Skräckspelet Outlast på maffig trailer

Robot
Skräckspelet Outlast på maffig trailer

Red Barrels satsar på överlevnadsskräck med ambitionen att visa att de allra värsta monstren är de vi skapar själva.

#red-barrels, #outlast


Medlem
Skräckspelet Outlast på maffig trailer

Tyckte spelet ser lite småballt ut, kanske inte någon riktig in-game-trailer men ändå. Kan ju hoppas det blir samma känsla när man spelar det.

ELF
Medlem

Ser intressesant ut. Får se vad nästa trailer säger.

"Det planeras för släpp via digitala återförsäljare någon gång nästa år, exklusivt för Windows. Utvecklarna säger sig dock vilja "göra spelet tillgängligt för alla som vill spela det", men om fler format blir aktuella beror på hur mycket tid och resurser de kan avvara."

Är väl bara för folk att köpa sig en PC så de kan spela det


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Medlem

Vad tänkte dem med när de visar monstret i trailern? Korkat drag som kommer locka bort många skräckspelare. Ser väldigt intressant ut annars. Men trailern förstör bara all mystik om vad som ska hända.

Medlem

PewDiePie kommer älska detta spelet haha

Medlem

Vad videoklippen laddar segt här... är ju tvungen att pausa jättelänge för att kunna se hela utan avbrott mitt i -.-
Ser ut att kunna bli ngt dock.

Medlem

Är (OTROLIGT!) glad över att där är folk som gör ett riktigt skräckspel med riktig budget etc men jag tappa lite lusten när jag såg den springande L4D-zombie-mentalpatienten. Jag önskar monstren kunde vara riktigt creepy igen, som de var i de gamla Silent Hill och Resident Evil-spelen. Är väl för tidigt att döma ut spelet, men jag hoppas detta är ett passionerat arbete och inte ett trist försök att rida på Amnesia/Slenderman-vågen

Edit: Usch, vill inte bunta ihop Slenderman med Amnesia. Slenderman är skräp.

Medlem

Vore kul om det blev lite av en Mirrors Edge fast med skräckelement...att man helt enkelt var tvungen att löpa ifrån Monstren om de upptäckte en! Ska bli intressant att se mer från detta

Medlem

Vad har hänt med mig egentligen?
Jag som är en utav de mest lättskrämda människorna som finns hoppade inte till en enda gång utav den här trailern.
Man tycker ju att en trailer till ett skräckspel ska vara läskigt.


signatur
Medlem

Ville verkligen gilla detta, men det finns några saker som hindrar det:
- Frameraten någonstans i mitten av videon verkar droppa, har kollar på klippet flera gånger och det är inte min dator eller uppkoppling.
- Allt kändes väldigt förutsägbart och 'taget' med undantag för kameran, som var en nice touch.
- Det blev en väldigt kluven känsla att se något som skall efterlikna in-game, men uppenbart är scriptat och pillat på i efterhand.

Nåja, lite tidigt att säga något nu, men jag gillar tänket med "att de allra värsta monstren är de vi skapar själva." och som sagt kameran. Sedan måste man självklart ha i åtanke att det är studions första spel. Hoppas det kan bli något!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DAoG:

Vad tänkte dem med när de visar monstret i trailern? Korkat drag som kommer locka bort många skräckspelare. Ser väldigt intressant ut annars. Men trailern förstör bara all mystik om vad som ska hända.

Du tror väl inte på riktigt att den där snubben kommer vara det enda spelet har ett erbjuda i skräckväg? Min gissning är snarare att man kommer få stöta på diverse gamla patienter, företagsexperiment etc, och det där var en av dem.

Skrivet av DarkZide8:

Är (OTROLIGT!) glad över att där är folk som gör ett riktigt skräckspel med riktig budget etc men jag tappa lite lusten när jag såg den springande L4D-zombie-mentalpatienten. Jag önskar monstren kunde vara riktigt creepy igen, som de var i de gamla Silent Hill och Resident Evil-spelen.

Som sagt, tror att det kommer vara variation på monstren. Det var i alla fall den tanke jag omedelbart slogs av, blev lite snopen när jag såg att folk tror att snubben i trailern är det enda "monstret" i spelet.

Skrivet av MrStrange:

Vad har hänt med mig egentligen?
Jag som är en utav de mest lättskrämda människorna som finns hoppade inte till en enda gång utav den här trailern.
Man tycker ju att en trailer till ett skräckspel ska vara läskigt.

Skräckspel är ju inte särskilt läskiga om man inte spelar dem själv, vilket är själva tjusningen med dem. Jag har i alla fall aldrig blivit skraj av en trailer, men fan ska veta att Amnesia var läskigt.

1
Skriv svar