Robot
Halo 4

Bungie har lämnat Halo bakom sig men serien är långtifrån död, istället visar nykomlingarna 343 Industries att Master Chief är lika levande som alltid.

#microsoft, #bungie, #halo-2, #343-industries, #halo-4, #mass-effect-3, #unreal, #painkiller


Medlem
Halo 4

Du glömde ett STORT MINUS:
- Det går inte att köpa Halo 4 till PC, jag äger tyvärr inte en Xbox360 längre

Jag vill sååååååååå gärna ha detta spel!

Medlem

halo ska ha 5/5 bara för det heter Halo

Medlem

Det ser riktigt trevligt ut för att vara till Xbox 360. Synd att man inte hade den kvar.

Inaktiv

hmm jag har en xbox 360 nånstans .. men det sista spelet jag köpte va red dead redemption .. i jämförelse med det så hör alla andra 360-spel hemma i reabacken

Inaktiv

Att folk gör sig av med sina konsoller, don tar inte mycket plats och det finns ju ofta nåt att spela på dom.

Själv så kör man enbart mmo på pc och allt annat på konsol.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Att folk gör sig av med sina konsoller, don tar inte mycket plats och det finns ju ofta nåt att spela på dom.

Själv så kör man enbart mmo på pc och allt annat på konsol.

Man kör Killing Floor på pc också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

ohh yeah KF is the way to go ! Men detta ser riktigt intressant ut, men hade som många andra också viljat se det på PC.

Halo 4 behöver ingen recension, det är redan ett självklart insta-buy

Medlem
Skrivet av Pålis:

Att folk gör sig av med sina konsoller, don tar inte mycket plats och det finns ju ofta nåt att spela på dom.

Själv så kör man enbart mmo på pc och allt annat på konsol.

När det gäller 360 så låter jag mest bli att köpa spel till den för att jag inte har lust att punga ut extra för multiplayer. 360 funkar inte riktigt att lägga på hyllan ett tag på samma sätt som PS3 eller PC där man kan hoppa in, spela en match och sen ta en paus på två månader utan att kasta pengar i sjön.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Att folk gör sig av med sina konsoller, don tar inte mycket plats och det finns ju ofta nåt att spela på dom.

Själv så kör man enbart mmo på pc och allt annat på konsol.

Jag har en bra speldator.

Förutom att välja att spela med tangentbord och mus så har jag köpt en xbox360 handkontroll till den för att spela vissa spel med handkontroll.

Lägg till att jag har ett Steam konto så jag slipper ha massa skivor av spel + spelen är billga på Steam (köp på rean annars) + när jag uppgraderar min dator så finns alla mina spel digitalt.

När Microsoft kommer ut med en ny konsoll kan du räkna med att få köpa om alla spel i CD/DvD format till den nya konsollen

Medlem

Enda bra med Halo serien är Master Chief. Han är cool.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Alltid gillat Halo men 360'n tog livet av sig för nått år sen så blir inget köp.

Medlem

Spartan ops, killcams och man dör snabbare än förr.

Känns som att de försöker kopiera vissa delar av COD.
Vill ha Bungie igen.

Spartan ops och killcams är knappast något dåligt, snarare tvärtom. Dock så känns det som att det inte kommer att vara samma Halo känsla som det var förut.

Hoppas forge har utvecklats ännu mera, det är en väldigt stor del av Halo.. Annars hade det blivit för enformigt.


signatur

Wai

Medlem

Bra recension!

Lite Lore fel angående "Varför Covenant ville ha kontroll över Halo ringarna" men ska inte vara petig

En sak jag undrar bara, hur många olika prometheans möter man på?

Det nämns bara Promethan knights i recensionen.


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Godnoken:

Spartan ops, killcams och man dör snabbare än förr.

Känns som att de försöker kopiera vissa delar av COD.
Vill ha Bungie igen.

Spartan ops och killcams är knappast något dåligt, snarare tvärtom. Dock så känns det som att det inte kommer att vara samma Halo känsla som det var förut.

Hoppas forge har utvecklats ännu mera, det är en väldigt stor del av Halo.. Annars hade det blivit för enformigt.

Jadå, Forge har utvecklats ganska mycket tycker jag! Har sett massa videos på youtube, ska kolla om jag hittar några.

http://www.youtube.com/watch?v=lOJ5lqXXtpU

Medlem

Efter att ha läst recensionen trodde jag att det skulle bli 3/5...

Medlem

Kan någon som spelat spelet svara på om man kan spela Spartan ops själv? Jag tänker mest på att det oftast laggar i Co-Op och Firefight, för mig iaf o jag har 20mb bredband.

Sen vet man ju inte om man kan hitta nån som kan hålla tyst när det kommer fram story relaterade saker så som Uppdragsgivning, cinematics o dyl, därför vill jag helst spela själv om jag får.

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Kan någon som spelat spelet svara på om man kan spela Spartan ops själv? Jag tänker mest på att det oftast laggar i Co-Op och Firefight, för mig iaf o jag har 20mb bredband.

Sen vet man ju inte om man kan hitta nån som kan hålla tyst när det kommer fram story relaterade saker så som Uppdragsgivning, cinematics o dyl, därför vill jag helst spela själv om jag får.

343 sa på sin stream igår att man kan spela spartan ops helt själv, men att "spelupplevelsen" är anpassad för 4 player co-op på legendary.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Rasmus117:

Kan någon som spelat spelet svara på om man kan spela Spartan ops själv? Jag tänker mest på att det oftast laggar i Co-Op och Firefight, för mig iaf o jag har 20mb bredband.

Sen vet man ju inte om man kan hitta nån som kan hålla tyst när det kommer fram story relaterade saker så som Uppdragsgivning, cinematics o dyl, därför vill jag helst spela själv om jag får.

343 sa på sin stream igår att man kan spela spartan ops helt själv, men att "spelupplevelsen" är anpassad för 4 player co-op på legendary.

Gud vad bra! Gissar att de menar med spelupplevelsen är ungefär som "Heroic, the way it's meant to be played"

Medlem
Skrivet av Apministern:

Bra recension!

Lite Lore fel angående "Varför Covenant ville ha kontroll över Halo ringarna" men ska inte vara petig

En sak jag undrar bara, hur många olika prometheans möter man på?

Det nämns bara Promethan knights i recensionen.

Får man fråga varför de vill ta över ringarna?
har själv bara spelet Halo 2 och Halo: Reach så är inte helt insatt i läget

Medlem
Skrivet av SiMaCool:
Skrivet av Apministern:

Bra recension!

Lite Lore fel angående "Varför Covenant ville ha kontroll över Halo ringarna" men ska inte vara petig

En sak jag undrar bara, hur många olika prometheans möter man på?

Det nämns bara Promethan knights i recensionen.

Får man fråga varför de vill ta över ringarna?
har själv bara spelet Halo 2 och Halo: Reach så är inte helt insatt i läget

Covenanterna tror att Halo-ringarna är kvarlämnade instrument från deras gudar. och de tror att om de aktiverar en ring så kommer de kunna följa sina gudar till paradiset.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Pålis:

Att folk gör sig av med sina konsoller, don tar inte mycket plats och det finns ju ofta nåt att spela på dom.

Själv så kör man enbart mmo på pc och allt annat på konsol.

Jag har en bra speldator.

Förutom att välja att spela med tangentbord och mus så har jag köpt en xbox360 handkontroll till den för att spela vissa spel med handkontroll.

Lägg till att jag har ett Steam konto så jag slipper ha massa skivor av spel + spelen är billga på Steam (köp på rean annars) + när jag uppgraderar min dator så finns alla mina spel digitalt.

När Microsoft kommer ut med en ny konsoll kan du räkna med att få köpa om alla spel i CD/DvD format till den nya konsollen

Nää, väldigt många xbox-spel är bakåtkompatibla just nu. Tror inte direkt att det ändrar på det när "Xbox 720" släpps. Klart att man även ska kunna lira sina 360 spel på den

Medlem

Från det lilla jag sett av cut scenes s¨måste jag säga att ansiktsrörelserna ser riktigt bra ut.

Inaktiv

Vad är det som är så bra med det här spelet? Grafiken den fick + för var också sopig. Jämför med Max Payne 3 för PC. Det kommer inte ens i närheten av det enklaste PC-FPSet. Aimbots och sånt har man aldrig där heller om man inte spelar MP.

Dålig smak ni som gillar detta!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Vad är det som är så bra med det här spelet? Grafiken den fick + för var också sopig. Jämför med Max Payne 3 för PC. Det kommer inte ens i närheten av det enklaste PC-FPSet. Aimbots och sånt har man aldrig där heller om man inte spelar MP.

Dålig smak ni som gillar detta!

Är väl ingenting som säger att du har "bra smak". Åsiktsnazist

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av SiMaCool:
Skrivet av Apministern:

Bra recension!

Lite Lore fel angående "Varför Covenant ville ha kontroll över Halo ringarna" men ska inte vara petig

En sak jag undrar bara, hur många olika prometheans möter man på?

Det nämns bara Promethan knights i recensionen.

Får man fråga varför de vill ta över ringarna?
har själv bara spelet Halo 2 och Halo: Reach så är inte helt insatt i läget

Covenanterna tror att Halo-ringarna är kvarlämnade instrument från deras gudar. och de tror att om de aktiverar en ring så kommer de kunna följa sina gudar till paradiset.

thank you very much dear sir

Medlem

Halo, har inte spelat dig sedan trean. Fantastisk trio spel

Medlem

Jag fick mitt Halo 4 idag. Vågar man spela utan att bli bannad?

Medlem

Nu önskar man att hade live på xbox, samt ett fungerade xbox..!!

12
Skriv svar