CryEngine 3-driven smygare på film

Robot
CryEngine 3-driven smygare på film

Skolprojekt använder Crysis-motorn för att skapa spänning - se trailern!


Medlem
CryEngine 3-driven smygare på film

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

ELF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Tänk på att det är ett par elever som har gjort det som slutprojekt. De har väl inte lika lång tid på sig som hos ett företag.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FPS:en verkade inte optimerade heller, var det typ 20?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Tänk på att det är ett par elever som har gjort det som slutprojekt. De har väl inte lika lång tid på sig som hos ett företag.

Såg inget om det förrän nu när jag läste på startsidan. Lite mer acceptabelt är det ju i så fall, men att det regnar från klar himmel tror jag nog till och med att en förskoleelev hade förstått var ologiskt, och det är något som jag tycker är oförsvarbart, vare sig det är skolelever eller professionella med flera års erfarenhet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Tänk på att det är ett par elever som har gjort det som slutprojekt. De har väl inte lika lång tid på sig som hos ett företag.

Såg inget om det förrän nu när jag läste på startsidan. Lite mer acceptabelt är det ju i så fall, men att det regnar från klar himmel tror jag nog till och med att en förskoleelev hade förstått var ologiskt, och det är något som jag tycker är oförsvarbart, vare sig det är skolelever eller professionella med flera års erfarenhet.

Det beror på vad man lägger tid på. Ibland kan det vara sådana grejer som fixas senare i projektet om de hade haft mer tid på sig.

Medlem

Ljussättning och reflektioner såg bra ut, men resten ... meh

Medlem

Allt såg inoljat ut.


signatur

Klabben

Inaktiv

Det där var inget märkvärdigt, precis samma som fjolårets grafikmotor, här saknas innovation!

Medlem

Alltså, det här är ett projekt gjort av ett gäng studenter. Har egentligen ingen aning om hur stor gruppen är, men med tanke på att de flesta utvecklare har ett team på mer än 50-60 personer så ser det här riktigt bra ut. Folk verkar tro att man kan göra ett AAA-spel på en vecka. Det tar BETYDLIGT längre tid och jag skulle inte vara förvånad om dessa studenter spenderat minst ett år på detta.

Medlem

Ljuddämpade pistolen var lite OP? Man behövde ju inte ens skjuta lamporna, bara att skjuta alla i huvudet istället.

Man tycker att om man nu fått valet att ha en pistol så borde den ju INTE vara ljuddämpad (och ha ont om ammo) så valet man får göra är att alarmera vakterna ifall man nu måste skjuta sig fri.

Tveksamt....

Medlem

A.I såg ju stendumma ut?
Spel brukar bli svintråkiga på grund utav för lätt motstånd..

Medlem

Verkar lovande, men de bör göra något pistolen så att man inte känner sig som en gud. Mer nöje om man känner sig jagad och verkligen behöver gömma sig i de djupa skuggorna.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Ljuddämpade pistolen var lite OP? Man behövde ju inte ens skjuta lamporna, bara att skjuta alla i huvudet istället.

Haha, är det så du lirar Splinter Cell?

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Det tar BETYDLIGT längre tid och jag skulle inte vara förvånad om dessa studenter spenderat minst ett år på detta.

Det är ju inte direkt så att dom byggt en egen spelmotor. Dom leker med en redan färdig spelmotor och vet man hur man hanterar 'CryEngine 3' så skulle det gå ruggigt fort att göra det dom visade i denna lilla video.. 'CryEngine 3' är ett redan spelbart spel där man bygger sin egen bana precis som minecraft fast lite mer avancerat ^^

Kolla på den här så ser du hur lätt det är att leka med 'CryEngine 3'..
http://www.youtube.com/watch?v=fTm9WloR640&feature=related

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Dashiva:

Det tar BETYDLIGT längre tid och jag skulle inte vara förvånad om dessa studenter spenderat minst ett år på detta.

Det är ju inte direkt så att dom byggt en egen spelmotor. Dom leker med en redan färdig spelmotor och vet man hur man hanterar 'CryEngine 3' så skulle det gå ruggigt fort att göra det dom visade i denna lilla video.. 'CryEngine 3' är ett redan spelbart spel där man bygger sin egen bana precis som minecraft fast lite mer avancerat ^^

Kolla på den här så ser du hur lätt det är att leka med 'CryEngine 3'..
http://www.youtube.com/watch?v=fTm9WloR640&feature=related

Jarå, jag jobbar dagligen med UDK och Unreal Engine 4 så jag är väl medveten om hur en spelmotor fungerar. Men det är också vad det är, en spelmotor. Det är inte så lätt som att bara göra en bana, lägga in någon modell och så är det klart. Eller, visst kan dom göra det, men allt detta är, så vitt jag vet, under copyright så dom kan ju inte ta grejer hur dom vill och sedan släppa det kommersiellt (som jag antar är syftet med projektet). Jag har också väldigt svårt för att tro att dom skulle komma undan med att inte göra egna modeller eller texturer när det handlar om ett skolprojekt. Utöver det så behöver det hårdkodas arketyper som senare kan användas i motorn, och behöver dom inte det så behöver dom utan tvekan skripta en del sekvenser (vilket, dom inte lagt för stor vikt på i den här videon uppenbarligen).

Medlem

Jaha Jeehao, när släpper du ditt cryengine 3 spel då? Det borde väl inte vara så svårt tydligen.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Såg att du svarat att du såg sen att det var ett par skolelever som gjort det hela, men jag undrar ändå hur du tänker. Ja dom gjorde så det regnar från klar himmel, men det går ju att fixa senare.
Du kan ju inte döma ett par elever som kämpar för att göra bra ifrån sig och förtjänar all credd dom kan få. Vill gärna se dig göra bättre ifrån dig. Sedan var det inte fel på animeringen, små stel kanske, men det finns värre exempel än vad det var i denna video. Och det vet du själv, men som sagt. Gör bättre själv då istället för att döma ett par elever som åtminstone försöker göra något.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

A.I såg ju stendumma ut?
Spel brukar bli svintråkiga på grund utav för lätt motstånd..

Det är ju som sagt ett skolprojekt som dom lär säkerligen förbättra senare, döm inte efter det lilla du sett. Dom lär ju fixa det senare med tiden. Värre A.I finns det ju.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Dashiva:

Det tar BETYDLIGT längre tid och jag skulle inte vara förvånad om dessa studenter spenderat minst ett år på detta.

Det är ju inte direkt så att dom byggt en egen spelmotor. Dom leker med en redan färdig spelmotor och vet man hur man hanterar 'CryEngine 3' så skulle det gå ruggigt fort att göra det dom visade i denna lilla video.. 'CryEngine 3' är ett redan spelbart spel där man bygger sin egen bana precis som minecraft fast lite mer avancerat ^^

Kolla på den här så ser du hur lätt det är att leka med 'CryEngine 3'..
http://www.youtube.com/watch?v=fTm9WloR640&feature=relate...

Förrutom att det inte alls är precis som minecraft, visst går det fort när allt man behöver redan finns där. Men vad gör du om du behöver modeller och texturer? Magi? Tar inte sånt tid bara för att motorn är klar? För att inte nämna att dom med säkerhet varit in och trixat i koden.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jävlar vad folk blev pissiga över ett skolprojekt

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Förrutom att det inte alls är precis som minecraft, visst går det fort när allt man behöver redan finns där. Men vad gör du om du behöver modeller och texturer? Magi? Tar inte sånt tid bara för att motorn är klar? För att inte nämna att dom med säkerhet varit in och trixat i koden.

När man behöver nya modeller och texturer och ljud osv,
Så får man väl fixa det? Det finns guider för allt nu för tiden, Vill du skapa en modell eller textur och sedan lägga in i ett spelprogram? Googla hur man gör grunden för det man vill åstadkomma.

Skolan borde göra Google till en lektion, Nu ska vi googla

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Slashgibber:

Förrutom att det inte alls är precis som minecraft, visst går det fort när allt man behöver redan finns där. Men vad gör du om du behöver modeller och texturer? Magi? Tar inte sånt tid bara för att motorn är klar? För att inte nämna att dom med säkerhet varit in och trixat i koden.

När man behöver nya modeller och texturer och ljud osv,
Så får man väl fixa det? Det finns guider för allt nu för tiden, Vill du skapa en modell eller textur och sedan lägga in i ett spelprogram? Googla hur man gör grunden för det man vill åstadkomma.

Skolan borde göra Google till en lektion, Nu ska vi googla

Vad har det med något av det vi diskuterat att göra? Bara för att det är enkelt att hitta guider så betyder det inte att det går fort att göra ett spel eller en mod, bara för du har en färdig motor till hands. Modeller, texturer, ljud, partikeleffekter. shaders etc tar tid att göra.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Såg att du svarat att du såg sen att det var ett par skolelever som gjort det hela, men jag undrar ändå hur du tänker. Ja dom gjorde så det regnar från klar himmel, men det går ju att fixa senare.
Du kan ju inte döma ett par elever som kämpar för att göra bra ifrån sig och förtjänar all credd dom kan få. Vill gärna se dig göra bättre ifrån dig. Sedan var det inte fel på animeringen, små stel kanske, men det finns värre exempel än vad det var i denna video. Och det vet du själv, men som sagt. Gör bättre själv då istället för att döma ett par elever som åtminstone försöker göra något.

Gör bättre själv hit och dit. Får man inte vara kritisk idag eller vad är det frågan om? Jag har inte valt att göra spel, men jag tycker att dom som väljer den inriktningen i livet bör ha koll på vad dom sysslar med. Dom är inte nybörjare utan detta är som jag fattar det som slutprojektet för utbildningen, och då bör dom kunna mer än bara grunden. Jag har själv lekt runt i Cryengine 3, och på riktig nybörjarnivå dessutom, och vet vilket bra vädersystem som finns inbyggt där, så att dom misslyckat på den punkten tycker i alla fall jag är svagt gjort. Tittar man även på denna bild så ser det ju ut som att det rör sig om objekt eftersom att dom ger i från sig ljusstrålar eller skugga eller vad det nu är.

Exakt vad dom tänkte på med dessa stjärnor kan man bara spekulera, men jag anser att dom gott och väl kunde ha lämnat det.

Animationerna har jag inte klagat på. Däremot så klagade över att AI:n inte reagerade när någon blev skjuten mitt framför ögonen på honom.

Med lite finputsning framöver så kan det bli bra, för konceptet håller i alla fall, men som det ser ut nu så är det inte direkt något jag längtar efter att få spela.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Slashgibber:

Förrutom att det inte alls är precis som minecraft, visst går det fort när allt man behöver redan finns där. Men vad gör du om du behöver modeller och texturer? Magi? Tar inte sånt tid bara för att motorn är klar? För att inte nämna att dom med säkerhet varit in och trixat i koden.

När man behöver nya modeller och texturer och ljud osv,
Så får man väl fixa det? Det finns guider för allt nu för tiden, Vill du skapa en modell eller textur och sedan lägga in i ett spelprogram? Googla hur man gör grunden för det man vill åstadkomma.

Skolan borde göra Google till en lektion, Nu ska vi googla

Fan du verkar ju grym på det här. Varför gör inte du ett AAA-spel och släpper det och tjänar miljontals kronor? Verkar ju inte ta mer än en pisskvart allt detta. Att jag inte hade tänkt på det här tidigare!

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Såg att du svarat att du såg sen att det var ett par skolelever som gjort det hela, men jag undrar ändå hur du tänker. Ja dom gjorde så det regnar från klar himmel, men det går ju att fixa senare.
Du kan ju inte döma ett par elever som kämpar för att göra bra ifrån sig och förtjänar all credd dom kan få. Vill gärna se dig göra bättre ifrån dig. Sedan var det inte fel på animeringen, små stel kanske, men det finns värre exempel än vad det var i denna video. Och det vet du själv, men som sagt. Gör bättre själv då istället för att döma ett par elever som åtminstone försöker göra något.

Gör bättre själv hit och dit. Får man inte vara kritisk idag eller vad är det frågan om? Jag har inte valt att göra spel, men jag tycker att dom som väljer den inriktningen i livet bör ha koll på vad dom sysslar med. Dom är inte nybörjare utan detta är som jag fattar det som slutprojektet för utbildningen, och då bör dom kunna mer än bara grunden. Jag har själv lekt runt i Cryengine 3, och på riktig nybörjarnivå dessutom, och vet vilket bra vädersystem som finns inbyggt där, så att dom misslyckat på den punkten tycker i alla fall jag är svagt gjort. Tittar man även på denna bild så ser det ju ut som att det rör sig om objekt eftersom att dom ger i från sig ljusstrålar eller skugga eller vad det nu är.

http://imageshack.us/a/img820/6995/screenshot9tc.jpg

Exakt vad dom tänkte på med dessa stjärnor kan man bara spekulera, men jag anser att dom gott och väl kunde ha lämnat det.

Animationerna har jag inte klagat på. Däremot så klagade över att AI:n inte reagerade när någon blev skjuten mitt framför ögonen på honom.

Med lite finputsning framöver så kan det bli bra, för konceptet håller i alla fall, men som det ser ut nu så är det inte direkt något jag längtar efter att få spela.

Dom lär ju hur som helst finslipa det senare garanterat, därav man kan inte döma något efter det lilla man fick se.

Inaktiv
Skrivet av qun0:
Skrivet av Jeehao:

A.I såg ju stendumma ut?
Spel brukar bli svintråkiga på grund utav för lätt motstånd..

Det är ju som sagt ett skolprojekt som dom lär säkerligen förbättra senare, döm inte efter det lilla du sett. Dom lär ju fixa det senare med tiden. Värre A.I finns det ju.

Varför ogilla? Måste jag tycka som dig du som ogillade? Självklart lär dom ju förbättra allt senare om det är tanken att det senare kanske ska bli spelbart för oss andra, finns inget att ogilla i min kommentar, och ja jag vet att du eller någon annan kommer ogilla denna kommentar med, men då vet man att du/ ni inte har något innanför pannbenet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Bojkott:

Såg inte så lockande ut. AI:n såg värdelös ut då den helt tycks sakna reaktionsförmåga, samt att det spöregnade mitt under stjärnklar himmel. Det kan ju å andra sidan vara i väldigt tidigt utvecklingsstadie, men då tycker jag att dom lika gärna kunde ha undvikit att släppa en trailer.

Såg att du svarat att du såg sen att det var ett par skolelever som gjort det hela, men jag undrar ändå hur du tänker. Ja dom gjorde så det regnar från klar himmel, men det går ju att fixa senare.
Du kan ju inte döma ett par elever som kämpar för att göra bra ifrån sig och förtjänar all credd dom kan få. Vill gärna se dig göra bättre ifrån dig. Sedan var det inte fel på animeringen, små stel kanske, men det finns värre exempel än vad det var i denna video. Och det vet du själv, men som sagt. Gör bättre själv då istället för att döma ett par elever som åtminstone försöker göra något.

Gör bättre själv hit och dit. Får man inte vara kritisk idag eller vad är det frågan om? Jag har inte valt att göra spel, men jag tycker att dom som väljer den inriktningen i livet bör ha koll på vad dom sysslar med. Dom är inte nybörjare utan detta är som jag fattar det som slutprojektet för utbildningen, och då bör dom kunna mer än bara grunden. Jag har själv lekt runt i Cryengine 3, och på riktig nybörjarnivå dessutom, och vet vilket bra vädersystem som finns inbyggt där, så att dom misslyckat på den punkten tycker i alla fall jag är svagt gjort. Tittar man även på denna bild så ser det ju ut som att det rör sig om objekt eftersom att dom ger i från sig ljusstrålar eller skugga eller vad det nu är.

http://imageshack.us/a/img820/6995/screenshot9tc.jpg

Exakt vad dom tänkte på med dessa stjärnor kan man bara spekulera, men jag anser att dom gott och väl kunde ha lämnat det.

Animationerna har jag inte klagat på. Däremot så klagade över att AI:n inte reagerade när någon blev skjuten mitt framför ögonen på honom.

Med lite finputsning framöver så kan det bli bra, för konceptet håller i alla fall, men som det ser ut nu så är det inte direkt något jag längtar efter att få spela.

Det är en person som jobbar på detta projekt. Spelet är gjort från grunden och inte genom crysis editorn.


signatur

RROD

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Jarå, jag jobbar dagligen med UDK och Unreal Engine 4 så jag är väl medveten om hur en spelmotor fungerar. Men det är också vad det är, en spelmotor. Det är inte så lätt som att bara göra en bana, lägga in någon modell och så är det klart. Eller, visst kan dom göra det, men allt detta är, så vitt jag vet, under copyright så dom kan ju inte ta grejer hur dom vill och sedan släppa det kommersiellt (som jag antar är syftet med projektet). Jag har också väldigt svårt för att tro att dom skulle komma undan med att inte göra egna modeller eller texturer när det handlar om ett skolprojekt. Utöver det så behöver det hårdkodas arketyper som senare kan användas i motorn, och behöver dom inte det så behöver dom utan tvekan skripta en del sekvenser (vilket, dom inte lagt för stor vikt på i den här videon uppenbarligen).

Läser man tråden på Crydev.net (som länkas i nyheten) så står det så här:

All assets are stock Crysis 2 & Crysis 1 Mod SDK assets.

Så han/dom har egentligen inte gjort något egna modeller/texturer i dagsläget utan endast jobbat med sånt som finns. Hittar iofs inget i forumet om att det faktiskt är ett skolprojekt heller.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Dashiva:

Jarå, jag jobbar dagligen med UDK och Unreal Engine 4 så jag är väl medveten om hur en spelmotor fungerar. Men det är också vad det är, en spelmotor. Det är inte så lätt som att bara göra en bana, lägga in någon modell och så är det klart. Eller, visst kan dom göra det, men allt detta är, så vitt jag vet, under copyright så dom kan ju inte ta grejer hur dom vill och sedan släppa det kommersiellt (som jag antar är syftet med projektet). Jag har också väldigt svårt för att tro att dom skulle komma undan med att inte göra egna modeller eller texturer när det handlar om ett skolprojekt. Utöver det så behöver det hårdkodas arketyper som senare kan användas i motorn, och behöver dom inte det så behöver dom utan tvekan skripta en del sekvenser (vilket, dom inte lagt för stor vikt på i den här videon uppenbarligen).

Läser man tråden på Crydev.net (som länkas i nyheten) så står det så här:

All assets are stock Crysis 2 & Crysis 1 Mod SDK assets.

Så han/dom har egentligen inte gjort något egna modeller/texturer i dagsläget utan endast jobbat med sånt som finns. Hittar iofs inget i forumet om att det faktiskt är ett skolprojekt heller.

/ LordDaimos

Såg det nu jag också. Tydligen jobbar han dock på egna modeller och texturer vad jag kunde läsa. Svårt att säga något om det här i huvudtaget egentligen då han inte har någon changelog alls och inte heller vad meningen med projektet är (om det nu inte är ett skolprojekt).

Hur som haver så kan han inte släppa detta kommersiellt utan att göra egna assets, och gör han det lär han ändå pröjsa royalty till Crytek för användning av motorn. Och tydligen är det också som någon tidigare påpekade bara en person som har hand om detta. Nu får man ju förvisso vänta på rseultatet innan man drar några slutsatser, men att en enda person gör alla modeller, texturer, banor, ljussättning, ljud, kod, script, design och story är ganska imponerande i huvudtaget.

I motsats till vad folk här på forumet verkar tro så tar det riktigt lång tid att göra en mod och ännu längre tid att göra ett fulländat spel, vare sig man har en motor eller inte.

1
Skriv svar