Bara jag som är trött på spel???

Medlem
Bara jag som är trött på spel???

Tycker 95% av alla spel som släpps idag är antingen inte färdiga och blir oftast inte bättre förren 6mån efter släppet om någonsin eller bar sjukt tråkiga. Vet inte om det bara är jag som börjar tröttna men tycker det mesta som släpps är mög på nått sätt med några få undantag.

Vad säger ni?

Inaktiv

Du har helt rätt, och eftersom jag själv är PC gamer så blir jag lite trött på alla dessa dåliga portningar från Konsoll till PC.

Och för att få den fullständiga versionen av spelet så måste du köpa till 200+ DLC.......


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:

Och för att få den fullständiga versionen av spelet så måste du köpa till 200+ DLC.......

Haha ja det också. Nä sakna gamla goda tiden där du köpte ett oftast gediget spel och fick en massa gratis grejer möjligtvis fick du köpa en expansion, men var ju många gånger lika stort som själva orginalet.

Medlem
Skrivet av fall:

Du har helt rätt, och eftersom jag själv är PC gamer så blir jag lite trött på alla dessa dåliga portningar från Konsoll till PC.

Ja verkligen tradigt att det gör spelet till en förlegad konsol och många gånger bara skalar upp till pc så får vi står ut med dåliga kontroller och mög. Istället kunde de gjort det ordentligt till pc och skalat ner till mög konsolerna Jag är lätt PC spelare men har Konsollerna med men använder de nästan aldrig mer än till film

ahh, neverwinter nights två expansioner som båda var minst lika bra som orginalet!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Håller helt med så jag är sjukt petig när jag köper spel. Det är tråkigt att det bara handlar om att tjäna pengar i spelindustrin. För de nallar alltid på kvalite, känsla, spellängd eller någon annan grymt viktig faktor! Tror i och för sig att jag är lite för gammal för jag tröttnar även på bra spel....

Portal 2 var en aning kort men helt fantastiskt både spelmässigt och grafiskt. Dishonored hade några småbrister och var väldigt kort spel, men fantastiskt på många sätt. Tyvärr får jag inte njuta av dess omspelarvärde eftersom jag tröttnade :/

Kolla in dem om det är något du kanske kan gilla


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av jonah:

Håller helt med så jag är sjukt petig när jag köper spel. Det är tråkigt att det bara handlar om att tjäna pengar i spelindustrin. För de nallar alltid på kvalite, känsla, spellängd eller någon annan grymt viktig faktor! Tror i och för sig att jag är lite för gammal för jag tröttnar även på bra spel....

Portal 2 var en aning kort men helt fantastiskt både spelmässigt och grafiskt. Dishonored hade några småbrister och var väldigt kort spel, men fantastiskt på många sätt. Tyvärr får jag inte njuta av dess omspelarvärde eftersom jag tröttnade :/

Kolla in dem om det är något du kanske kan gilla

Har lirat igenom båda och ja det är några av de få välpolerade och bra spel de senaste åren.
Likadant för mig, orkar aldrig spela om några spel nu för tiden. När jag var yngre kunde man plöja igenom typ mario, metroid, sonic, zelda och likande ett par gånger

Medlem

Du kanske börjar bli äldre och har högre krav på spel.
Med ett heltids jobb + massa övertids timmar och familj kanske, så faller spel som kräver skicklighet/mycket tid bort typ fps/mmo. Kvar blir SP spel med multiplay som "extra" grej.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

För egen del går det upp och ned. Ibland får man helt enkelt ta time out och göra något vettigt med sitt liv istället för att sitta och glo på en TV eller skärm. När sedan "behovet" att spela kommer igen, kan man alltid plocka fram någon goding och ha kul.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Köpte mig nyligen Torchlight 2. Har inte hittat nå lir på länge som passar mig alla genrer . Men måste verkligen rekomendera detta. Långa spelsessioner eller bar nån timme då och då. Spelar inte så stor roll. Tycker det klår d3 lätt. Men då lirade jag bara D3 ca 8h från jag fick skiten. Sen bort bort boOort. Det kanske patchats massor och blivit bättre det vetifan. Men men. Det kanske kan va nått. Priset är ju helt överkomligt också såklart!

Medlem

Tror det är en kombination av att bli äldre och en förändrad spelmarknad. Kombinationen av högre krav på nya titlar som överträffar det vi spelat tidigare och företagens satsningar på att tjäna pengar på den breda massan gör oss ofta besvikna. De där utstickarna och pionjärerna inom industrin smälter sakta bort.
Vet inte om det är något att göra åt. Mer än att hålla utkick efter guldklimparna som faktiskt trillar ner då och då.
Sen kanske du bara har en period när du är trött på datorn i allmänhet. Händer lite då och då för mig. Då får man antingen surfa bort sin tid i cyberrymden tills det går över eller faktiskt göra något annat som walter_iego säger.

phi
Medlem

Det går väl i perioder antar jag. Just nu är jag själv inne i en period där spel är ganska ointressant men jag köpte nya XCOM och det gillade jag starkt, men utöver det spelar jag så gott som ingenting längre. Väntar dock på Baldur's Gate: EE men det är också det enda som intresserar mig den närmaste tiden.

Jag försöker hänga med och hålla ett öga eller två på vissa spel som verkar intressanta däremot. Vilket då leder till att jag sitter här på FZ och trollar ibland.

Medlem

Sitter i "leta efter roligt spel" träsket.
Tröttnat på Bf3 och Starcraft och allt sådant. Försöker hitta ett spel som är kul och som inte kräver så mycket tid.
Fastnat vid World of Tanks, Orcs Must Die 2, DayZ

Medlem

Otroligt mätt på fps spel.. Kör just nu Torchlight 2 som är redigt kul.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Själv har jag börjat spela mer och mer indie spel som tex FTL om är sjuksvårt men jävligt roligt. De känns iaf mer som spel brukade kännas.

Trött, och på det har jag blivit extra selektiv i mitt spelande. Är själv så D**** trött på realism och spel som ska vara mer brutala och gråa eller "djupa". Jag behöver mer färg och form som tillåter lek och garv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det blir bara ett problem om man inte tänker efter själv.

Vi vet ju om att mycket som släpps idag är buggigt och en del saknar innehåll. Så undvik sånt då. Köp dessa spel när det ges ut goty utgåva. Det kommer finnas folk online då också. Och under tiden så behöver du inte "vänta". Under tiden spelar du nåt annat som kanske gavs ut för 1-2 år sen och redan är patchat och fungarande och det finns gott om omdömen från community så man inte går fel.

Eller så sätter man sig och söker och hittar spel och kanske ny gengre som man tar sig an. Man måste inte köpa det som marknadsförs hårdast. Om du helt tröttnat på att spela så är det inte mer med det. Annars så finns det drösvis med alternativ.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Testpilot

Du har säkert en spelsvacka , det händer ibland.

Själv har jag spelat under många år och det går ju både upp o ner , själv har jag tex avhållit mig från RTS spel under många år då suget helt enkelt inte funnits förren XCOM kom på tapeten.

Att spelen skulle vara olika rent kvalitetsmässigt håller jag inte med om , kraven är högre numera helt enkelt och därför så tycker man att saker brister.

Medlem

Känner precis som trådskaparen, fast för mig var det värre för ett år sedan, då fanns det inte ett enda spel jag var intresserad av och spelade inget då heller.

Sedan dess har jag fått spela flera spel som lyft mitt intresse, BF3 Tribes:Ascend och Planetside2 några av dem. Och visst har jag haft riktigt kul med dessa men ganska fort har jag tröttnat även på dem, uppföljare till några av de bästa spelen som någonsin gjorts.

Och om inte dessa kan få mitt spelintresse att skjuta i höjden så finns det nog inte mycket att hoppas på tyvärr...
Kanske är det åldern, eller bristen på fritid som man hade som yngre. Eller lite av båda. Men spel är helt enkelt inte lika roligt längre :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

portningar från Konsoll till PC trenden som är nu är hemsk..
Inte ens menyer orkar dom fixa till oss :/ väldigt lat och nonchalant imot PC spelare.

visst saknar man tiden förr, men ibland så dyker det upp ett bra spel å man är fast igen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Är också ganska allmänt trött på spel.

Finns dock en del till PC som jag velat testa, men min pallar ej trycket

Annars är Halo 4 det enda som lockar!


signatur

Everybody needs help.

KoP
Medlem

Spelat på allt som går att spela på pc, xbox, ps3, amiga, 64'a. Så nej.. har inte tröttnat än. Är inte så kräsen när det kommer till utvecklingen inom branschen heller, får bara gråa hår om man ska oja sig över att "det var bättre förr". Det kommer fortfarande otroligt många bra spel.

Dessutom släpptes det bra många fler spel förr i tiden som var "mög" än vad det gör idag. Det kunde dom lätt kosta på sig då dom oftast inte hade några större budgetar och ett team på 2-3 personer.

Inaktiv
1
Skriv svar