The Longest Journey får uppföljare

Robot
The Longest Journey får uppföljare

Dreamfall Chapters har äntrat förproduktionsstadiet, och utvecklas av seriens skapare, Ragnar Tørnquist.

#funcom, #dreamfall-chapters, #the-longest-journey, #red-thread-games


Medlem
The Longest Journey får uppföljare

Äntligen! Som jag har längtat efter detta

Inaktiv

the longest journey var två riktigt bra spel, spelade dock aldrig klart tvåan men den bit jag kom i det var awesome. Hoppas detta blir bra med!

Medlem

OH FY HELVETE, YESYES YES!

Medlem

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES !

Medlem

Spelade halva tvåan, sen våldförde sig starforce på min dvdbrännare Sen kunde den inte bränna och nästan inte läsa nåt heller. Har inte rört spelet sen dess!

Medlem

Oh yeah!
Jäkla cliffhanger tvåan slutade med.. efterlängtat!


signatur

Have a good time!

Medlem

Får hoppas att dom klarar av att göra något värdigt. The Longest Journey, ettan, är ett av de bästa spelen jag spelat.

Medlem

Sedär det jag såg som positivt med TSW när de sa att de blir tvungna att gå och göra mindre spel, blev sanning och de går tillbaka till deras absolut bästa spel serie!

Så jag har väntat på detta spel.

Det enda som kan överträffa denna nyhet är att Shenmue 3 blir verklighet.... men det lär väll aldrig hända det heller.

Edit: Format är Windows & Mac. Källa: http://www.rockpapershotgun.com/2012/11/01/keep-the-faith-tor...

Medlem

Grymt, ser fram emot detta!

Medlem

Var ifs mer eller mindre säker på att han skulle börja med Chapters efter The Secret World. Men det är gött att det är bekräftat


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Underbart!! Äntligen!!!!

Jag misstänkte att vi skulle få höra något om TLJ efter Funcom erkände den ekonomiska floppen omkring The Secret World, dom sa väl själva att dom skulle gå tillbaka till rötterna.

Ett nytt The longest journey spel är precis vad Funcom behöver!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem
Skrivet av Javas:

Underbart!! Äntligen!!!!

Jag misstänkte att vi skulle få höra något om TLJ efter Funcom erkände den ekonomiska floppen omkring The Secret World, dom sa väl själva att dom skulle gå tillbaka till rötterna.

Sa dom? Det jag såg var att dom sa att dom skulle fokusera på systembaserade MMO's instället för content.

Funcom satsar dessutom 0 på TLJ Chapters. Det utvecklas och finansieras av en helt annan studio, Funcom tar bara del av vinsten emot att den nya studion får använda IPn.

Så det här representerar ingen fokusändring för Funcom, även om dom har ändrat fokus. Det dom verkar ändrat fokus till är dock spel som Bloodline Champions och inte spel som The Longest Journey.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Woffen:

Spelade halva tvåan, sen våldförde sig starforce på min dvdbrännare Sen kunde den inte bränna och nästan inte läsa nåt heller. Har inte rört spelet sen dess!

Köp spelet på Steam då, så slipper du Starforce.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Woffen:

Spelade halva tvåan, sen våldförde sig starforce på min dvdbrännare Sen kunde den inte bränna och nästan inte läsa nåt heller. Har inte rört spelet sen dess!

Köp spelet på Steam då, så slipper du Starforce.

Får väl göra det Kan väl inte kosta så mycket nu.

1
Skriv svar