Medal of Honor-floppen kan vara slutet för serien

Robot
Medal of Honor-floppen kan vara slutet för serien

Efter att det senaste Medal of Honor-spelet fått svidande kritik och sålt under förväntan spekulerar branschanalytikern Michael Pachter i att seriens öde kan vara beseglat.


Medlem
Medal of Honor-floppen kan vara slutet för serien

Jag gillar SP-delen ivarjefall men samtidigt är det kanske ett tecken på att dessa dussin-shooters som komemr årligen inte är det folk vill ha längre.

Men MW får ju högre betyg så det kanske inte heller stämmer... gah.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Hur är spelet "egentligen" då?

Det var ju ganska så trasigt vid release och hade en fet day0 patch.

Men som sagt, jag hoppas detta är döden för alla dussinshooters och "amerikanskfrihetstroopers". Jo visst i Warfighter har vi alla våra egna skins..yay!

Medlem

Ingen bryr sig om metacritics och ign poäng osv.

Alla vet att man måste ge minst 85 för att få publicera före release. Arslen.
Att gå efter en oseriös och mutad poängstatestik är bara korkat.

Med mutad menar jag inte pengar u ett kuvär utan mutan för att få publicera så tidigt som möjlkgt för att få så mycket trafik till sin sida som möjligt.

Fallout New Vegas fick ju inte pengar från Bethesda eftersom METACRITICS poängen inte var tillräckligt höga, spelet sålde pissbra men fick endast 70 eller något sådant när det behövde 75.

Poäng spelar ingen som helst roll så länge spelet säljer

Inaktiv

Sen kan man ju fråga sig hur djup hans "analys" är, det har varit ute i vad, en vecka?
Men Pachter vet vad han pratar om som vanligt antar jag, brukar ju ha rätt

Medlem

Fattar inte hur floppen kommer som en överraskning. Det är precis samma sak som WoW och alla dess kloner som har floppat (I detta exempel är WoW Call of Duty så klart.) De försöker bara dra till sig fans som redan är fullt upptagna med sitt eget spel. Tycker detta spel förtjänar att floppa totalt, strategin de använder har misslyckats många gånger förr. Det är spelindustrins motsvarighet till att banka huvudet mot en betongvägg gång på gång i hopp om att nästa slag förstör väggen och inte skallen.

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Haha, äckliga korrupta reviews.

Spelet är MYCKET bättre än Call of Duty: Modern Warfare 3
Spelet är MYCKET bättre än Battlefield 3: Close Quarters

Modern Warfare 3 fick 9/10 av IGN
Warfighter fick 4/10 av IGN, även fast det är BÄTTRE

Kom ihåg detta, idioter som IGN (och FZ) har dödat en hel spel serie.

Vad menar du? Att spelet är seriöst riktigt bra men får dåliga betyg bara för att det inte är precis som CoD och BF3?

Medlem

Låt oss alla hoppas att det är sant att det inte blir fler. Det sista marknaden behöver är fler mjölkande FPS spel som år efter år ska komma med samma skit i ny fin box.

Medlem

spelet är väldigt kul men lite halvt irreterande med buggarna bara om dom kunde fixa de så skulle spelet va riktigt nice och fixa byta lag och sånt för de kan mna inte

Inaktiv

danger close = flopp. Hoppas dom äntligen går i konkurs.

Medlem
Medlem

Jag kommer då inte att sörja, kanske det blir lite plats för nytänkande.

Skrivet av zhrooms:

Haha, äckliga korrupta reviews.

Spelet är MYCKET bättre än Call of Duty: Modern Warfare 3
Spelet är MYCKET bättre än Battlefield 3: Close Quarters

Modern Warfare 3 fick 9/10 av IGN
Warfighter fick 4/10 av IGN, även fast det är BÄTTRE

Kom ihåg detta, idioter som IGN (och FZ) har dödat en hel spel serie.

Ja, bara för att DU tycker att spelet är bra så är alla som tycker att det inte är bra idioter...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trist att höra, Spelets MP är extremt kul och jag har inte haft så roligt sedan BF:BC2.

Medlem

Good riddance.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Typhor:

Trist att höra, Spelets MP är extremt kul och jag har inte haft så roligt sedan BF:BC2.

Riktigt tråkigt imo, mycket roligare game modes i MW3/BF3 än Warfighter

Medlem

Rätt åt dom.
Här ska fanimej inget mer modernt MoH komma ut.
Jävla skit

Medlem

Jäkla as som förstört Medal of Honor serien så där. De tidigare spelen var fantastiskt roliga. Allied Assault kommer jag aldrig glömma, en av de roligaste multiplayer spel jag spelat genom tiderna. Hoppas EA låter Danger Close göra annat istället och bildar en ny grupp och tar in lite nytänkande människor, kanske indie utvecklare vad vet jag och skapar ett innovativt MoH och inte en dålig klon.

Medlem

Ska väl säga det vi alla tänker: "Lika bra det"

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:

Jäkla as som förstört Medal of Honor serien så där. De tidigare spelen var fantastiskt roliga. Allied Assault kommer jag aldrig glömma, en av de roligaste multiplayer spel jag spelat genom tiderna. Hoppas EA låter Danger Close göra annat istället och bildar en ny grupp och tar in lite nytänkande människor, kanske indie utvecklare vad vet jag och skapar ett innovativt MoH och inte en dålig klon.

att ett spel hette medal of honor brukade garantera hög kvalité, men dom sista 2 har varit rena smörjan.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

danger close = flopp. Hoppas dom äntligen går i konkurs.

Jo man vill ju önska att en massa människor ska bli arbetslösa. Typiskt fjortis rage, en som lever i sin bubbla framför datorn och inte har medkänsla för någon.

Medlem

Skulle de fixa lite nya spellägen och kartor gratis, och fixa de större buggar som finns, så har man ett jävligt bra multiplayerspel.

Medlem

Troligtvis har säkert detta nåt med att det kommer floppa. Om ni inte redan har sett klippet.
Modern Military Shooters in a nutshell TotalBiscuit

Medlem
Skrivet av Nilhom:

Troligtvis har säkert detta nåt med att det kommer floppa. Om ni inte redan har sett klippet.
Modern Military Shooters in a nutshell TotalBiscuit

Brukar kolla på han, han har jäkla bra smak på spel o vet väldigt mycket om spelindustrin. Grabben har koll

Medlem

Vill inte räkna Warfighter som en flopp eftersom spelet är sjukt roligt. MP har både bättre och roligare spellägen än både BF3 och COD.

De som är en flopp är ju recensenterna som lyckas ge BF3 och COD extrema betyg och ge Warfighter så dåligt bara för subjektiva och orelevanta åsikter. MP-delen fick iallafall "plusbetyg" av FZ men det syns inte i slutbetyget direkt

Medlem

NEJ! Låt inte min favorit serie dö! FUCK YOU EA!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av riktigninja:

danger close = flopp. Hoppas dom äntligen går i konkurs.

Jo man vill ju önska att en massa människor ska bli arbetslösa. Typiskt fjortis rage, en som lever i sin bubbla framför datorn och inte har medkänsla för någon.

bara för katter och snygga brudar.

Medlem

Jag ser inget problem med Modern Shooters-temat i sig. Det som gör dessa spel så dåliga är att dom är så fruktansvärt linjära och hjärndöda...

Ge oss ett FPS i open world, med taktiska element, fritt, co-op campaign, hardcore och realistiskt tema. Då spelar det ingen roll om det är en Modern shooter. Enligt mig.


signatur

I want to play a game.

Ni kan fortfarande rädda MOH, ni behöver bara göra det likt de första spelen.

Medlem

sista bra medal of honor spelet var ju fan allied assault, skulle dom göra ett sånt liknande vore det fan toppen men det lär nu aldrig hända

Medlem

Jag spelade betan till MoHW och kan säga att jag gillade det mycket ! Men jag tror inte det är problemet riktigt, det har varit väldigt länge som Modern Day shooters varit utjatade.

Hade dem gjort ett WW2 spel till exempel. Då hade jag nästan kunnat slakta min högra hand på att det hade fått bättre betyg !

Ibland så är det helt enkelt bra att byta stil och köra på ett annat tema !

Skriv svar