Robot
Hotline Miami

Våldsamma Hotline Miami gör det där alla andra misslyckas med – och gör det med små medel. En blodig aha-upplevelse.

#hotline-miami, #super-meat-boy, #dennaton


Medlem
Hotline Miami

Hörde dock från Totalbiscuit att om man är känslig kan man bli lite sjösjuk av alla dom skarpa färgerna och sättet banan vrider sig och har sig.

Moderator | Testpilot

GALET bra spel!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så underbart spel, speciellt med tanke på priset

Medlem

Manbearpig på bilden eller vadå? Ser ut att kunna vara ett riktigt underhållande spel, så man kanske tar och köper det på Steam framöver.

Medlem

Hoppar över detta. Alldeles för fult.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Hoppar över detta. Alldeles för fult.

Grafik är inte allt, vilket har bevisats flera gånger!

Medlem

Diggar stilen redan från screenshots att döma

Medlem

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hysterisk rolig kontrast mellan introt i trailern och själva gameplay-grafiken.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Omöjligt att spela på en 27" i 2560x1440. :/

För övrigt bidrar dessa tummen upp- och ner inget annat än till dålig stämning. Efter en nyhet verkar det som om en medlem vars favoritspel inte blir hyllat av andra, får tummen ner. Om en spelare inte tycker om grafiken, är det tummen ner? Har man inte blandat två helt skilda åsikter då? Helt värdelöst system som absolut inte bidrar till någonting vettigt alls.

Medlem
Skrivet av kill455:

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".

Kanske för att FZ recensenter tror och hoppas att medlemmarna/läsarna kan tänka själva och inte enbart stirrar sig blint på betyget.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Inaktiv

Helt rätt val av spel att recensera. Det här spelet ska jag titta närmare på.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kill455:

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".

Håller med till fullo. Bra sagt! Ligger en väldigt pretentiös slöja över sånt här, lite som de filmälskare som hissar iranska undergroundfilmer och dissar hollywood-diton enbart på grund av just denna skillnad.

Medlem
Skrivet av kill455:

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".

Kan då inte påminna mig många spel från förr som var som detta. Bara för att det grafisk påminner om spelen från den eran så innebär det inte att spelet är "retro", det krävs mer än så för att ett spel ska vara det. RCR verkar helt leva på alla spel det "flirtar" med, ta bort detta och det verkar inte vara så mycket till spel. Jag var lite skeptisk till en början över det här spelet då det verkade vara ännu ett spel som RCR, vart positivt överaskad när jag upptäckte att jag hade fel.

Medlem

Ett av årets absolut bästa spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kill455:

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".

Håller med till fullo. Bra sagt! Ligger en väldigt pretentiös slöja över sånt här, lite som de filmälskare som hissar iranska undergroundfilmer och dissar hollywood-diton enbart på grund av just denna skillnad.

Eller så föredras de iranska underground-filmerna eftersom dessa inte följer den mall som de flesta storfilmer tvingas in i (eftersom investerarna påverkar den konstnärliga utvecklingen i mycket högre grad). Följaktligen kräver det, till exempel, iranska underground-filmer för att få tag i en upplevelse där allt inte är serverat, uppenbart och klischéartat.

Även svenska filmer lyckas bättre på det planet. Ett vettigt exempel, som en svensk manusförfattare lyfte fram, var att man i USA - inte ens i en tv-serie - vågade låta en störd person gå utan en diagnos. I Sverige fick tittaren själv göra tolkningen; man hade inte samma behov av att kategorisera och därmed underlätta för tittaren på ett inte alltid njutbart (men lättsmält) sätt.

Alltså; att du ser det som en pretention - ett slag på bröstet för recensenten - behöver inte vara korrekt. Snarare kan det vara ett försök i att premiera något som erbjuder en annan upplevelse än den vanliga (som, med vissa undantag, är väldigt snarlik). Skulle man bara ha möjlighet att äta chokladglass hela livet skull man säkerligen välkomna - och berömma - en introduktion av jordgubbsglass. Detta oberoende om jordgubbsglassen är bättre eller sämre än chokladglassen, eftersom det faktiskt finns ett självändamål i att vara annorlunda (då det skapar en polarisering, och ger ett öppet fält för nya idéer och synsätt att slå rot). Om glassen därutöver smakar gott - är godare - är väl det ännu mer naturligt att berömma det?

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Hoppar över detta. Alldeles för fult.

Haha, nice 1 med sega som avatar

Medlem

Det här ser riktigt roligt ut. Det lär köpas inom en snar framtid

Inaktiv
Skrivet av kill455:

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".

Varför spelar det så stor roll för dig att FZ's betyg måste stämma med dina egna? Eftersom du uppenbarligen har spelat det här själv (Annars är ju din kritik helt bakom flötet) så vet du ju redan vad du tycker.

Jag har inte spelat darksiders eller Gw2, men Det här spelet är en klar 5a och ett säkert köp enligt mig, om du nu någonsin läser den här tråden igen

Medlem
Skrivet av Floffe:

Helt rätt val av spel att recensera. Det här spelet ska jag titta närmare på.

Bara att titta här:

Medlem

Ja nu vet jag hur det är att ta döda andra med en grismask (check) :)...... O_o..............

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av kebbe:

Hoppar över detta. Alldeles för fult.

Grafik är inte allt, vilket har bevisats flera gånger!

han kanske menar att han inte orkar med grafik stilen?
så e de iallafall för mig

Medlem
Skrivet av Ro'NiN:
Skrivet av edgren:
Skrivet av kebbe:

Hoppar över detta. Alldeles för fult.

Grafik är inte allt, vilket har bevisats flera gånger!

han kanske menar att han inte orkar med grafik stilen?
så e de iallafall för mig

Skriver man inte det, då? (och det heter grafikstilen)

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Floffe:

Helt rätt val av spel att recensera. Det här spelet ska jag titta närmare på.

Bara att titta här:

https://www.youtube.com/embed/QCy0bGdZBK8

Helv.... vad hon pitchar :/

Medlem

Underbart spel!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Flash:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kill455:

Hur fan kan detta spel få 5/5? Både gameplay och grafiken är restriktiva och utdaterade. Vill ni ge den 5/5 får ni fan göra en ny kategori för retro spel. Bara för att det är retro behöver det inte vara bättre än t.ex. GW2 eller Darksiders II (som ni gav 4/5).

Hela erat ranknings system är efterblivet när man säger att detta spel är bättre än de jag nämnde.
Fan va kul det vore om alla nya spel kom ut i samma stil som denna, alla sidor och "gamers" som gillar detta spel skulle börja gråta efter nytt.

edit: Skit tråkigt att folk ska försöka casha in på dessa spel. Retro city rampage, det här, och massvis med andra spel som kommit ut som ett "retro spel".

Håller med till fullo. Bra sagt! Ligger en väldigt pretentiös slöja över sånt här, lite som de filmälskare som hissar iranska undergroundfilmer och dissar hollywood-diton enbart på grund av just denna skillnad.

Eller så föredras de iranska underground-filmerna eftersom dessa inte följer den mall som de flesta storfilmer tvingas in i (eftersom investerarna påverkar den konstnärliga utvecklingen i mycket högre grad). Följaktligen kräver det, till exempel, iranska underground-filmer för att få tag i en upplevelse där allt inte är serverat, uppenbart och klischéartat.

Du bygger hela din argumentation på en missuppfattning. Jag sa aldrig att ALLA som hissar den typen av filmen gör det för att de är pretton - jag pratade enbart om de som faktiskt passar in på den beskrivningen (vilket jag trodde var tydligt).

För att förtydliga... Jag skrev; "som de filmälskare som hissar iranska undergroundfilmer och dissar hollywood-diton enbart på grund av just denna skillnad".

Jag skrev inte: "filmälskare som hissar iranska undergroundfilmer och dissar hollywood-diton gör det enbart på grund av just denna skillnad".

Jag är väl medveten om att investerare föredrar säkra kort, men jag är också väl medveten om att "annorlunda" inte nödvändigtvis är detsamma som "bättre". De ramar som finns för film finns där för att de är väldigt, väldigt bra. Ytterst få filmer utanför experimentell arthouse-film frångår den strukturen, hollywood eller ej.

Nu är det möjligt att du syftade på mer ytlig struktur (lyckliga slut, feta explosioner och one-liners), men det är varken exklusivt eller direkt norm för Hollywood - även om det var så förr. Det kan absolut finnas fog för att i vissa lägen (och andra inte) hissa små indiefilmer framför exempelvis Hollywood, men vad jag säger är att det finns gott om folk som gör det av fel anledningar (man vill t.ex. hävda sig själv och ha "bättre" smak), och detta gäller då även indiespel.

Skrivet av Flash:

Även svenska filmer lyckas bättre på det planet. Ett vettigt exempel, som en svensk manusförfattare lyfte fram, var att man i USA - inte ens i en tv-serie - vågade låta en störd person gå utan en diagnos. I Sverige fick tittaren själv göra tolkningen; man hade inte samma behov av att kategorisera och därmed underlätta för tittaren på ett inte alltid njutbart (men lättsmält) sätt.

Dexter.

Skrivet av Flash:

Alltså; att du ser det som en pretention - ett slag på bröstet för recensenten - behöver inte vara korrekt. Snarare kan det vara ett försök i att premiera något som erbjuder en annan upplevelse än den vanliga (som, med vissa undantag, är väldigt snarlik). Skulle man bara ha möjlighet att äta chokladglass hela livet skull man säkerligen välkomna - och berömma - en introduktion av jordgubbsglass. Detta oberoende om jordgubbsglassen är bättre eller sämre än chokladglassen, eftersom det faktiskt finns ett självändamål i att vara annorlunda (då det skapar en polarisering, och ger ett öppet fält för nya idéer och synsätt att slå rot). Om glassen därutöver smakar gott - är godare - är väl det ännu mer naturligt att berömma det?

Fast nu erbjuder inte Hotline Miami en splitterny upplevelse. Det finns grymt många andra indiespel med liknande gameplay, för att inte tala om äldre spel. Jag betvivlar inte att Hotline Miami är ett habilt spel, men jag ställer mig skeptisk till att det skulle vara någon form av mästerverk (vilket väl är vad som ska krävas för maximalt betyg?). Dessutom är förstås skillnaden på dagens AAA-spel betydligt större än vad smaken på diverse chokladglassar är.

Jag kan givetvis inte bilda mig en stensäker uppfattning förrän jag prövat spelet själv - och kanske, mot förmodan, får jag helt enkelt revidera min åsikt om den här recensionen - men min syn på det ständiga hissandet av snudd på allt som är indie och retro kvarstår.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Fast nu erbjuder inte Hotline Miami en splitterny upplevelse. Det finns grymt många andra indiespel med liknande gameplay, för att inte tala om äldre spel.

Jag har spelat och läst om många spel under min livstid men kan inte komma på många spel som rent spelmässigt är likartade. Det må påminna om GTA, Alien Breed men de spelen hade aldrig fokus på planering och straffade en inte så hårt för minsta misstag som detta spel verkar göra.

"Despite looking like a top down shooter in the vein of Alien Breed however, players will need to apply the sort of cautious strategic thinking more closely associated with Mode 7’s brilliant Frozen Synapse."

http://www.nowgamer.com/pc/pc-reviews/1648745/hotline_miami_r...

Ion
Medlem

Grym bra spel Tycker grafiken är charmig och ska jag vara ärlig så tänker man inte så mycket på det när man spelar och försöker komma på den optimala planen att klara banan. Riktigt bra måste jag säga! Kul att FZ recenserar indie-spel också!

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Hörde dock från Totalbiscuit att om man är känslig kan man bli lite sjösjuk av alla dom skarpa färgerna och sättet banan vrider sig och har sig.

Kan bekräfta detta, spelade det tidigare idag.
Klarade av det i tio minuter sen behövde jag ta en paus.
Aldrig igen


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

12
Skriv svar