Dator Problem!!! Extremt tacksam för hjälp!

Medlem
Dator Problem!!! Extremt tacksam för hjälp!

Tjena alla FZ:are!

Jag har ett litet dator problem och hoppas på att ni kan hjälpa mig !
Jag har köpt denna datorn i Juni så den är en ny rackare, men ändå har jag haft problem sedan jag köpte den, och jag vet att jag kan skicka tillbaka den men det måste ju finnas en annan lösning!

Problemet är att lite randomwiise så freezar datorn , blir svart efter ett tag och kommer tillbaka till att den "lever" igen efter 5-8 sekunder, coh får meddelandet att Grafikdrivrutinerna har slutat fungerat och har nog återställts! Och det händer väldigt, och alldeles för ofta! Har installerat de nyaste drivrutinerna o har installerat om osv ett X antal gånger och det händer inget annat ...
Någon som har lösningen? Måste jag köpa nytt grafikkort ?
Kan hända att datorn bara freezar så att jag måste starta om datorn också!

Specs:
Windows 7 Ultimate 64bits
AMD Phenom(tm) II x4 960T Processor 3.00 Ghz
RAM minne 8 Gb
AMD Radeon HD 6800 Series

Så är det någon som kan hjälpa? Skulle varit så jäkla glad för att få hjälp med detta!

Tack på förhand!

lap
Medlem

Yo, har du överklockat den? Har du kollat tempen grafikkortet, kollat att alla fläktar snurrar etc.?

Medlem

Har inte ens rört något sånt där, vet inte hur man överklockar så att det har jag inte gjort om jag inte råkat göra det av misstag men det skulle jag väl inte tro att jag har gjort!

Medlem

Och alla fläktar snurrar!

lap
Medlem

Googlade på ditt grafikkort, första som dök upp var nån som hade liknande problem, hen hade tydligen lite för klent nätagg, kolla upp vad du har, kanske det som är problemet. Rekommenderas att man har ett på minst ~500W, beroende lite på vilket kort man har i 6800-serien.

Medlem

Kan vara nätagg som ovan nämnde, kan vara någon form av system throttlande mjukvara. ex Asus EPU engine, som ställer om datorn i olika performance lägen.

Jag fick spontanreboot ibland när jag lät den hantera allt. nu ställer jag det manuellt istället. och startar powersaving när jag ex bara ska sitta och skriva nåt i ex word. har väl sparat 50öre senaste året..... är jag tålmodig så...hehe
Kan även vara overheating i grafikkortet, har varit med om det på ett par grafikkort.

Hur det än är så skulle jag reklamera den om jag vore du. Om du börjar skruva och mecka med den så vet jag inte hur det blir med garanti. Ta bort all tysk läder... och reklamera den. Beskriv problemen så får ju dom åtgärda eller skicka ny.

Medlem

Du har inte bytt ut grafikkortet? För som de ovannämda har skrivit så kan det vara ett för klent nätagg, det var det för mig iaf när bytte det gammla grafikkortet mot ett nytt i min. Annars så skulle jag reklamera den ifall inget är utbytt för då är det ju en miss av tillverkaren och det suger för din del. Kolla även upp om du kan få din filer du har hittills på hårddisken överförda till den nya, det fick jag på min externa som krånglade.

Medlem

Har inte bytt någonting Men har varit i kontakt med företaget o de säger att de kan utan problem ta emot datorn! Så antar att det är den enda lösningen, men som sagt, frågade ifall man kunde lösa det utan att skicka iväg den! Men sålänge datorn kommer fungera så blir jag nöjd!

Medlem

Sedan när jag ändå är igång, jag har köpt mitt W7 men har fått upp att det är förfalskat , hur löser jag detta?

lap
Medlem
Skrivet av naess91:

Sedan när jag ändå är igång, jag har köpt mitt W7 men har fått upp att det är förfalskat , hur löser jag detta?

Ouch! Låter aningen skumt, vart köpte du det?

Medlem

Via nätet , var inplastat och allt så det är jag väldigt förvånad över

lap
Medlem
Skrivet av naess91:

Via nätet , var inplastat och allt så det är jag väldigt förvånad över

Windows Ultimate, hm, typ vanligaste piratversionen av windows, tror inte du ska köpa mer saker från den sidan. Fast jag kan ju ha fel. ;o

Medlem

Angående W7, vilken sida köpte du det ifrån? Och har du pratat med windows supporten? Dom brukar vara väldigt hjälpsamma när det gäller sina produkter

Jag tror problemet är AMD + Radeon, drivrutinerna kan vara lite svajiga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror problemet är AMD + Radeon, drivrutinerna kan vara lite svajiga.

Hur fixar man det då isf ? eller det går inte ? att man har en äldre drivrutin eller så?

Skrivet av naess91:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror problemet är AMD + Radeon, drivrutinerna kan vara lite svajiga.

Hur fixar man det då isf ? eller det går inte ? att man har en äldre drivrutin eller så?

Jag fick problem med min förra dator när jag uppdaterade till nya drivrutiner, då började saker och ting krascha. När jag sedan installerade originaldrivrutinen så funkade det som det skulle.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av naess91:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror problemet är AMD + Radeon, drivrutinerna kan vara lite svajiga.

Hur fixar man det då isf ? eller det går inte ? att man har en äldre drivrutin eller så?

Jag fick problem med min förra dator när jag uppdaterade till nya drivrutiner, då började saker och ting krascha. När jag sedan installerade originaldrivrutinen så funkade det som det skulle.

Hur och var hittar jag detta då :)?

Skrivet av naess91:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av naess91:
Skrivet av walter_iego:

Jag tror problemet är AMD + Radeon, drivrutinerna kan vara lite svajiga.

Hur fixar man det då isf ? eller det går inte ? att man har en äldre drivrutin eller så?

Jag fick problem med min förra dator när jag uppdaterade till nya drivrutiner, då började saker och ting krascha. När jag sedan installerade originaldrivrutinen så funkade det som det skulle.

Hur och var hittar jag detta då :)?

Du borde ha fått med några DVD-skivor med originaldrivrutinerna. Om du har köpt datorn i butik finns dessa skivor / skivan, i förpackningen någonstans; i annat fall kan man oftast hitta rätt drivrutin på nätet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Två frågor:
1: Vad har du för nätagg och hur många watt ligger det på?
2: Vart köpte du ditt Windows 7? Har även en lösning för dig om nu ditt Windows är 100% lagligt för att få bort med detta att din vara är inte äkta. Fick bort det för mig tog ca 10-20min bara sen var allt klart.

Medlem
Skrivet av Aero:

Två frågor:
1: Vad har du för nätagg och hur många watt ligger det på?
2: Vart köpte du ditt Windows 7? Har även en lösning för dig om nu ditt Windows är 100% lagligt för att få bort med detta att din vara är inte äkta. Fick bort det för mig tog ca 10-20min bara sen var allt klart.

Står att det är på 500 W

Och jag köpte det från tradera, så att de som sa innan att det är piratkopierat, kan väl isf hända men den var fabriksinplastad osv ?

Medlem
Skrivet av naess91:
Skrivet av Aero:

Två frågor:
1: Vad har du för nätagg och hur många watt ligger det på?
2: Vart köpte du ditt Windows 7? Har även en lösning för dig om nu ditt Windows är 100% lagligt för att få bort med detta att din vara är inte äkta. Fick bort det för mig tog ca 10-20min bara sen var allt klart.

Står att det är på 500 W

Och jag köpte det från tradera, så att de som sa innan att det är piratkopierat, kan väl isf hända men den var fabriksinplastad osv ?

Du bör ha fått med ett "äkthetsbevis" dvs någon slags foilerad klisterlapp med en nyckel på.
Typ en sån här:

Fick du inte det så är produkten till 99% pirat kopierad.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av naess91:
Skrivet av Aero:

Två frågor:
1: Vad har du för nätagg och hur många watt ligger det på?
2: Vart köpte du ditt Windows 7? Har även en lösning för dig om nu ditt Windows är 100% lagligt för att få bort med detta att din vara är inte äkta. Fick bort det för mig tog ca 10-20min bara sen var allt klart.

Står att det är på 500 W

Och jag köpte det från tradera, så att de som sa innan att det är piratkopierat, kan väl isf hända men den var fabriksinplastad osv ?

Du bör ha fått med ett "äkthetsbevis" dvs någon slags foilerad klisterlapp med en nyckel på.
Typ en sån här:
http://brenham.com/wp-content/uploads/2011/04/win7.sticker.jp...

Fick du inte det så är produkten till 99% pirat kopierad.

Där finns en sådan japp!

Medlem

Då bör du kontakta Microsoft.. eller vänta på vad Aero hade att säga


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Okej sent svar. Men dessa kan klassas som "warez" eller "crack".
Först och främst behöver du tabort en uppdatering från datorn vilket kontrollerar om du har en laglig kopia av windows: uppdateringen heter KB971033 du kan tabort den via control panel>System Security>Windows update>Installed updates leta sedan reda på KB971033 tabort den starta om datorn gå tillbaka till uppdateringar igen och välj vilka uppdateringar som ska laddas ner så boka bort "KB971033" så du kan installera den manuellt.

Sen får du läsa genom dessa steg OBS gör detta på egen risk! Om jag minns nu rätt så gjorde jag det som stog på denna sida och läs genom noga!
http://geekmontage.com/how-to-uninstall-windows-7-activation-...
Sen denna länk vet inte om det kommer ha nåt att göra med den länken du fick av mig nyss
Denna länk har jag för mig är lite mer snabbare att göra men som sagt gör detta på din egen risk se till att ha en windows 7 recovery skiva nära dig om du skulle göra bort dig eller sabba nåt med windows.
http://www.tweaksforgeeks.com/windows-xp/2006/05/this-copy-of...

"ADMIN/MODS OM NI ANSER DETTA SOM WAREZ SÅ VAR GOD OCH TABORT LÄNKARNA"

Medlem

Kan svara dig på det dära med förfalskad Windowsversion.

Du har köpt ditt Windows 7 på säg blocket för väldigt bra pris jämfört med vad affärer tar för samma version, jag har gjort samma och det visade sig vara Kines-kopia

win+pause så får du upp Systemfönstret så står din produkt-id, sök på den på säg google så kan jag nästan garantera att den räknas som "stulen" och därför blivit bannad.


signatur
Inaktiv

Måste fråga:

Varför köpa win 7?
Det är som att skjuta sig i foten (har sj fått mitt genom jobbet) - Inte laddat hem!!!!!
Men folk på jobbet sa att det är 50/50 att det funkar.

Why?
För det är 80% av win 7 användare som tankar hem win 7
och det är 99% nycklar till win 7 på nätet så din lär ju garanterat vara tagen.

Så till d jag sa: Köpa win 7 = Som att köra rysk rolle.
Ändra säger det PANG = Pengar åt helvete och ett win som inte funkar
Eller så säger det KLICK = Du är en av d få som inte fått sina nycklar stulna.

Välkommen till 2000 talet.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag har haft samma problem på en dator, hittade aldrig lösningen. :/

Medlem
Skrivet av skanskan:

Jag har haft samma problem på en dator, hittade aldrig lösningen. :/

Om du syftar på Windows lagliga kopia så länkade jag till det hela hur man blir av med det.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Måste fråga:

Varför köpa win 7?
Det är som att skjuta sig i foten (har sj fått mitt genom jobbet) - Inte laddat hem!!!!!
Men folk på jobbet sa att det är 50/50 att det funkar.

Why?
För det är 80% av win 7 användare som tankar hem win 7
och det är 99% nycklar till win 7 på nätet så din lär ju garanterat vara tagen.

Så till d jag sa: Köpa win 7 = Som att köra rysk rolle.
Ändra säger det PANG = Pengar åt helvete och ett win som inte funkar
Eller så säger det KLICK = Du är en av d få som inte fått sina nycklar stulna.

Välkommen till 2000 talet.

Eller så stödjer man en produkt genom att köpa den, finns ju anledningar till att saker och ting är så dåliga.
Jag har aldrig tankat ner ett Windows och jag har aldrig haft problem som inte varit SBR, visst gratis är gott men du bidrar till en negativ trend.
Läste nyligen att Windows är en av de saker som laddats ner mest de senaste åren, skulle inte förvåna mig om det stämmer.

Men ontopic:

Fått fram en lösning än?
En kompis sitter på samma problem, minifreezen etc.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

1
Skriv svar