Permanent bannad från diablo 3

Medlem
Permanent bannad från diablo 3

Jaha, då var de dags för mig att få ett skämtmail från blizzard....

Ja trodde de var ett av dom vanliga scam-breven som brukar komma, men när jag försökte logga in så var jag verkligen bannad.

Aldrig fuskat i onlinespel, det är något jag starkt är emot osså kommer de här som ett skämt på posten.

"Greetings,

* * * NOTICE OF ACCOUNT CLOSURE * * *

A user of this account has recently been involved in actions deemed inappropriate for Diablo III by the In-Game Support staff of Blizzard Entertainment. This decision was made after a thorough investigation of the situation as a whole. Though we are unable to discuss the outcomes of our investigations due to privacy concerns, rest assured that this incident has been looked into very thoroughly, and the appropriate actions have been taken on all involved accounts."

Såg nu att fler än jag blivit bannade, så ja undrar om det är något som är på gång och ifall folk här också blivit bannad?

Inaktiv
Skrivet av capman:

Jaha, då var de dags för mig att få ett skämtmail från blizzard....

Ja trodde de var ett av dom vanliga scam-breven som brukar komma, men när jag försökte logga in så var jag verkligen bannad.

Aldrig fuskat i onlinespel, det är något jag starkt är emot osså kommer de här som ett skämt på posten.

"Greetings,

* * * NOTICE OF ACCOUNT CLOSURE * * *

A user of this account has recently been involved in actions deemed inappropriate for Diablo III by the In-Game Support staff of Blizzard Entertainment. This decision was made after a thorough investigation of the situation as a whole. Though we are unable to discuss the outcomes of our investigations due to privacy concerns, rest assured that this incident has been looked into very thoroughly, and the appropriate actions have been taken on all involved accounts."

Såg nu att fler än jag blivit bannade, så ja undrar om det är något som är på gång och ifall folk här också blivit bannad?

Har du några fler spel på ditt battle.net konto? För du kan ha blivit avstäng för att du har blivit rappoterad för många gånger för t.ex. sexuella trakasserier.

Blizzard gav mig en gång 7 dagars suspension och 14 dagars forum suspension för jag använde ordet "fag" när jag spelade mot en annan i Starcraft 2 som satt och gnällde. Tydligen så rappoterade han mig och som det verkar så är dom tydligt väldigt emot rasism och homofober.

Du kan nog även ringa blizzard och be dom ta upp anledningen varför du blev bannad, fall du är intresserad dvs.

Medlem

Jag har aldrig varit otrevlig direkt mot någon, jag är inte sån som person som säger dumma saker om folk heller.

Jag har starcraft 2 på kontot samt nå gammalt WoW, såg nu att sverige hade ett kontaktnummer, så de blir att ringa dom då dom öppnat och fråga vad som försigår och varför.

Inaktiv
Skrivet av capman:

Jag har aldrig varit otrevlig direkt mot någon, jag är inte sån som person som säger dumma saker om folk heller.

Jag har starcraft 2 på kontot samt nå gammalt WoW, såg nu att sverige hade ett kontaktnummer, så de blir att ringa dom då dom öppnat och fråga vad som försigår och varför.

Gör det! Det kan vara att någon har använt en bot på ditt account under en period som du har själv varit inaktiv.

För jag tror Blizzard bannar hela Battle.net kontot eller har jag fel?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av fall:
Skrivet av capman:

Jag har aldrig varit otrevlig direkt mot någon, jag är inte sån som person som säger dumma saker om folk heller.

Jag har starcraft 2 på kontot samt nå gammalt WoW, såg nu att sverige hade ett kontaktnummer, så de blir att ringa dom då dom öppnat och fråga vad som försigår och varför.

Gör det! Det kan vara att någon har använt en bot på ditt account under en period som du har själv varit inaktiv.

För jag tror Blizzard bannar hela Battle.net kontot eller har jag fel?

Beror på hur allvarligt dem ser det, men Blizzard brukar överdriva sina straff och dra allt på en gång.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Om du själv verkligen inte betett dig som en idiot av något slag så är det troligaste att du blivit hackad. Bästa är att i så fall följa instruktionerna för detta på battle.net.

Medlem

Jag har nu haft lite kontakt med blizzard o skapat tickets, ringt dom osv, men de ger alltid samma svar. "Vi tycker vi har gjort rätt och hanterat ärendet rätt och vill inte disskutera detta mer". Fick dock en mailadress som skulle gå till några andra utredare, så man får väl vänta på svar från dom.

Jag brukar aldrig bete mig dumt när jag spelar, är det någon man irriterar sig på är det ju oftast bara att ignorera dom. När jag väl spelat public så säger jag oftast inte ett knyst utan är tyst och följer med o rapporterar om man ser elite/raregrupper osv.

Det där med fusk är något jag tar avstånd ifrån och har alltid gjort, jag och en kompis säger oss ha en nötar-gen där vi verkligen sätter oss och nöter igenom om det är svårt, dvs försöker, försöker o försöker tills de antingen går eller man ger upp.

Använda något som skulle ändra spelet i min favör är då något jag aldrig skulle göra :/

Inaktiv

Väldigt konstigt, Eftersom Blizzard är lite av en översittare med sin banhammer så tycker jag att du ska vara envis, inte värt att börja om på nytt och skaffa ett nytt diablo konto tycker jag. Inte efter en oförtjänad ban.

Vet inte vad jag ska säga mer men hoppas du får tillbaka ditt account.

/ Simon

Medlem

Jag har nu gett upp, ingen idé att försöka förklara för dom att jag inte gjort något fel, får heller inga svar på vad jag ska ha gjort förutom de vanliga svaret 3rd party software....

Jag hade där tankar på att köpa ett nytt diablo 3, ja tycker om att farma när man har lite o göra, men när ja inte vet vad jag gjort fel så tvivlar ja ju på att jag kommer spela annorlunda, och bli bannad igen har jag då ingen lust med.

För övrigt så är det bara diablo 3 kontot som är bannat, resten av mina spel fungerar fortfarande.

Inaktiv
Skrivet av capman:

Jag har nu gett upp, ingen idé att försöka förklara för dom att jag inte gjort något fel, får heller inga svar på vad jag ska ha gjort förutom de vanliga svaret 3rd party software....

Jag hade där tankar på att köpa ett nytt diablo 3, ja tycker om att farma när man har lite o göra, men när ja inte vet vad jag gjort fel så tvivlar ja ju på att jag kommer spela annorlunda, och bli bannad igen har jag då ingen lust med.

För övrigt så är det bara diablo 3 kontot som är bannat, resten av mina spel fungerar fortfarande.

Nu vet jag inte om du har många vänner eller något liknande att spela med på Diablo 3 men om jag vore dig som konsument skulle jag bojkotta Diablo 3, eftersom det är uppenbart att Blizzard inte bryr sig om sina kunder så skulle jag kolla efter nya Hack 'n slash spel att fördriva tiden och farma items på.

Annars hoppas jag att Blizzard skärper sig och att du får tillbaka ditt konto.

/ Simon

Medlem

helt jäkla värdelöst vilken makt firmorna har i dagsläget, man har ju betalat för prylarna..
Och vad är det för idioti att de inte kan svara på varför man blir bannad? Nästan som att de inte vet och att det här är ett sätt för dom att sälja fler exemplar

Ett annat exempel:
http://www.bekkelund.net/2012/10/22/outlawed-by-amazon-drm/


signatur

thank you, come again

Medlem

Det spelar ingen roll hur jag försöker få kontot upplåst igen, dom vägrar ge ut information eller säga varför exakt jag blivit bannad.

Ja fyllde ju år förra vecka, min syster köpte ett diablo 3 åt mig för att hon visste att jag spelade det mycket och att jag blivit bannad, jag lämnade tillbaka det.
Kommer bojkotta blizzard tills vidare, synd bara att det inte märks av en liten individ som mig...

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Personligen så tycker jag att du ska fortsätta vara på dem, se om du kan få tag på någon högre uppsatt eller skriv på deras officela forum där det skulle krävas mycket om inte blizzard anstälda själva inte skulle se det.

Btw. Trevlig syrra du har!


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Du måste ha gjort något eller så har någon hackat dig.

Ifall någon från t ex kina hackar dig, så ser dom skillnaden på ip adressen, även om dom kanske bara bottade någon timmar på ditt konto utan att du märkte något så blir du bannad.

Detta räknas även in av t ex "Zoom Funktionen " Det är ett verktyg som du kan ladda ner så du kan zooma ut lite för mycket.

Dom bannar inte utan anledning, men om du inte har gjort något så har du blivit hackad. En grej som har fungerat för många är att du ringer och spelar dum helt enkelt, säg att du var på semester.

Det funkade för mig när jag vart hackad och dom vägrade ge ut någon information eftersom deras policys.

Lycka till hörrudu! Och hoppas du börjar köra diablo igen vettja,

Inaktiv

Man blir aldrig bannad utan anledning. Kan det vara någon polers som använt tredjepartsprogram i din burk?

Edit: Bara så du vet också, det är bara det spel man "fuskar" i som blir bannat på ens battle.net konto. Tillexempel speed-runnar du i WoW och blir bannad kan du fortfarande lira Diablo 3.

Inaktiv

Har du nu inte gjort något fel så ska du givetvis dra vidare, alla ska inte tro att bara för att det är Blizzard så gör dom aldrig fel, inte ens mot ett par enstaka bland alla miljoner kunder?

Var köpte du spelet? Ta det med butiken, ARN, konsumentvägledare, Blizzard Sverige (om det finns) osv. Har du inte gjort någon skit, och Blizzard verkar ju inte kunna svara rakt på frågorna heller så undrar man ju om det inte är dom som gjort fel istället.

Vi bannar dig
Varför?
Du gjorde fel
Vad?
Jo fel bara

wut? Bevis måste ju krävas även här

1
Skriv svar