Problem med internet.

Medlem
Problem med internet.

Hej.
Den senaste tiden har jag haft problem med mitt internet.
Det som händer är att jag inte kan få kontakt med servern i en kort stund vilket avbryter buffringen av videos, laddningen av sidor och liknande saker.
Har inga problem alls med online spel konstigt nog.

Kan inte kolla på videos här på FZ för 1-30 sekunder efter jag har startat videon blir bilden grön och ljudet skär till för att sedan abrupt avsluta videon.

Får även liknande problem när jag kollar på Netflix men då blir det att den stannar till där den slutade få kontakt och sedan försöker få kontakt i några minuter innan den fortsätter ladda.

Har testat installera om flash, byta browser (Firefox till IE9 och sen till Chrome), byta DNS, resetta routern och ominstallera nätverksadaptern.

Har inga problem enligt Speedtest & pingtest men detta börjar gå mig på nerverna, så långt att jag har börjat överväga en omformatering.

All hjälp godtas även om det inte leder till en lösning på problemet.

Medlem

Jag är inte så duktig på nätverk o grejjer men tycker det låter som ett trådlöst nätverk som får för sig att lägga av en kort stund för att sedan hoppa igång igen. Hade liknande problem på ett ställe med väldigt hårt belastat trådlöst nätverk.

Så, det jag tänkte komma till, vad har du för uppkoppling och pryttlar mellan din dator och internet ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag är inte så duktig på nätverk o grejjer men tycker det låter som ett trådlöst nätverk som får för sig att lägga av en kort stund för att sedan hoppa igång igen. Hade liknande problem på ett ställe med väldigt hårt belastat trådlöst nätverk.

Så, det jag tänkte komma till, vad har du för uppkoppling och pryttlar mellan din dator och internet ?

Glömde påpeka att jag sitter med kabel
Sitter bredvid routern så trådlöst vore onödigt ^^

Medlem

Låter ju onekligen lite skumt detta.

Tycker att det låter som att något är knas med din dator, hade det varit nätverket hade du nog även haft problem i spel.

Har du någon brandvägg som kan krångla?
Har du kört Windows Update?
Kan du streama bara ljud, tex. Spotify?
Har du prövat en fabriksåterställning på routern och har du tittat igenom port inställningar samt routerns brandvägg?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Låter ju onekligen lite skumt detta.

Tycker att det låter som att något är knas med din dator, hade det varit nätverket hade du nog även haft problem i spel.

Har du någon brandvägg som kan krångla?
Har du kört Windows Update?
Kan du streama bara ljud, tex. Spotify?
Har du prövat en fabriksåterställning på routern och har du tittat igenom port inställningar samt routerns brandvägg?

Tror inte brandväggen krånglar, har använt ESS (Eset Smart Security) i flera år och aldrig haft detta problemet, har även testat o leka runt lite med den för att se om det funkar bättre.
Uppdaterar med windows update varje vecka.
Kan streama från Netflix (Ljud + bild) men som sagt så fastnar den i några minuter ibland, dock händer det bara en gång per film
Har som sagt redan gjort det

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Hej.
Den senaste tiden har jag haft problem med mitt internet.
Det som händer är att jag inte kan få kontakt med servern i en kort stund vilket avbryter buffringen av videos, laddningen av sidor och liknande saker.
Har inga problem alls med online spel konstigt nog.

Kan inte kolla på videos här på FZ för 1-30 sekunder efter jag har startat videon blir bilden grön och ljudet skär till för att sedan abrupt avsluta videon.

Får även liknande problem när jag kollar på Netflix men då blir det att den stannar till där den slutade få kontakt och sedan försöker få kontakt i några minuter innan den fortsätter ladda.

Har testat installera om flash, byta browser (Firefox till IE9 och sen till Chrome), byta DNS, resetta routern och ominstallera nätverksadaptern.

Har inga problem enligt Speedtest & pingtest men detta börjar gå mig på nerverna, så långt att jag har börjat överväga en omformatering.

All hjälp godtas även om det inte leder till en lösning på problemet.

det där med grön bild på videos från fz verkar vara ett flash fel. hade samma sak för nåt år sedan. funkade inte att installera om flash för mig. formaterade och sen försvann det. kan vara värt att prova.
netflix har jag ingen erfarenhet av.

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av MrPeters:

Hej.
Den senaste tiden har jag haft problem med mitt internet.
Det som händer är att jag inte kan få kontakt med servern i en kort stund vilket avbryter buffringen av videos, laddningen av sidor och liknande saker.
Har inga problem alls med online spel konstigt nog.

Kan inte kolla på videos här på FZ för 1-30 sekunder efter jag har startat videon blir bilden grön och ljudet skär till för att sedan abrupt avsluta videon.

Får även liknande problem när jag kollar på Netflix men då blir det att den stannar till där den slutade få kontakt och sedan försöker få kontakt i några minuter innan den fortsätter ladda.

Har testat installera om flash, byta browser (Firefox till IE9 och sen till Chrome), byta DNS, resetta routern och ominstallera nätverksadaptern.

Har inga problem enligt Speedtest & pingtest men detta börjar gå mig på nerverna, så långt att jag har börjat överväga en omformatering.

All hjälp godtas även om det inte leder till en lösning på problemet.

det där med grön bild på videos från fz verkar vara ett flash fel. hade samma sak för nåt år sedan. funkade inte att installera om flash för mig. formaterade och sen försvann det. kan vara värt att prova.
netflix har jag ingen erfarenhet av.

Försöker undvika omformatering
Men bra att veta att jag inte är de enda som har haft det problemet.

-Edit-

Vill bara påpeka att jag har testat olika drivrutiner (Nvidia GeForce 580 GTX, 310.33 atm)

Medlem
1
Skriv svar