Star Trek Online är nu gratis att spela

Medlem
Skrivet av WildThing:

Köpte liret när det kostade 30 kronor på steam med en månads speltid och spelade med mina polare. Överasskande roligt, där markstriderna och rymdstriderna kompleterade varandra och gjorde att det kändes annorlunda. Tyvärr tilltalar inte Star Trek mig som serie så jag la ner det, Star Wars är mer min grej

http://www.youtube.com/watch?v=ZDSb5LvDL2M


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

GRATIS! inom mmorpg betyder det ungefär som att:
Du får spela vårat spel men du kommer inte bli bra om du inte betalar..

Oftast är stora chatter låsta så man blir pressad att betala för att ha roligt.
Sen är ofta endgame content och större instancer låsta..
Du kan inte köpa vissa saker och det är en jädrans massa saker som är viktigt att ha om man ska njuta av ett mmorpg som man inte får GRATIS!

Annars så spelade jag STonline och Fy vilket skitspel! Det hade blivit sjukt mycket roligare om man bara skapade ett skepp som i EVEonline .. Men nu måste man kontrollera en sjukt klumpig och ful gubbe med delay mot hjärntvättade fiender på helt ointressanta ställen..

Jag skulle nog säga: Spela EVEonline i stället för STonline.. Det kanske tar längre tid att sätta sig in i EVE men gillar man rymden och rymdskepp så är det helt klart värt det..

Medlem

Med erfarenhet av båda spelen kan jag konstatera följande:
1. SW:TOR är bättre än STO
2. STO's space missions är överlägnsa de i SW:TOR, mest pga de har större fokus i STO. I SW:TOR må det vara bitvis epic, men det är tröttsamt med de låsta "rälsarna".
3. STO's "away mission"-mekanik kan inte mäta sig med vare sig WoW eller SW:TOR i samma avseende.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

GRATIS! inom mmorpg betyder det ungefär som att:
Du får spela vårat spel men du kommer inte bli bra om du inte betalar..

Oftast är stora chatter låsta så man blir pressad att betala för att ha roligt.
Sen är ofta endgame content och större instancer låsta..
Du kan inte köpa vissa saker och det är en jädrans massa saker som är viktigt att ha om man ska njuta av ett mmorpg som man inte får GRATIS!

Annars så spelade jag STonline och Fy vilket skitspel! Det hade blivit sjukt mycket roligare om man bara skapade ett skepp som i EVEonline .. Men nu måste man kontrollera en sjukt klumpig och ful gubbe med delay mot hjärntvättade fiender på helt ointressanta ställen..

Jag skulle nog säga: Spela EVEonline i stället för STonline.. Det kanske tar längre tid att sätta sig in i EVE men gillar man rymden och rymdskepp så är det helt klart värt det..

Håller absolut inte med dig, av följande anledningar:

1. Har du sett skillnaderna mellan gratiskontot och betalkontot? Inget av det jag har sett hittills får mig att tro att man blir bättre för att man betalar. Skillnaderna är kosmetiska, dvs vill du byta utseende på dina gubbar, skepp osv kostar det i vissa fall.
När du säger "Sen är ofta endgame content och större instancer låsta.." så finns det inga belägg på att så är fallet i STO.

2. Det är absolut INTE roligare att bara ha ett skepp, som man dessutom bara ser utifrån.
I STO blev jag dessutom positivt överraskad med att det blandar RTS, FPS (TPS), RPG i MMO-värld, precis som jag länge har önskat. Att man dessutom kan gå omkring i sitt skepp (till viss del), välja sin crew osv gör det hela bara bättre. Än så länge känns det nästan som att jag spelar ett SP spel i en större värld, men det är också bara för att jag har valt att göra så tills jag blir lite varm i kläderna. Det är variationen mellan rymdsim och tredjepersons shooter som gör detta så kul.
EVE blir bara tråkigt när man (jag försökte verkligen gilla det) bara ser sitt skepp utifrån, ingen variation whatsoever i spelet.

3. STO:s uppdrag känns dessutom roliga, även på låg level och jag ser verkligen fram emot vad som händer sedan. Skillnaden mellan detta och andra MMO är att jag egentligen VET att jag grindar men att det verkligen inte känns så. Jag får istället känslan av X3, Privateer, Homeworld etc.. De har verkligen dolt det gamla slå ihjäl 10 fiender, hämta det osv med ett intressant universum och missions, spot on Star Trek.

Jag vet inte när du provade STO men jag kan i ärlighetens namn säga att än så länge är jag toknöjd, och att det är gratis är dessutom bara grädde på moset.

Inaktiv

Skulle vara roligt om skitet funkade ordentligt också, samt att de implementerar gratis systemet.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

S7 är på gång nu, hubba bubba, nu händer det grejer. Kom och testa, och joina galactic rangers:)

12
Skriv svar