE5 och till stor del RE6 inte är lika omtyckta som de tidiga delarna. Om du ger en "zombie" ett gevär och den står och skjuter på dig istället för att hasa, kräla eller springa emot dig så blir det ju bara en vanlig shooter av det.

Tar du bort grunden en spel serie bygger på så får man räkna med att trogna fans av serien ratar spelen. Hade varit bättre att helt enkelt inte kallat det silent hill och gjort ett fristående eller start av en ny serie istället.

RE5 tex började bra men spårade snabbt ur och blev tråkig action istället för vad som förväntades av spelet.

Medlem

Hoppas det här skitspelet inte säljer en enda kopia


signatur

Game long and prosper

Medlem

Personligen gillar jag spelet, musiken håller klass, kontrollen känns responsiv och mysig atmosfär. Tycker inte det dåligt, mer tidsdödande som spel. Smaken är som baken.

Det ända jag har att klaga över är helt klart storyn; intressant plot men själva genomförandet blir väldigt blää.

3/5 av mig.

Trevlig recension annars.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Paddington:

Jag tycker iofs att det är konstigt att folk fortfarande hänger fast i tanken om riktiga Silent Hill. Det var ju asmånga titlar sen. Vadå, Resident Evil är och ju action nu, då kan vän Silent Hill också få vara det?

och varför tror du att RE5 och till stor del RE6 inte är lika omtyckta som de tidiga delarna. Om du ger en "zombie" ett gevär och den står och skjuter på dig istället för att hasa, kräla eller springa emot dig så blir det ju bara en vanlig shooter av det.

Tar du bort grunden en spel serie bygger på så får man räkna med att trogna fans av serien ratar spelen. Hade varit bättre att helt enkelt inte kallat det silent hill och gjort ett fristående eller start av en ny serie istället.

RE5 tex började bra men spårade snabbt ur och blev tråkig action istället för vad som förväntades av spelet.

Jag tycker som dig, jag har bara gett upp att uppröras. Dom kommer göra action av alltihop ändå.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Visst spelet är inget mästerverk men jag tyckte ändå det var underhållande att spel igenom.(speciellt co-op)

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Paddington:

Jag tycker iofs att det är konstigt att folk fortfarande hänger fast i tanken om riktiga Silent Hill. Det var ju asmånga titlar sen. Vadå, Resident Evil är och ju action nu, då kan vän Silent Hill också få vara det?

och varför tror du att RE5 och till stor del RE6 inte är lika omtyckta som de tidiga delarna. Om du ger en "zombie" ett gevär och den står och skjuter på dig istället för att hasa, kräla eller springa emot dig så blir det ju bara en vanlig shooter av det.

Tar du bort grunden en spel serie bygger på så får man räkna med att trogna fans av serien ratar spelen. Hade varit bättre att helt enkelt inte kallat det silent hill och gjort ett fristående eller start av en ny serie istället.

RE5 tex började bra men spårade snabbt ur och blev tråkig action istället för vad som förväntades av spelet.

Jag tycker som dig, jag har bara gett upp att uppröras. Dom kommer göra action av alltihop ändå.

Jo de är väl mer eller mindre sant, det händer för ofta med spel som inte är direkta uppföljare att de försöker sig på en ny vinkel på det hela och fallerar totalt, så att man blir trött på det hela stora kan man ju förstå.

Samtidigt som jag förstår helt vad du menar så måste ju folk få ut kritiken och tala om vad de inte gillar med det hela, dock i flesta fall så är det ju bättre att faktiskt post detta på spelmakarnas egna forum eller direkt maila dem.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jo de är väl mer eller mindre sant, det händer för ofta med spel som inte är direkta uppföljare att de försöker sig på en ny vinkel på det hela och fallerar totalt, så att man blir trött på det hela stora kan man ju förstå.

Samtidigt som jag förstår helt vad du menar så måste ju folk få ut kritiken och tala om vad de inte gillar med det hela, dock i flesta fall så är det ju bättre att faktiskt post detta på spelmakarnas egna forum eller direkt maila dem.

Jo såklart, men det tråkiga för oss som har en mer förfinad smak än dum action om och om igen är att de nog säljer mer på att göra action av allt. Kolla på senaste Medal of Honor, den toppade försäljningslistan i England som om vi behövde en till modern skjutare. Men folk vill ha sånt. Resident Evil 6 säljer väl bra också som jag förstår det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar