PS3 eller Xbox 360?

Medlem
PS3 eller Xbox 360?

Okej eftersom jag såg den dystra nyheten om GTA V så kommer jag nu få plåga mig själv och min plånbok att få gå raka vägen till närmaste affär och punga ut över flera tusen spänn för att få spela GTA V.

Så tänkte vilket är värdast att köpa? Xbox 360 eller PS3? Fördelen med PS3 är att det är gratis internet men ett snäpp dyrare än Xbox 360 är.

Om jag nu skulle ta och köpa PS3 går det att koppla in trådlöst nät till PS3an? Men skulle vilja ha era tips på för/nackdelar för dessa konsoler.

EDIT: Eller ska jag ta och vänta tills dem släpper erbjudande med PS3/Xbox 360 med GTA V? För jag vet att dem brukar göra sånt närmare release eller efter release.

Ta en titt på vilka spel som är exklusiva för de två olika formaten och fundera på vilka du helst vill spela, sen låter du det avgöra. Båda konsolerna är bra. Vilken som är "bäst" är väldigt individuellt och helt beroende på vilka slags spel du brukar spela helst.

Jag skulle säga, allt inräknat, att det nog är bäst att vänta på en bundle(om det nu blir någon), annars föredrar jag Xbox framför PS3 när det gäller online utbud.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack för era svar för tillfället så planeras bara GTA V till nån av konsolerna sen vet jag inte vad för spel jag skulle tänka mig att köpa. Men konsol köpet är just för GTA V

Medlem

Ta den som du tycker är snyggast i formen och passar bäst i TV-bänken. Har haft båda och tycker ingen är bättre än den andra.


signatur

Det var detta...

Medlem

Tycker att de exklusiva titlarna är bättre på PS3 likaså kontrollerna och konsolens gränssnitt, för GTA V säger jag dock ändå Xbox 360. Rockstars spel hostar och hackar sig fram i lägre upplösning och bilduppdatering på PS3, GTA IV var nära på ospelbart och RDR var inte mycket bättre. Gissar på att GTA V kommer följa samma mönster.

Skall du bara spela ett spel så går dessutom 360 att hitta betydligt billigare än PS3, det känns aldrig särskilt kul att lägga ned över 2k på en konsol som kommer att ersättas inom ett år.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tycker att de exklusiva titlarna är bättre på PS3 likaså kontrollerna och konsolens gränssnitt, för GTA V säger jag dock ändå Xbox 360. Rockstars spel hostar och hackar sig fram i lägre upplösning och bilduppdatering på PS3, GTA IV var nära på ospelbart och RDR var inte mycket bättre. Gissar på att GTA V kommer följa samma mönster.

Skall du bara spela ett spel så går dessutom 360 att hitta betydligt billigare än PS3, det känns aldrig särskilt kul att lägga ned över 2k på en konsol som kommer att ersättas inom ett år.

Mja du har nog lite rätt där när man läser om dagens spel hur mycket problem det är för PS3an just nu. Samt så är man ju lite sugen på Forzan också.

Tänkte höra om man nu skaffar Xbox 360 eller PS3 finns det nån möjlighet att man kan koppla in tangentbord och mus eller måste själva spelet stödja det?

Medlem

Inga spel stödjer tangentbord och mus.
Senaste Forza är bättre än väntat. Sitter i en gammal folkbubbla och kör omkring på skoj i timmar (med ratt).


signatur

Det var detta...

Medlem

gratis att lira online, psn+, blueray, uppladdningsbara handkontroller och bättre exklusiva till ps3

äger både xbox och ps3, men det är ps3:an som gäller för mig, xboxet står mest och samlar damm

Medlem

Tackar ytterliggare igen för era svar. Kan man koppla in trådlöst nätverk till nån av dessa konsolerna?

Medlem
Skrivet av Aero:

Tackar ytterliggare igen för era svar. Kan man koppla in trådlöst nätverk till nån av dessa konsolerna?

Ja, jag sitter själv på trådlöst nätverk med min PS3:a

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av Aero:

Tackar ytterliggare igen för era svar. Kan man koppla in trådlöst nätverk till nån av dessa konsolerna?

Ja, jag sitter själv på trådlöst nätverk med min PS3:a

Samma här, fungerar kanon. Sitter även med sladdlöst på min 360 men där är det ganska sunkigt.

Medlem
Skrivet av stormense:

Inga spel stödjer tangentbord och mus.
Senaste Forza är bättre än väntat. Sitter i en gammal folkbubbla och kör omkring på skoj i timmar (med ratt).

Jodå det finns spel med mus och tangentbords stöd till PS3an,, tex UT3 och CS:GO har stöd för det och det fungerar riktigt bra dessutom.
Fördelarna med Sony är få,, det enda rent konkreta är att det kostar inget om du vill spela online. Det andra är väl att gränsnittet inte är så bulligt och pastell liknande som xbox live och xbox har. Fast det är ju en smaksak.
En annan sak är att vidzone är gratis och mycket bättre på PS3 ,,det är det inte på Xbox.
Rent utseende mässigt är PS3an snyggare.
360 Kontrollerna är mycket bättre och skönare tycker jag.
PS3 klarar att spela upp Blue Ray skivor det gör inte Xbox,, men det är inget att bry sig om ifall du inte kollar jätte mycket på Blue Ray film.
PS3an är mycket bättre på att föra över media till än vad Xbox är,, tex (musik)
Spelmässigt/grafikmässigt är det skitsamma,, skillnaderna är oftast så marginella så vem bryr sig. Ena gången har PS3 snyggare grafik nästa gång har Xboxen det.
Kompis / Live biten är överlägsen på Xbox,, den är rena skämtet på PS3an,, kanske en av anledningarna till att det är gratis.
PS3an har en gratis virtiuell värld det har inte Xbox,, om det sen är bra det kan ju diskuteras, men den finns där.
Överlag så tycker jag att PS3an är ett bättre köp om man jämför med Xbox.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Om du köper Ps3 så räkna med spel som knappt fungerar, har dålig prestanda osv. Ångrar att jag ej valde 360 istället.

Medlem

PS3 stöder dessutom 1080p och inte bara 1080i som Xbox. Till Xbox fördel kan sägas att om du laddar ner en torrent film så kan du bara sätta den på USB o köra in i boxen. PS3an känner inte till formatet den är i då. Detta kan dock lösas med converter program men är lite krångligt. Annars är det andra sagt här till99% sant

1
Skriv svar