Storskaligt evenemang i Guild Wars 2
I mitten av november drar The Lost Shores igång. I och med det veckolånga evenemanget kommer Tyria på något sätt förändras permanent.
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
precis det är skillnaden mellan ett skillbaserat spel och ett eq baserat... folk stressade som idioter till maxlevel och förväntade sig att spelet skulle börja där..
en bra spelare märks och så gör även en dålig.. så koncentrera dig på att utveckla din spelstil istället för din gear så fattar du nog snart vad det går ut på.. när du sen klarar Arah utan att dö så kommer du förstå vad det går ut på.
spriten räddade mig från sporten
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
precis det är skillnaden mellan ett skillbaserat spel och ett eq baserat... folk stressade som idioter till maxlevel och förväntade sig att spelet skulle börja där..
en bra spelare märks och så gör även en dålig.. så koncentrera dig på att utveckla din spelstil istället för din gear så fattar du nog snart vad det går ut på.. när du sen klarar Arah utan att dö så kommer du förstå vad det går ut på.
Precis, föredrar skills framför gear. Som Age of Conan pre 1.05.
Det är så underbart kul!
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
precis det är skillnaden mellan ett skillbaserat spel och ett eq baserat... folk stressade som idioter till maxlevel och förväntade sig att spelet skulle börja där..
en bra spelare märks och så gör även en dålig.. så koncentrera dig på att utveckla din spelstil istället för din gear så fattar du nog snart vad det går ut på.. när du sen klarar Arah utan att dö så kommer du förstå vad det går ut på.
Först och främst så var det min personliga åsikt, inget jag försökte trycka i andra.
Sedan är det ju inte så att bara för att du har bästa möjliga gear i t.ex WoW så sitter du och farmar den senaste heroic raiden utan problem utan du måste fortfarande veta vad du håller på med. Detsamma med arenas och rated BGs.Efter ett månader så har alla fått ihop till conquest gear på varje item slot men klarar fortfarande inte att klättra högre än 1700 i arena rating t.ex. Själva poängen är att det ger en känsla av fortsatt progression när du nått max nivån där din karaktär blir märkbart starkare. Den känslan finns med under hela tiden jag lvlade i Guild Wars 2 men försvann väldigt snabbt när jag nått 80. Om din känsla av fortsatt progression är att byta utsendet på din hatt så är det ju väldigt trevligt, låter som om det är spelet för dig då.
Återigen, min personliga åsikt. Inget du behöver hålla med om.
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Det systemet är borta, världen är öppen i GW2. (Finns dock något som heter overflow för att hantera många spelare i samma område)
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
precis det är skillnaden mellan ett skillbaserat spel och ett eq baserat... folk stressade som idioter till maxlevel och förväntade sig att spelet skulle börja där..
en bra spelare märks och så gör även en dålig.. så koncentrera dig på att utveckla din spelstil istället för din gear så fattar du nog snart vad det går ut på.. när du sen klarar Arah utan att dö så kommer du förstå vad det går ut på.
Först och främst så var det min personliga åsikt, inget jag försökte trycka i andra.
Sedan är det ju inte så att bara för att du har bästa möjliga gear i t.ex WoW så sitter du och farmar den senaste heroic raiden utan problem utan du måste fortfarande veta vad du håller på med. Detsamma med arenas och rated BGs.Efter ett månader så har alla fått ihop till conquest gear på varje item slot men klarar fortfarande inte att klättra högre än 1700 i arena rating t.ex. Själva poängen är att det ger en känsla av fortsatt progression när du nått max nivån där din karaktär blir märkbart starkare. Den känslan finns med under hela tiden jag lvlade i Guild Wars 2 men försvann väldigt snabbt när jag nått 80. Om din känsla av fortsatt progression är att byta utsendet på din hatt så är det ju väldigt trevligt, låter som om det är spelet för dig då.
Återigen, min personliga åsikt. Inget du behöver hålla med om.
Hans känsla av fortsatt progression var personlig utvecling av "skill" och spelstil. Vilket jag nog skulle jämföra med andra eSporter, som Starcraft 2, där det inte är mer "progression" än din egna förmåga.
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
precis det är skillnaden mellan ett skillbaserat spel och ett eq baserat... folk stressade som idioter till maxlevel och förväntade sig att spelet skulle börja där..
en bra spelare märks och så gör även en dålig.. så koncentrera dig på att utveckla din spelstil istället för din gear så fattar du nog snart vad det går ut på.. när du sen klarar Arah utan att dö så kommer du förstå vad det går ut på.
Först och främst så var det min personliga åsikt, inget jag försökte trycka i andra.
Sedan är det ju inte så att bara för att du har bästa möjliga gear i t.ex WoW så sitter du och farmar den senaste heroic raiden utan problem utan du måste fortfarande veta vad du håller på med. Detsamma med arenas och rated BGs.Efter ett månader så har alla fått ihop till conquest gear på varje item slot men klarar fortfarande inte att klättra högre än 1700 i arena rating t.ex. Själva poängen är att det ger en känsla av fortsatt progression när du nått max nivån där din karaktär blir märkbart starkare. Den känslan finns med under hela tiden jag lvlade i Guild Wars 2 men försvann väldigt snabbt när jag nått 80. Om din känsla av fortsatt progression är att byta utsendet på din hatt så är det ju väldigt trevligt, låter som om det är spelet för dig då.
Återigen, min personliga åsikt. Inget du behöver hålla med om.
Hans känsla av fortsatt progression var personlig utvecling av "skill" och spelstil. Vilket jag nog skulle jämföra med andra eSporter, som Starcraft 2, där det inte är mer "progression" än din egna förmåga.
Fan, Jag vill verkligen gilla GW2 men känner att jag lika väl kan spela SC2, LoL eller liknande. GW2 kändes bara så innehållsfattigt och jag fick ingen känsla av förändring eller att min karaktär utvecklades. Är det väldigt mycket nytt innehåll som har tillkommit eller borde jag vänta något år innan jag hoppar in igen?
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
Känns väldigt icke-belönande på max nivån då saker och ting man farmar bara tycks vara kosmetiska uppgraderingar.
På plus sidan betyder väll det mer jämna pvp matcher och så vidare där spelarens skill spelar roll och funkar ju givetvis ett tag. Tröttnade dock personligen då det saknade helt och hållet känslan av "character progression" när man väl nått 80 och kört ett tag där till skillnad mot spel som Rift, Swtor och WoW där det finns föremål för att göra karaktären starkare också istället för att bygga ut en H&M garderob.
precis det är skillnaden mellan ett skillbaserat spel och ett eq baserat... folk stressade som idioter till maxlevel och förväntade sig att spelet skulle börja där..
en bra spelare märks och så gör även en dålig.. så koncentrera dig på att utveckla din spelstil istället för din gear så fattar du nog snart vad det går ut på.. när du sen klarar Arah utan att dö så kommer du förstå vad det går ut på.
Först och främst så var det min personliga åsikt, inget jag försökte trycka i andra.
Sedan är det ju inte så att bara för att du har bästa möjliga gear i t.ex WoW så sitter du och farmar den senaste heroic raiden utan problem utan du måste fortfarande veta vad du håller på med. Detsamma med arenas och rated BGs.Efter ett månader så har alla fått ihop till conquest gear på varje item slot men klarar fortfarande inte att klättra högre än 1700 i arena rating t.ex. Själva poängen är att det ger en känsla av fortsatt progression när du nått max nivån där din karaktär blir märkbart starkare. Den känslan finns med under hela tiden jag lvlade i Guild Wars 2 men försvann väldigt snabbt när jag nått 80. Om din känsla av fortsatt progression är att byta utsendet på din hatt så är det ju väldigt trevligt, låter som om det är spelet för dig då.
Återigen, min personliga åsikt. Inget du behöver hålla med om.
Hans känsla av fortsatt progression var personlig utvecling av "skill" och spelstil. Vilket jag nog skulle jämföra med andra eSporter, som Starcraft 2, där det inte är mer "progression" än din egna förmåga.
Som du säger, kan jämföras med Starcraft och liknande spel. I sådanna spel lever man sig inte in i karaktären eller rasen man spelar på samma sätt då det är 10-45 minutes långa spel sen börjar man om från början och slipar på sin strategi. Det känns inte så väldans MMORPG enligt mig iaf. I ett MMORPG vill jag givetvis slipa på min spelförmåga men vill även kunna bygga vidare på karaktären jag spelar också.
Missförstå mig inte, det är ett av de roligare spelen jag levelat en karaktär men levlandet kändes meningslöst långt då jag inte kan utveckla karaktären speciellt mycket just nu utan istället ska enbart slipa på min spelstil, hade kunnat skippa levlandet då också känns det som. Skillnaden mellan det och ett FPS spel i form av progression känns väldigt liten.
Fårse vad framtida expansioner och patchar har att erbjuda dock.
Jag HATAR allt under vatten... Har avskytt varenda sekund av spelet som man tvingats spendera under vattenytan.
Men jag älskar alla andra delar, så det väger väl upp antar jag, eftersom jag fortfarande spelar.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag HATAR allt under vatten... Har avskytt varenda sekund av spelet som man tvingats spendera under vattenytan.
Men jag älskar alla andra delar, så det väger väl upp antar jag, eftersom jag fortfarande spelar.
Jag förstår vad du menar. Blev ibland galet illamående under vattnet, men det var framförallt innan de ändrade kamerans beteende. Gillar idén med att utforska under ytan, men det blir lätt lite too much tyvärr. Vi får väl se hur de faktiskt implementerar detta sen.
Skitkul att nytt innehåll kommer så tätt inpå Halloween! Jag tror inte världen vi redan känner till kommer förändras särskilt mycket, utan det är mer ny(a) zon(er) som man får tillgång till. Om ni kikar på kartan ingame så ser ni att det finns en stor del av "Sea of Sorrows" söder om Lion's Arch som ännu inte öppnats upp.
Cptn BaseballBatBoy!
Man är lite nyfiken på detta spelet. Men rädd det skall kännas mer som ett singleplayer spel än ett MMORPG. Som Guild Wars 1 var. Där träffa man andra bara i städerna.
GW2 är som vilket annat MMO, folk överallt mao.
Det är nog det bästa MMO hittils imho.
Skulle nog påstå att GW2 uppmuntrar till att sammarbeta med andra spelare Mer än de flesta andra MMOs då man blir belönad & inte straffad för det, du får xp för att ressa spelare, Mobbs och bossar taggas inte för den spelare/grupp som anföll först etc etc etc.. Killsteal & Nodesteal mekanik i MMOs är något jag inte uppskattar särskillt mkt, så jag är glad när dessa fimpas..
Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors
Character progression = / =Gear treadmill
Tekniskt sett finns det en kosmetisk treadmill och det ar aven kosmetiskt som character progression forlagts till.
Hur val dem lyckats med det ar inget jag kan svara pa, men personligen gillar jag tanken pa att na en power plateau relativt snabbt efter max-lvl
GW2 känns ganska dött, känner igen som fortf. spelar det..
Verkar tyvärr bli ett av de där MMO:na som det går lysande för de första månaderna som sedan försvinner bort i dimman.. om man inte är någon slags fanatisk fanboy dvs.
"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3