Flame-shield: On

Medlem
Flame-shield: On

Hejsan hoppsan, nu ska jag skriva ett inlägg som jag förmodligen kommer få massa skit för:

Är det bara jag som tycker att Assassins Creed serien är extremt överskattad?

Det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud under all hype för AC3, jag har aldrig förstått varför alla blivit så störtkära i denna spelserie...
Jag säger inte att serien är dålig, verkligen inte, men när jag spelat AC2 så tycker jag spelet bara känts som en enda lång tutorial. Jag får iallafall inte känslan att det är ett "open-world" spel, trots att dom går ut med att det är ett...

I Brotherhood fanns potentialen för ett riktigt coolt uppdrag som kunde ha varit riktigt unikt, ni som har spelat det vet nog vilket jag menar: I ett uppdrag ska man ta sig in i en gigantisk fästning och rädda en kvinna som sitter i en fängelsecell och man börjar uppdraget längst nere på marken utanför muren. Låter ju ascoolt att försöka liksom "hitta ett eget sätt" att ta sig in och klara uppdraget som t.ex. spel som Dishonored låter dig göra, men nej, dom lägger till waypoints som även agerar som checkpoints... suck ...

Jag hoppas verkligen att 3:an är en annourlunda historia och från vad jag har sett så verkar det vara det, ser fram emot att testa det spelet någon dag!

Jag ber om ursäkt om jag har retat upp någon där ute som gillar serien och jag säger inte att det är fel om ni gillar det, alla tycker vi olika! Skriv gärna en kommentar om vad du tycker, personligen skulle jag gärna vilja veta om jag är den enda som känner så här.

Låt mig avsluta med något vi alla förmodligen kan enas om: PC-versionen av spelen suger!

#blogg

Medlem
Flame-shield: On

Jag har aldrig varit ett speciellt stort fan av "en person dödar en hel armé på egen hand"-spel och AC är en sådan, i alla fall vad jag har sett. Har inte spelat spelen då det finns så många andra bra spel att spela, så rätta mig om jag har fel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

phi
Medlem

Jag orkade knappt spela igenom första spelet som var otroligt repetivt. Så jag hoppade över 2:an och ser ingenting som är intressant med 3:an heller.

Jag kan förstå att du tycker så om spelet om du ser det enkom från en gamers perspektiv, om man gillar kulturhistoria och är intresserad av dåtidens politiska intriger, samt en dos av Sci-Fi, då har man garanterat mycket roligt.

AssCreed-spelen är unika på många sätt, men det är främst kombinationen av olika världar som gör de roliga att ta sig ann, i varje fall för mig.

AssCreed III - har överlag fått bra betyg från alla håll och kanter. Du får nog testa och avgöra själv.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

PC versionen är enligt mig överlägsen.
Ser det från en Gamers perspektiv och är inte vidare intresserad av historia och älskar allt i serien. Om jag ska gnälla lite så har spelen kommit för tät så det blir monotont, men det är ju I-landsproblem

Så tyvärr jag måste höja serien till skyarna.
Men jag skulle vilja vara lite mer stealth smygande när det ändå skulle kunna gå


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men jag skulle vilja vara lite mer stealth smygande när det ändå skulle kunna gå

Ja, jag tycker man knappt blir straffad när man blir "upptäckt" , sen möter man 20 stycken vakter som man självklart klarar av att döda på egen hand

Medlem

Assassin's Creed är en kass spel-serie, snälla nån. Är hela världen blind? Jag menar, bara faktumet att bloggaren ser det som tabubelagt att kritisera sådan skräp visar ju på att något är fel här.


signatur

Imperator

Medlem

btw, vad jag menar med att PC-versionen suger är att portningen är jättedålig, har haft massvis med buggar etc. när jag kört det på PC, men aldrig på konsol

Medlem
Skrivet av Reize:

Assassin's Creed är en kass spel-serie, snälla nån. Är hela världen blind?

Kass: nej
Överskattad: ja

Medlem

Jag älskar Assassins-serien men kan hålla med om att någon riktig "open-world" är det inte. Visst man kan röra sig fritt och välja uppdrag och sånt men själva storyn rullar på och några mindre sidequests är det inte gott om, allt mynnar ut i huvudstoryn oftast. Nu kan jag förstå varför också då Assassins har en ganska invecklad historia, att släppa allt helt löst i stil men Fallout gör att spelaren kan tappa tråden och då blir det inte samma effekt av en invecklad story. Fallout gillar jag också men där är inte huvuduppdragen speciellt intressanta och man kommer lätt bort ifrån dom, på gott och ont.
Jag kan också hålla med om Brotherhood-scenariot som målades upp som något riktigt stort men som sedan var...jaha...
3:an verkar ju inte bli riktigt så bra som man hoppats efter vad folk sagt. Jag brukar undvika hypen kring spelserier jag gillar, kollar kanske på en teaser eller dom första in-gamebilderna, that's it. Jag vet redan att jag ska köpa spelet så varför spoila något.
Jag gillar Assassins-serien och framför allt har man varit grym på att förnya sig varje gång man släpper ett nytt spel, trots att det är så sammanhängade historia i grunden.
Sedan är jag konsolspelare så jag kan inte bry mig mindre om att PC-versionen suger, men så är det ju med dom flesta portningar mellan konsol och PC. I mitt tycke inget problem då PC bara passar för strategispel och harpan...

Skrivet av MakkeK:

PC bara passar för strategispel och harpan...

How dare you sir!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Sedan är jag konsolspelare

Jag vet inte hur erfaren FZ-medlem du är , men dom där orden yttrar man inte på den här sidan

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av MakkeK:

PC bara passar för strategispel och harpan...

How dare you sir!

ÄR HAN HELT STÖRD I HUVUDET ELLER??? KLART SOM FAN DET FINNS MER SPEL ÄN HARPAN MAN KAN KÖRA PÅ PC, TILL EXEMPEL KUNGEN, HJÄRTER OCH RÖJ!
Tänk dig för innan du skriver saker, en del av oss blir ledsna inombords... :'(

Testpilot

Håller med att serien är överskattad , har aldrig fastnat heller och då jag testade så insåg jag snabbt att spelet är gjort för gamepad och då tokdissade jag.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Håller med att serien är överskattad , har aldrig fastnat heller och då jag testade så insåg jag snabbt att spelet är gjort för gamepad och då tokdissade jag.

Haha åh jag minns fortfarande dom där fem sekunderna jag spelade AC med tangentbord, sen utbrast jag ett kraftigt: "NOPE!!! DO NOT WANT"

Testpilot
Skrivet av luftman:

Haha åh jag minns fortfarande dom där fem sekunderna jag spelade AC med tangentbord, sen utbrast jag ett kraftigt: "NOPE!!! DO NOT WANT"

Låter precis som min reaktion , fast den var mer i stilen "herrejösses hur många knappar ska man lära sig innan gubben ens rör sig"

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av luftman:

Haha åh jag minns fortfarande dom där fem sekunderna jag spelade AC med tangentbord, sen utbrast jag ett kraftigt: "NOPE!!! DO NOT WANT"

Låter precis som min reaktion , fast den var mer i stilen "herrejösses hur många knappar ska man lära sig innan gubben ens rör sig"

Det är i dessa stunder jag är glad att ha en Xbox gamepad till PC:n

Testpilot

Jag blir inte hjälpt av en gamepad heller, efter mitt försök med att ha en PS3 och spela på den har jag insett att det är svårt att lära gamla hundar gamepad

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag blir inte hjälpt av en gamepad heller, efter mitt försök med att ha en PS3 och spela på den har jag insett att det är svårt att lära gamla hundar gamepad

Visste inte att hundar kunde spela spel ... nej men seriöst nu, jag brukar spela det mesta med gamepad på dator, eftersom det är så bekvämt att bara luta sig tillbaka och sitta med en dosa i handen.
Sen finns det ju vissa spel som KRÄVER mus och tangentbord, t.ex. Xcom (Som man faktiskt kan spela med gamepad om man vill, men vilken idiot skulle vilja det?)

1
Skriv svar