Nikon Line up

Medlem
Nikon Line up

Köpte för några dagar sedan det objektiv som står i mitten. En totalmiss kan man väl säga då jag trodde att jag köpte versionen med bildstabilisering. Icke sa nicke. Jag läste fel helt enkelt och fick hem versionen utan.

Den är till salu igen, men jag passade ändå på att plåta de tre Nikkor-objektiv som jag har i min ägo.

Objektivet jag plåtat med är Sigma 105/2.8 Macro.
Kameran står på stativ men jag har ändå använt blixt för enkelhetens skull.

Edit, glömde kanske skriva vilka gluggar det är också

från vänster: 14-24/2.8 // 24-85/3.5-4.3 // 85/1.8

#blogg

Medlem
Nikon Line up

Förresten ur är 85mm ? på d800.

Varit lite sugen på denna speciellt nu när jag kör fullformat.

Märkt att min 50mm 1.4g sitter på 70% av tiden men saknar lite range.

Nästa steg efter det är nog en 24-70 2.8


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

85mm på småbild är alltid alltid underbart! Det är den bästa porträtt-optik man kan tänka sig. Nikonvarianten 85/1.8 är sjukt prisvärd och tillräcklig skarp och ljusstark för de flesta. Att lägga ytterligare 10 000 på en f1.4 känns inte aktuellt.

Jag vill också ha en 50/1.4/1.8 men då mest för walk-around där just 85mm kan kännas lite tight.

Jag är på jakt efter en 24-70 just nu. Håller på och velar lite på om jag ska försöka hitta den äldre 28-70 eller om jag ska satsa på nya 24-70. De båda kostar ju en rejäl slant dessvärre.

Medlem

Tja, som vanligt gick det rätt snabbt att bestämma sig. En 24-70/2.8 skickas någonstans ifrån till mig i dagarna. Begagnad men ska vara i mkt gott skick. Skönt att ha en normalzoom i line-up:en igen! Det är en grym optik den där 24-70.

1
Skriv svar