Lucasarts: Star Wars 1313 påverkas inte av Disney-köpet

Robot
Lucasarts: Star Wars 1313 påverkas inte av Disney-köpet

Att Disney nyligen köpte upp Lucasfilm och Star Wars-varumärket påverkar inte nuvarande spelprojekt överhuvudtaget, hävdar Lucasarts.

#lucasarts


Medlem
Lucasarts: Star Wars 1313 påverkas inte av Disney-köpet

Hoppas de tillför mer frihet.

Medlem

Det här känns som spelet jag alltid önskat mig! Vuxet Star Wars!

Inaktiv

" has stated that the company will now focus more on mobile and social development than consoles going forward. Though, as Tech Crunch notes, he also said they'd pursue console games "opportunistically," licensing out the franchise to other companies."

http://au.ign.com/articles/2012/10/30/disney-acquistion-will-...

TLDR; gissa? StarDisneyarts: sociala och mobila spel i framtiden.

Inaktiv

Bra, för Disney ska banne mig inte få förstöra spelet!

Medlem

Då slipper man i alla fall Törnrosa cameon =D

Medlem

Och helt plötsligt kommer Magica De Hex in och agerar som stand-in för The Emperor

Moderator | Testpilot
Skrivet av RzrTrek:

Bra, för Disney ska banne mig inte få förstöra spelet!

Inte som att det kommer förstöra något ändå, annat än att använda "Star Wars" och SJÄLVA skapa något skräp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd, det hade isåfall kunnat bli något mer än cover-shooter med Star Wars tema

Medlem

Ha ha! mussepigg kommer inte sätta klorna i detta ialf :).

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det blir så här när Disney kommit igång

Medlem

Varför skulle det påverka? Det är ju ett rent företagsuppköp där de självklart värnar om varumärkets integritet eftersom det är det som är vinstindrivande. Har svårt att tro att de skulle hoppa in och detaljstyra ett spelprojekt under utveckling, möjligen kommer de styra framtida inriktningar över star wars ipt och lägga upp nya strategier.
Snygg t-shirt btw ^^

Medlem

Skulle tyvärr inte förvåna mig om 1313 blev magiskt lite mer färgrannare, ljusare o rösterna blir mera bliebiga...

Eller så blandar jag ihop det med sw 7...
Justin som Luke.....

Inaktiv

Jobbar rätt mycket bra folk på Disney faktiskt. Nördigt folk som älskar Star Wars så som Star Wars ska vara. Tycker de har gjort ett grymt jobb att hålla John Carter of Mars på en ganska vuxen nivå samt hålla den true mot författaren Edgar Rice Burroughs orginalberättelser. Och nu ryktas planeringen för episod 7-9 vara igång samt att tv-serien (icke datoranimerad) som fokuserar på Boba Fett, C-3P0 och R2-D2 vara i igång att spelas in. Jag är positiv för framtiden för Star Wars för alla (utvecklare, producenter mm.) verkar vara så trötta på Lucas eviga försök att göra Star Wars barnvänligt.

Edit: rättade stavfel.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

Disney kan nog få nytt liv i Star Wars filmserien, George Lucas har inte direkt ansträngt sig för att fulfölja med den sista trilogin som det var tänkt.

Och tydligen ska Disney göra just det, och när den sista triologin är avklarad ska det komma ytterligare Star Wars filmer,
mjölkning ?
kanske det, men det finns ju inte så mycket bra sci fi längre på biograferna så det får gärna komma nya Star Wars filmer med jämna mellanrum.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

SToFo: Star Wars är ju matinéfilm om något och därmed redan väldigt barnvänligt från start.

Jag vill nog hävda att, precis som med Lord of the rings, är den fantastiska världen den stora behållningen (även om jag tycker filmerna är underhållande).

Inaktiv
Skrivet av slobodavan:

SToFo: Star Wars är ju matinéfilm om något och därmed redan väldigt barnvänligt från start.

Jag vill nog hävda att, precis som med Lord of the rings, är den fantastiska världen den stora behållningen (även om jag tycker filmerna är underhållande).

Hmm håller inte med dig där, visst är det matinékänsla men de gamla filmerna är hundra gånger mer riktat till en vuxen publik än episod 1-3. Det finns ju både lättsam och lite mer allvarlig matiné och inte bara en typ. Bland det första man får se i Episod 6 är ju att en stackare får halsen krossad av en stor man i läskig outfit. Inte direkt barnvänligt skulle jag vilja påstå.

Edit: Förlåt, menar såklart Episod 4: A New Hope.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Fattar inte varför folk klagar så på att disney köpt upp Lucasart. Disney äger marvel som på nästan helt egen hand har gjort helt sjukt bra filmer.

Det blir nog bra i slutändan. Nu går vi vidare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar