Bästa pris på Halo 4

Robot
Bästa pris på Halo 4

Idag släpps redan hyllade Halo 4 i svenska butiker, hitta det bästa priset.

#343-industries, #bungie, #halo-combat-evolved, #halo-4


Medlem
Medlem

elgiganten 444kr


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

FZ konkurrerar med prisjakt, med hjälp av prisjakt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

väntar fortfaranade på mitt gratis ex av er FZ :/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zhrooms:

Vilken spelnyhet.. dags att göra såhär till ALLA spel kanske? Så skiter vi helt i spelnyheter och kör PrisFZ istället.

Du tror inte det finns ett allmänintresse för att hitta det billigaste priset på ett väldigt aktuellt spel?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av TwistedCrunch:

väntar fortfaranade på mitt gratis ex av er FZ :/

Var du en av vinnarna från igår? Microsoft skickar ut spelen snarast.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zhrooms:

Vilken spelnyhet.. dags att göra såhär till ALLA spel kanske? Så skiter vi helt i spelnyheter och kör PrisFZ istället.

Du tror inte det finns ett allmänintresse för att hitta det billigaste priset på ett väldigt aktuellt spel?

Fast i ärlighetens namn undrar även jag varför denna "nyheten" skapades. Det finns ju "väldigt aktuella" spel hela tiden, så varför just Halo 4?

Och alla som kan använda internet känner väl också till prisjakt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zhrooms:

Vilken spelnyhet.. dags att göra såhär till ALLA spel kanske? Så skiter vi helt i spelnyheter och kör PrisFZ istället.

Du tror inte det finns ett allmänintresse för att hitta det billigaste priset på ett väldigt aktuellt spel?

Fast i ärlighetens namn undrar även jag varför denna "nyheten" skapades. Det finns ju "väldigt aktuella" spel hela tiden, så varför just Halo 4?

Och alla som kan använda internet känner väl också till prisjakt?

Tanken var inte att göra det till en isolerad händelse, utan en återkommande grej. Precis som vi ibland rapporterar om Steam-reor och liknande.


signatur
Medlem

Den där reklambannern (eller vad man skall kalla det) ligger ju i princip på alla nyheter där ett spel nämns redan ändå, vilket är rätt många här, och det inkluderar då också de existerande Halo 4a nyheterna.

Att skapa en ny post bara för att visa en reklam känns väldigt krystat, även om det säkert generar en hel del klicks för er.

Att göra lite journalistik av det hade väl varit att undersöka vart priset är lägst på riktigt och inte bara slänga in reklam för Prisjakt, som av två kommentarer här i tråden inte ens verkar lista de lägsta priserna för Halo 4a.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zhrooms:

Vilken spelnyhet.. dags att göra såhär till ALLA spel kanske? Så skiter vi helt i spelnyheter och kör PrisFZ istället.

Du tror inte det finns ett allmänintresse för att hitta det billigaste priset på ett väldigt aktuellt spel?

Fast i ärlighetens namn undrar även jag varför denna "nyheten" skapades. Det finns ju "väldigt aktuella" spel hela tiden, så varför just Halo 4?

Och alla som kan använda internet känner väl också till prisjakt?

Tanken var inte att göra det till en isolerad händelse, utan en återkommande grej. Precis som vi ibland rapporterar om Steam-reor och liknande.

Det kanske man skulle inlett artikeln med då, för att minska förvirringen


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Coll:

Den där reklambannern (eller vad man skall kalla det) ligger ju i princip på alla nyheter där ett spel nämns redan ändå, vilket är rätt många här, och det inkluderar då också de existerande Halo 4a nyheterna.

Att skapa en ny post bara för att visa en reklam känns väldigt krystat, även om det säkert generar en hel del klicks för er.

Att göra lite journalistik av det hade väl varit att undersöka vart priset är lägst på riktigt och inte bara slänga in reklam för Prisjakt, som av två kommentarer här i tråden inte ens verkar lista de lägsta priserna för Halo 4a.

Prisjakt har vi ett färdigt samarbete med, men jag förstår din poäng.


signatur
Medlem

Förstår mig inte på all uppståndelse kring Halo 4, medelbetyget på metacritic (87) visar också att det ej lever upp till hypen..

Medlem

Hoho, vilket subtilt reklamknep:-) vore det inte bättre att skriva att fz behöver reklam intäkter, tryck på knappen och stödj oss!


signatur

Styret upp och däcken ner

Redaktör
Skrivet av eddie_m:

Förstår mig inte på all uppståndelse kring Halo 4, medelbetyget på metacritic (87) visar också att det ej lever upp till hypen..

Om 87 är ett lågt snitt undrar jag var gränsen för godkänt går...

Skrivet av Ellakk:

Hoho, vilket subtilt reklamknep:-) vore det inte bättre att skriva att fz behöver reklam intäkter, tryck på knappen och stödj oss!

Vi har sedan länge ett samarbete med Prisjakt och tjänar inte en spänn på detta. Det här är ett sätt att testa om det finns läsarintresse för denna typ av nyhet. Vi har gjort liknande saker tidigare i åtskilliga års tid, t.ex. genom att tipsa om reor hos Steam eller i helgrea-nyheter hos diverse försäljare. Det är ett försök till läsarservice, och uppskattas det inte är det inte svårare än att vi slutar och försöker på annat sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av eddie_m:

Förstår mig inte på all uppståndelse kring Halo 4, medelbetyget på metacritic (87) visar också att det ej lever upp till hypen..

Om 87 är ett lågt snitt undrar jag var gränsen för godkänt går...

Skrivet av Ellakk:

Hoho, vilket subtilt reklamknep:-) vore det inte bättre att skriva att fz behöver reklam intäkter, tryck på knappen och stödj oss!

Vi har sedan länge ett samarbete med Prisjakt och tjänar inte en spänn på detta. Det här är ett sätt att testa om det finns läsarintresse för denna typ av nyhet. Vi har gjort liknande saker tidigare i åtskilliga års tid, t.ex. genom att tipsa om reor hos Steam eller i helgrea-nyheter hos diverse försäljare. Det är ett försök till läsarservice, och uppskattas det inte är det inte svårare än att vi slutar och försöker på annat sätt.

Förlåt då, det är ett bra initiativ, det var bara det första som slog mej när ja såg länken. Keep up the good wörk!


signatur

Styret upp och däcken ner

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag tycker att det är ganska onödigt med att skapa en post om varje spel för att få reda på det lägsta priset, som sagt så går de flesta till prisjakt själv. Det står också på varje nyhet ni skriver om spelet vilket som är det lägsta priset.

Eventuellt om ni vill ha kvar detta så tycker jag att ni kan skapa en ruta till höger där ni har sånt här så slipper man ha det i hela nyhetssektionen eller så kan ni ha en checkbox så man kan välja om man vill ha det i sitt nyhetsflöde eller inte.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Okay ni testade en sån här nyhet, personligen inget jag vill ha på en sådan här site speciellt om ni inte kommer med något mer än att länka till prisjakt.

Har ni hittat spelet för ett löjligt lågt pris eller vet någon rabatt då kanske men nja, håll er till spelnyheter/artiklar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av eddie_m:

Förstår mig inte på all uppståndelse kring Halo 4, medelbetyget på metacritic (87) visar också att det ej lever upp till hypen..

Om 87 är ett lågt snitt undrar jag var gränsen för godkänt går...

Skrivet av Ellakk:

Hoho, vilket subtilt reklamknep:-) vore det inte bättre att skriva att fz behöver reklam intäkter, tryck på knappen och stödj oss!

Vi har sedan länge ett samarbete med Prisjakt och tjänar inte en spänn på detta. Det här är ett sätt att testa om det finns läsarintresse för denna typ av nyhet. Vi har gjort liknande saker tidigare i åtskilliga års tid, t.ex. genom att tipsa om reor hos Steam eller i helgrea-nyheter hos diverse försäljare. Det är ett försök till läsarservice, och uppskattas det inte är det inte svårare än att vi slutar och försöker på annat sätt.

Jag har aldrig sett någon liknande reklamnyhet tidigare, tidigare har ni tipsat om reor osv. inte så vitt jag sett gjort reklam (ENDAST) i en artikel om ett nysläppt hypat MICROSOFT-spel. Även om ni inte anser att det är reklam eller fortsätter neka till domedagen så är det ju iaf så många andra ser det.
Det ser väldigt dumt ut, och om ni inte tänkte på det när ni skrev "artikeln" så gör det nästa gång, tipsa då istället om flera aktuella spel till flera plattformar, förslagsvis en gång i månaden, ("här förbeställer du Novembers hetaste titlar billigast") den 1e varje månad.

för tips om billiga spel i sig är det inget fel på, men detta luktar lite blöt hund tycker jag.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Okay ni testade en sån här nyhet, personligen inget jag vill ha på en sådan här site speciellt om ni inte kommer med något mer än att länka till prisjakt.

Har ni hittat spelet för ett löjligt lågt pris eller vet någon rabatt då kanske men nja, håll er till spelnyheter/artiklar

+1!

1
Skriv svar