Natural Selection 2

Robot
Natural Selection 2

Om Darwins teorier även gäller spel kommer Natural Selection 2 spelas i många många år framöver.

#natural-selection-2, #half-life, #unknown-worlds


Medlem
Natural Selection 2

Bra recension! Får väl bli att testa nån gång.

Medlem

Spelat som fasiken sen det kom ut, hade tillgång till alpha och beta men slutade lira mitt i beta versionen, roligt att det är så polerat sedan jag spelade sist, helt klart värt pengarna!

Antar att det är upp till varje person men jag föredrar Marines, tycker det är helt klart roligare att knäppa Aliens med olika vapen, bästa måste vara Grenade Launcher eller Dual Minigun Exosuit <3

Medlem

"Marines är trista"

Men endå så står halva servern i marines zonen i hopp om att bli just marine.

Ett bra exempel på att smaken är som baken. Själv tycker jag att marines är hundra gånger roligare än aliens även om man inte kan förvandla sig till en flygödla.

Det är ju det som är charmen med marines. Dom är enkla "muskel-uffar".

Medlem

Det här spelet kräver mer samarbete än något annat spel och det är just det som gör det så himla roligt! Bra recension men att kalla marines "trista" var lite långsökt kan jag tycka!

Medlem

Ett av det bästa fps spelet jag kört på flera år, utan tvekan värt 198kr.

Inaktiv

Flamethrower på Marine, enough said ;).

Älskar spelet, det ska även komma flera saker efter release. Några är:

-Railgun till Exosuit.
-Weldable dörrar al'a Ns1 (eller Killing Floor för de som ej lirade 1an)
-Kvinnlig Marine
-3(TRE!) GRATIS banor!

UWE har tagit mitt hjärta men givit tillbaka så mycket, spelet är lätt värt det tycker jag. Även om det tar lite tid att lära sig som andra spel, det ska fixa en bättre tutorial dock.

Medlem

Vet inte riktigt om jag håller med om att en tvär inlärningskurva är någonting dåligt!

Riktigt bra spel hursomhelst.

Medlem

"Marines är trista"

Jag tycker fan att marines är roligare än aliens. Så det är faktiskt en smaksak!

Hur som haver, najs recension av ett riktigt grymt spel.

Medlem

Att dra av en hagelsalva i huvudet på ett rymdmonster är en stående klassiker, men även jag tillhör skaran som föredrar att lira Alien eftersom Marines känns så ... urvattnade på nåt vis. Lerk är en klar favorit. Finns få saker som är så roligt som att svepa fram i en kusligt hög hastighet bland snirklande korridorer och peppra slöa tvåfotingar fulla med spikar.

NS2:s starkaste sida är dock strategidelen och att ett game kan bli så olikt ett annat. Man måste kämpa som ett team och förneka motståndarlaget resurser och tech points samtidigt som man försvarar sina egna, annars stövlar Marines snart in med exos när man själv knatar runt som baslivsformen.

4/5 är ett värdigt betyg. Ingen fullpoängare, det finns utrymme för förbättringar (och över två hundra builds vittnar om att det nog blir fler, många fler).

Medlem

Saknar gamla goda Gloom till Quake 2

Inaktiv
Skrivet av Crafoord:

Det här spelet kräver mer samarbete än något annat spel och det är just det som gör det så himla roligt! Bra recension men att kalla marines "trista" var lite långsökt kan jag tycka!

Hoppas det säljer så in i fasiken nu bara, tänk om det blir en megasäljare, då kan vi få se mer liknande i framtiden.

Imponerad över hur optimerat det är nu vid release från när det var beta, nästan som ett nytt spel.
Commander har man ju saknat sedan det försvann från ett annat spel *host host*

Medlem

Åååh. Blir så sugen, inte spelat 1an sen jag var liten
Älskade ns, skulk fo life


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Cliffie:

"Marines är trista"

Jag tycker fan att marines är roligare än aliens. Så det är faktiskt en smaksak!

Hur som haver, najs recension av ett riktigt grymt spel.

Recensioner är subjektiva, så det är inte konstigt om du hittar "smaksaker" under plus/minus.

Medlem

Självklart är en recension subjektiv, men jag vet inte om jag tycker det är rätt att skriva "marines är trista" som ett minus. Det tycker jag man kan nämna i texten, och inte ge minus för.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Gillar förbättringarna dom gjort över NS1 som att Aliens har en egen commander nu. Var för svårt med det gamla systemet att gorges sprang runt och byggde allting. Enda jag saknar nu är lite mer siege från marines. Var otroligt roligt i NS1 när marines hade heavy train och satte upp en bas utanför en hive och la ut sina sieges

Medlem

Men Marines ÄR ju astråkiga. Nu har ni ju verkligen bara fel.

Medlem

135 kr på g2play för den som är intresserad

Medlem

Eldkastare och jetpack, hur kan det vara trist?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag som inte är så inne på spel fronten på sistone, är det på steam man köper det?

Medlem

OMFG OMFG OMFG YAY!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Naida:

Jag som inte är så inne på spel fronten på sistone, är det på steam man köper det?

Det finns på steam för 22,99€

Medlem

Tycker nog också marines är roligare än aliens. Aliens var sjukt kul i NS1 där alla aliens hade ett stort syfte men i NS2 har man tagit bort en massa abilities och traits och gjort många aliens betydligt sämre än i 1.an.

Konstigt att detta ej nämndes i recensionen...

Inaktiv

Jämfört med Aliens är marines lite trista, men det säger ju inte så mycket eftersom aliens är extremt roliga.

Medlem

137kr på G2P Kan man inte klaga på, kanske ska dra till med ett köp.

Medlem

Riktigt bra spel! Alla intresserade av multiplayer fps bör köpa! Blir inget annat än underbart när man har ett lag som verkligen kommunicerar och jobbar ihop

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:

137kr på G2P Kan man inte klaga på, kanske ska dra till med ett köp.

Köp här istället:
http://www.naturalselection2.com/

Så får dom som gjort spelet lite pengar också, g2play är ju ökända.

Medlem

Ja G2play står säkert för Ghetto2play.

Använd hellre bättre kanaler, kostar ett par slantar mer, men då stödjer man så mycket bättre leverantörer, och ännu hellre som ovan, utvecklarna.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Medlem
Skrivet av Thunde:

Hur är det med lagg?, många på steam som klagar på att man bara får 20-30fps med en bra dator. Sen ska det vara svårt att hitta servrar också.

Inget problem för min 2500k iallafall 60 fps, har en polare med äldre i5 750 stock som kör det utan problem också med ett gtx 460

123
Skriv svar