Genomgång av The Elder Scrolls Online

Robot
Genomgång av The Elder Scrolls Online

Nedanstående nyhet för offline? Spana in det senaste från onlinerollspelet.

#nyhetstips, #the-elder-scrolls-online


Inaktiv
Genomgång av The Elder Scrolls Online

Såg denna videon för ca 1 vecka sen och det verkar faktiskt riktigt lovande!

Medlem

verkar väldigt lovande detta! var väldigt negativ först men ju mer ja läser och hör om de ju mer pepp blir ja ^^

Medlem

Oj, han fick det ju att framstå som ett välarbetat spel. Kanske blir så att man testar det ändå.


signatur

Think of a future without Bush!
No one to blame for the World War 3.

Medlem

jesse Cox en av mina favo youtubare såg denna när den kom ut ett tag sen o klart han pratar bra om spelet han gillade Skyrim jätte mycket o gör änu lets plays av den. hoppas bara att detta spelet blir bra

Medlem

Äntligen kan man slappna av och låta sig bli positivt excalterad över detta spel.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det känns betydligt mer intressant nu än första intrycket, sen läste jag också att Hero engine endast används nu i början av utvecklingen medan dom utvecklar en egen motor vid sidan om. Om motorn pallar massiv pvp så är jag väldigt intresserad.

"We started ZeniMax Online from scratch, with no employees and no technology. We had to build everything ourselves. It takes a long time to write game engines, especially MMO engines, which are inherently more complicated than typical single-player ones. So, we decided to license the HeroEngine to give us a headstart. It was a useful tool for us to use to prototype areas and game design concepts, and it provided us the ability to get art into the game that was visible, so we could work on the game’s art style. Our plan is for ESO to be a world class MMO, with the most advanced social features found in any MMO to date – so while we were prototyping the game on HeroEngine, we were simultaneously developing our own client, server, and messaging layer that were specifically designed with ESO in mind. Think of HeroEngine as a whiteboard for us – a great tool to get some ideas in the game and start looking at them while the production engine was in development. "

Källa: http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/05/25/why...

Nu vet jag inte hur trovärdig Gameinformer är dock, är det någon som har en officiell källa annat än den här artikeln?

Medlem

Haha roligt att se alla haters börja smälta.

Medlem

Kan ju faktiskt bli bra

Medlem

Låter ju så jävla köpt. Varför är han så jävla exhalterad över saker som redan finns och nästan är standardiserade? Okej det är ingen WoW-klon, det är en Guild Wars 2-klon? Jag är bara intresserad om det är i first person och har en långsammare bejakande fart i utforskandet och kvestandet.

Det känns så jävla viktigt att det KÄNNS som Elder Scrolls och inte som ett MMO. Det är ju därför folk har velat ha ett Elder Scrolls MMO. För att dom vill ha ett MMO som KÄNNS såhär. Och gör det inte det kan man ju spela GW2 då lika gärna.

Vi får väl se när man faktiskt får se hur det spelar. Men fattar inte varför han tjoar och taggar så jävla mycket utan att presentera något. KÖÖÖÖPT.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hannu:

while we were prototyping the game on HeroEngine, we were simultaneously developing our own client, server, and messaging layer that were specifically designed with ESO in mind.

Det där är PR-språk för "Vi såg det stora missnöjet med vårt första försök att komma undan billigt så vi gör om och gör rätt."
Men det betyder ju även att det kan bli något bättre av det.

Medlem

The Space Butterfly has guided you well, FZ.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

The Space Butterfly has guided you well to find this video, FZ.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Låter faktiskt rätt så lovande.

Medlem

Förbokat


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Hannu:

Nu vet jag inte hur trovärdig Gameinformer är dock, är det någon som har en officiell källa annat än den här artikeln?

GameInformer är det tredje största magasinet i USA, så jag antar att den är relativt pålitlig och trovärdig.

EDIT: Varför blir jag nedröstad? Rätta mig om jag har fel istället.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Efter den där videon har jag nytt hopp om detta spelet och ser fram mot att se och veta mer om det.

Inaktiv
Skrivet av Johan84:

jesse Cox en av mina favo youtubare såg denna när den kom ut ett tag sen o klart han pratar bra om spelet han gillade Skyrim jätte mycket o gör änu lets plays av den. hoppas bara att detta spelet blir bra

Jag är klart intresserad av ESO och kommer att testa det när det släpps. Men tyckte Jesse var lite väl entusiastisk och inte tillräckligt kritisk mot det som man kanske ska ifrågasätta lite.

Inaktiv

Kalla inte Jesse Cox "en youtube-användare" :P. Han är hur härlig som helst : )

Medlem

Allt som sägs om spelet innan den första gameplay-videon betyder verkligen ingenting. Men jag håller med, det "låter" lovande.

Medlem
Skrivet av Preed:

Låter ju så jävla köpt. Varför är han så jävla exhalterad över saker som redan finns och nästan är standardiserade? Okej det är ingen WoW-klon, det är en Guild Wars 2-klon? Jag är bara intresserad om det är i first person och har en långsammare bejakande fart i utforskandet och kvestandet.

Det känns så jävla viktigt att det KÄNNS som Elder Scrolls och inte som ett MMO. Det är ju därför folk har velat ha ett Elder Scrolls MMO. För att dom vill ha ett MMO som KÄNNS såhär. Och gör det inte det kan man ju spela GW2 då lika gärna.

Vi får väl se när man faktiskt får se hur det spelar. Men fattar inte varför han tjoar och taggar så jävla mycket utan att presentera något. KÖÖÖÖPT.

Jag tror inte för en sekund att han är KÖPT för att lov orda. Som han även sagt så är han ju en Skyrim fan . Och helt klart hypar och blir gladare över det han ser än folk som kanske inte skulle vara ett skyrim fan. Sen får man ju tänka på att det fortfarande är en bit kvar tills man kommer få spela spelet själv , och massa kommer hinna ändras.

Medlem

Men shit vad överraskad jag blev! Låter ju riktigt fränt, ska hålla ögonen öppna!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Jag var aldrig särskilt negativt inställd till Elder Scrolls Online från första början, men nu kan jag säga att jag är aspepp! Sen som någon nämnde hade det vart gött med 1p-perspektiv, men jag spelade Skyrim rätt mycket i 3p-perspektiv så personligen är det inget större problem.

Däremot tycker jag att det är lite konstigt om de har kommit så pass långt i Hero engine men ändå ska göra en ny motor... aja hoppas det inte tar för mycket tid och resurser från resten av utvecklingen.

Medlem

Hmmm.....jättebra idéer men frågan är om "löftena" de har kring spelet verkligen besannas? VI har ju sett likande förr med mindre bra resultat....

1
Skriv svar