Nyehtstips här på FZ! PS:Massiv Origin rea

Medlem
Nyehtstips här på FZ! PS:Massiv Origin rea

Hej allihop! Är det någon mer än jag som ibland skickar in nyhetstips eller bara dröser in massa en dag och sedan tar en apus eller något? Alla gär säkerligen olika. I alla fall så har jag märkt att det är många gånger Väldigt viktiga nyheter antingen för FZ:arna eller för spel communityn som bara inte blir en nyhet.

Exempelvis Så skickade jag in ett nyhetstips häromdan Som var om att det är en stor origin halloween rea på gång sokm bland annat ger dig 50% of på BF3 premium och BF3 premium edition vilket resulterar i att det blir billigare att köpa premium just nu i nu läget när jag skriver detta än att köpa 2 kartpaket till fullpris. Det finns andra godsaker som Dead space 2 på 50% också för er som är intresserade.

är det här något ni vart med om också eller är det verkligen bara jag? Låt diskussionerna börja.

Medlem

Skickat en massa nyhetstips, inte en enda jävla sak har kommit upp här, förutom en trailer på Hitman, men jag fick inget nyhetstack för det ändå, så nu på senaste tiden skiter jag helt i det, ingen ide.

Medlem

Fan vad butthurt, haha.


signatur

Burn in the light.

KoP
Medlem

FZ får säkerligen en hel drös med nyhetstips varje dag. Och då ingår det lite sållande i processen. Sen detta jagande efter ett nyhetstack.. vad är grejjen?

Medlem

Tror inte det är jagandet i sig. Har själv förundrats lite över att folk tar upp frågan, tills jag själv skickade in ett tips och itne fick tipstack. Jag förstår att de säkert hade koll på nyheten sjä'lv, men likväl så blev man lite...tom. Eller nåt.
Men är säker på att de ger creds när det skall ges.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av redruM:

Fan vad butthurt, haha.

Inte direkt. Själv bryr jag mig inte ett skit om jag får ett tipstack eller ej, Vill bara få ut nyheterna till andra. Lite märkligt bara att jag 16 år Som går i skola och jobbar efter skolan många dagar av veckan har bättre koll än fz redaktionen på nyheterna i många fall. Och dem jobbar enbart med att leverera spelnyheter trailers kontrollerar forumen etc.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag tycker att FZ borde göra ett "Plank" där vi användare kan slänga in nyhetstips så slipper man skapa ett nytt forumspost för det!


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Jag tycker att FZ borde göra ett "Plank" där vi användare kan slänga in nyhetstips så slipper man skapa ett nytt forumspost för det!

Om du går in på "Om FZ>>Kontakt" Så kan du ju slänga in ett tips om det. För det var en riktigt bra idé. Skulle själv göra det men tycker du förtjänar creds för den eftersom den var din om dom nu genomför den vill säga.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av laxan96:
Skrivet av joffjoff:

Jag tycker att FZ borde göra ett "Plank" där vi användare kan slänga in nyhetstips så slipper man skapa ett nytt forumspost för det!

Om du går in på "Om FZ>>Kontakt" Så kan du ju slänga in ett tips om det. För det var en riktigt bra idé. Skulle själv göra det men tycker du förtjänar creds för den eftersom den var din om dom nu genomför den vill säga.

Skickat!


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skrivet av laxan96:
Skrivet av redruM:

Fan vad butthurt, haha.

Inte direkt. Själv bryr jag mig inte ett skit om jag får ett tipstack eller ej, Vill bara få ut nyheterna till andra. Lite märkligt bara att jag 16 år Som går i skola och jobbar efter skolan många dagar av veckan har bättre koll än fz redaktionen på nyheterna i många fall. Och dem jobbar enbart med att leverera spelnyheter trailers kontrollerar forumen etc.

Vi läser allt och är tacksamma över alla tips som kommer in till nyhetsredaktionen. Det finns olika anledningar till att ett tips ibland inte resulterar i en nyhet med tipstack. T ex:

– Tipset är något vi redan skrivit om (händer oftare än man tror)
– Tipset har tveksam källa eller tveksamt nyhetsvärde
– Tipset är utdaterad information
– Tipset är om något vi redan känner till

Vi som har ansvaret för nyhetsrapporteringen jobbar inte heltid med att skriva nyheter, långt ifrån, utan det är bara ett frilansjobb vi utför efter våra vanliga jobb eller studier. Nu vet jag så klart inte hur bra koll just du har på nyhetsflödet Laxan96, men jag tror det är väldigt få FZ-läsare som håller sådan järnkoll på spelnyheter som vi som är nyhetsskribenter här på sajten. Att det sedan bara blir en bråkdel av alla tänkbara nyheter som publiceras varje dag beror på ekonomiska/tidsmässiga skäl. Vi gör så gott vi kan med att välja ut de allra, allra viktigaste grejerna varje dag.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av redruM:

Fan vad butthurt, haha.

Inte direkt. Själv bryr jag mig inte ett skit om jag får ett tipstack eller ej, Vill bara få ut nyheterna till andra. Lite märkligt bara att jag 16 år Som går i skola och jobbar efter skolan många dagar av veckan har bättre koll än fz redaktionen på nyheterna i många fall. Och dem jobbar enbart med att leverera spelnyheter trailers kontrollerar forumen etc.

Vi läser allt och är tacksamma över alla tips som kommer in till nyhetsredaktionen. Det finns olika anledningar till att ett tips ibland inte resulterar i en nyhet med tipstack. T ex:

– Tipset är något vi redan skrivit om (händer oftare än man tror)
– Tipset har tveksam källa eller tveksamt nyhetsvärde
– Tipset är utdaterad information
– Tipset är om något vi redan känner till

Vi som har ansvaret för nyhetsrapporteringen jobbar inte heltid med att skriva nyheter, långt ifrån, utan det är bara ett frilansjobb vi utför efter våra vanliga jobb eller studier. Nu vet jag så klart inte hur bra koll just du har på nyhetsflödet Laxan96, men jag tror det är väldigt få FZ-läsare som håller sådan järnkoll på spelnyheter som vi som är nyhetsskribenter här på sajten. Att det sedan bara blir en bråkdel av alla tänkbara nyheter som publiceras varje dag beror på ekonomiska/tidsmässiga skäl. Vi gör så gott vi kan med att välja ut de allra, allra viktigaste grejerna varje dag.

Vet att ni frilansare har detta som joob utöver erat vanliga jobb sedan vet jag också att ni får oftast ut de viktigaste nyheterna först, lite kul. Ser ju under nyheten vem som skrivit den. Sedan får du ursäkta missförståndet, pratade om dem som går till kontoret varje dag i solna och inte frilansarna. Då jag faktiskt tycker att ni gör ett jätte bra jobb helt ärligt. Sedan så var det nyhetstippset bara ett exempel kommer ihåg många gånger jag skicka in något och pm:a dig så satt du redan och skrev om det höhö. Men vet många andra tips som jag skickat in på senare tid som varit både relevanta och viktiga som inte "gått igenom". Och som den gamer nörd jag är så håller jag stenkoll på det mesta olika spelen/nyheterna.

Ah, men faktum är att det är vi frilansare som faktiskt har det övergripande ansvaret för just nyhetsbevakningen. De som "går till kontoret varje dag i Solna" är Jocke, Tompa och Calle och de sysslar med en massa andra grejer oftast. Det finns jättemånga andra saker att hålla ordning på på en så stor sajt som FZ, förutom nyheterna.

Visst händer det att de skriver nyheter ibland också, men det är inte deras huvudsyssla.

Skägg.
10 Chambers

Jag har skapat en klistrad tråd i Allmänt Snack med syfte att fungera som ett nyhetsplank. Ibland hinner inte vi på redaktionen med alla nyheter, ibland ligger vi till och med och sover. Så där kan ni både tipsa oss och andra om heta saker ni springer över. Fanfarer!


signatur
1
Skriv svar