Inget Halo 4 till pc

Robot
Inget Halo 4 till pc

Microsoft fastslår en gång för alla att Master Chief inte återvänder till datorer.

#halo-4, #halo-3


Medlem
Inget Halo 4 till pc

Klantig inriktning.

Medlem

Halo är faktiakt ett av de bästa fpsen på konsol. Mer öppna kartor med möjlighet till val i hur du gör saker.. CoD BF och MoH är ju en film som du får skjuta folk i.. Inga egna val eller något.

Att inte släppa halo 4 till PC är ett misstag, finns otroligt många spelare som jag som verkligen inte vill använda sig av en handikappad kontroll samt spela i endast 720p och 30fps.

Finns ingen anledning att inte släppa halo till PC utom att microsoft är idioter..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Halo är faktiakt ett av de bästa fpsen på konsol. Mer öppna kartor med möjlighet till val i hur du gör saker.. CoD BF och MoH är ju en film som du får skjuta folk i.. Inga egna val eller något.

Att inte släppa halo 4 till PC är ett misstag, finns otroligt många spelare som jag som verkligen inte vill använda sig av en handikappad kontroll samt spela i endast 720p och 30fps.

Finns ingen anledning att inte släppa halo till PC utom att microsoft är idioter..

Sorgligt nog så tjänar Microsoft mer på detta då Halo ensamt får folk att köpa ett Xbox vilket är mer lönsamt för MicroSoft. Detta blir definitivt en faktor med Halo 5 som ska komma till Xbox 720 men är fortfarande en viktig del i försäljningen med Halo 4.

Medlem

Väldigt synd faktiskt. Har en Xbox också men spelar hellre den här typen av spel på PC.

Medlem

Är ingen superfan av Halo, äger bara Halo Reach själv men en PC release hade ju kanske varit nice.

Dock i deras försvar så säljer dom ju garanterat mycket extra konsoler på titlar som Halo.
På samma sätt som nintendo inte släpper Mario och Zelda till andra format.

Medlem

Ingen större förlust.

dmn
Medlem

Lika bra att de inte släpper skiten till PC. Vi vill inte ha en taskig portning av ett mediokert spel ändå.

Medlem

Spela roll.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Vem köper en ny krysslåda i dagens läge för att lira Halo?
Sheeet....

Låter ju helt sjukt, Halo 4 combon kostar 3200SEK på webhallen, och konsollen är gammal som gatan.

Testade själv Reach då jag läst så mycket bra om det, men allvarligt? Dom som hyllar detta kan ju inte ha lirat ett enda riktigt fps någonsin? Gav det bara en timme sen tröttnade jag, så kanske blir det helt gigantiskt magiskt om man ger det mer tid, men känner mig tveksam till det.

Var inte spelet innan Reach det sista Halo förresten?

Har själv 360 och har lirat en del spel, och visst är det kul, men att köpa en ny konsoll för detta?
Med tanke på att dom "flesta" gamla har RRodat..

Medlem

Att Microsoft skulle släppa Halo till PC är ungefär lika lönsamt som att Nintendo skulle släppa nästa Super mario bros till iPhone.

Medlem

"Halo 4 är det bästa spelet i serien "

Konstigt då att betygen visar det motsatta..
Ettan är det överlägset bästa i serien, och det finns till PC, räcker för mig

Medlem

Gör inget. Kommer ihåg när Halo kom till första boxen. Skitbra på box. Men på PC var det underlägset det mesta på marknaden. På Xbox 360 är det inte mycket som kan tävla med Halo 4. Men på PC så är Halo 4 inget mer än ett okej spel i mängden.
Vissa saker hör helt enkelt hemma på vissa ställen.

Medlem
Skrivet av bullen:

"Halo 4 är det bästa spelet i serien "

Konstigt då att betygen visar det motsatta..
Ettan är det överlägset bästa i serien, och det finns till PC, räcker för mig

Jo, för att betygen på ett spel som sattes för mer än 10 år sedan gäller nu också -.-

Medlem

MS vill inte att man spelar på windows för att det är ingen egentlig vinst för dom. Dom har ju inga licens vinster på windows sidan till skillnad från xbox alla spel som säljs till xbox är väll 150kr eller något rakt ner i fickan på ms

Medlem
Skrivet av Exim:

MS vill inte att man spelar på windows för att det är ingen egentlig vinst för dom. Dom har ju inga licens vinster på windows sidan till skillnad från xbox alla spel som säljs till xbox är väll 150kr eller något rakt ner i fickan på ms

Om det kan sälja deras OS tror jag nog de hade släppt spelet även på PC. Antar att Halo serien inte sålt så bra som de väntade sig på PC och deras "krav" på Vista för Halo 2 visade nog att det inte heller lönade sig att försöka sälja ett nytt OS med denna IP.

OT:
Hade varit förvånad om det hade kommit till PC knappast att det inte gör det.

Inaktiv

Tråkig inställning av MS. Hade varit kul att spela detta på en bra speldator.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Random fråga: Varför är siktet 3/4 ner på skärmen i Halo 3 och 4?
Ville de att man skulle kolla på skyboxen mer?

Medlem
Skrivet av Cindori:

Att Microsoft skulle släppa Halo till PC är ungefär lika lönsamt som att Nintendo skulle släppa nästa Super mario bros till iPhone.

Vart baserar du detta på? Både Halo 1 och 2 var och är populära till PC.

Skrivet av Rekorderlig:

Sorgligt nog så tjänar Microsoft mer på detta då Halo ensamt får folk att köpa ett Xbox vilket är mer lönsamt för MicroSoft. Detta blir definitivt en faktor med Halo 5 som ska komma till Xbox 720 men är fortfarande en viktig del i försäljningen med Halo 4.

Fel..
Det finns många PC spelare där ute som verkligen inte klarar av dagens konsoler, totalt utdaterade, dålig kontroll för FPS samt 30 frames, 720p.
därför blir det inte ett köp för dem. jag tror verkligen inte att PC versionen skulle sälja som smör, men den skulle i alla fall sälja och de skulle antagligen gå med vinst.

Halo 4 till PC, 120 fps support, 1080p, dx11 och teselation, hur grymt vore inte det där spelet?!
http://tinyurl.com/cxu359z
Folk hade hyllat spelet flera gånger om, jag vill hemskt gärna spela Halo till PC.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Om det kan sälja deras OS tror jag nog de hade släppt spelet även på PC. Antar att Halo serien inte sålt så bra .

Hoppas du vet att Windows är den mjukvara som har de absolut flesta olagliga nerladdningar någonsin.
Har ingen källa till detta men jag har för mig att runt 50% av alla som använder windows kör det piratkopierat.

Men å andra sidan.. Windows 8 skulle komma med en ny Games for windows live, varför inte ha med Halo 4 som boostar försäljningarna och intresset för OS och deras tjänst? korkat.

Microsoft har nog de flesta förlorat respekt för, om 5 år sitter vi nog på linux och skrattar åt att Apple våldtar Windows med sitt OS

Windows och Microsoft är inte framtiden för spelindustrin, Linux och indie är det.

Medlem

And nothing of value was lost

Medlem

Säger bara Halo 5 i 1080p 60 fps

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cindori:

Att Microsoft skulle släppa Halo till PC är ungefär lika lönsamt som att Nintendo skulle släppa nästa Super mario bros till iPhone.

Vart baserar du detta på? Både Halo 1 och 2 var och är populära till PC.

Populära...? Jag pratar ur ett ekonomiskt perspektiv. Det enda logiska perspektivet att bemöta sådana här saker med.

Microsoft tjänar mer pengar på konsoler. Precis som Nintendo.

Om de stora pengarna låg i spelen hade naturligtvis Nintendo slängt upp sina spel till iOS/Android osv osv.

Man måste bemöta alla val inom ett företag med logik utgående ifrån ekonomisk vinst. Om man är ute efter att förstå grunden till agerandet, det vill säga. Det är otroligt naivt att bemöta det med åsikter som att företaget "klantar sig" eller "är oschyssta". Det råder i princip aldrig sådana omständigheter bakom beslut som dessa.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cindori:

Att Microsoft skulle släppa Halo till PC är ungefär lika lönsamt som att Nintendo skulle släppa nästa Super mario bros till iPhone.

Vart baserar du detta på? Både Halo 1 och 2 var och är populära till PC.

Skrivet av Rekorderlig:

Sorgligt nog så tjänar Microsoft mer på detta då Halo ensamt får folk att köpa ett Xbox vilket är mer lönsamt för MicroSoft. Detta blir definitivt en faktor med Halo 5 som ska komma till Xbox 720 men är fortfarande en viktig del i försäljningen med Halo 4.

Fel..
Det finns många PC spelare där ute som verkligen inte klarar av dagens konsoler, totalt utdaterade, dålig kontroll för FPS samt 30 frames, 720p.
därför blir det inte ett köp för dem. jag tror verkligen inte att PC versionen skulle sälja som smör, men den skulle i alla fall sälja och de skulle antagligen gå med vinst.

Halo 4 till PC, 120 fps support, 1080p, dx11 och teselation, hur grymt vore inte det där spelet?!
http://tinyurl.com/cxu359z
Folk hade hyllat spelet flera gånger om, jag vill hemskt gärna spela Halo till PC.

O andra sidan finns det många pc spelare som kör både konsol och pc och är nöjda, ....lär dig multitaska!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

O andra sidan finns det många pc spelare som kör både konsol och pc och är nöjda, ....lär dig multitaska!

Jag tror de flesta spelare som äger båda skulle faktiskt vilja ha spelet till PC, av just de anledningarna jag gav, bättre spel på alla sätt

Medlem
Skrivet av Cindori:

Populära...? Jag pratar ur ett ekonomiskt perspektiv. Det enda logiska perspektivet att bemöta sådana här saker med.

Microsoft tjänar mer pengar på konsoler. Precis som Nintendo.

Om de stora pengarna låg i spelen hade naturligtvis Nintendo slängt upp sina spel till iOS/Android osv osv.

Man måste bemöta alla val inom ett företag med logik utgående ifrån ekonomisk vinst. Om man är ute efter att förstå grunden till agerandet, det vill säga. Det är otroligt naivt att bemöta det med åsikter som att företaget "klantar sig" eller "är oschyssta". Det råder i princip aldrig sådana omständigheter bakom beslut som dessa.

Kom ihåg att väldigt många köper sina konsol spel begagnade, om de istället sålde Halo 4 digitalt på PC hade de fått in cash som fan. inge resell eller sånt skit.

Jag vet verkligen inte siffrorna nu, men om man plussar ihop piratkopiering + antal sålda begagnade spel på tex Skyrim, hur lika är dessa siffror jämfört med PC's piratkopiering?

Jag tycker personligen att köpa begagnade spel av GAME och liknande nästan är ett värre brott än att få spelet gratis via en hemsida.
köper man det från en affär hade man tänkt köpa det från första början, då fick inte utvecklaren pengar.

går du ut på piratebay å drar hem ett dåligt portat PC spel så gör du det i ren protest eller att du inte vill slänga pengar i ansiktet på utvecklarna.

Att företag som GAME uppmanar sina kunder att köpa begagnat borde vara kriminellt. ingen tjänar pengar på att ett spel ligger på piratebay, men GAME tjänar enligt mig, brottsliga pengar för att sälja begagnat.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cindori:

Populära...? Jag pratar ur ett ekonomiskt perspektiv. Det enda logiska perspektivet att bemöta sådana här saker med.

Microsoft tjänar mer pengar på konsoler. Precis som Nintendo.

Om de stora pengarna låg i spelen hade naturligtvis Nintendo slängt upp sina spel till iOS/Android osv osv.

Man måste bemöta alla val inom ett företag med logik utgående ifrån ekonomisk vinst. Om man är ute efter att förstå grunden till agerandet, det vill säga. Det är otroligt naivt att bemöta det med åsikter som att företaget "klantar sig" eller "är oschyssta". Det råder i princip aldrig sådana omständigheter bakom beslut som dessa.

Kom ihåg att väldigt många köper sina konsol spel begagnade, om de istället sålde Halo 4 digitalt på PC hade de fått in cash som fan. inge resell eller sånt skit.
.

Halo serien har sålt runt 40miljoner ex till Xboxen.

Just saying


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cindori:

Populära...? Jag pratar ur ett ekonomiskt perspektiv. Det enda logiska perspektivet att bemöta sådana här saker med.

Microsoft tjänar mer pengar på konsoler. Precis som Nintendo.

Om de stora pengarna låg i spelen hade naturligtvis Nintendo slängt upp sina spel till iOS/Android osv osv.

Man måste bemöta alla val inom ett företag med logik utgående ifrån ekonomisk vinst. Om man är ute efter att förstå grunden till agerandet, det vill säga. Det är otroligt naivt att bemöta det med åsikter som att företaget "klantar sig" eller "är oschyssta". Det råder i princip aldrig sådana omständigheter bakom beslut som dessa.

Kom ihåg att väldigt många köper sina konsol spel begagnade, om de istället sålde Halo 4 digitalt på PC hade de fått in cash som fan. inge resell eller sånt skit.

Jag vet verkligen inte siffrorna nu, men om man plussar ihop piratkopiering + antal sålda begagnade spel på tex Skyrim, hur lika är dessa siffror jämfört med PC's piratkopiering?

Jag tycker personligen att köpa begagnade spel av GAME och liknande nästan är ett värre brott än att få spelet gratis via en hemsida.
köper man det från en affär hade man tänkt köpa det från första början, då fick inte utvecklaren pengar.

går du ut på piratebay å drar hem ett dåligt portat PC spel så gör du det i ren protest eller att du inte vill slänga pengar i ansiktet på utvecklarna.

Att företag som GAME uppmanar sina kunder att köpa begagnat borde vara kriminellt. ingen tjänar pengar på att ett spel ligger på piratebay, men GAME tjänar enligt mig, brottsliga pengar för att sälja begagnat.

Det handlar inte om vad som piratkopieras mest eller säljs mest.
Det handlar om att binda ner kunder till konsoler.

Du tänker inte djupt nog. Om du hade läst tex. ekonomi eller en kurs inom logik på högskola hade du förstått.

Om vi förutsätter att person X vill spela Halo 4, finns tre alternativ.

a. Person X äger ett Xbox och köper spelet. Nu kommer Person X ha förnyad spelglädje i sin gamla konsol vilket innebär att han kommer äga den längre. Vilket innebär ökad inkomst på tillbehör, kontroller, och framtida inköp av spel.

b. Person X äger inte ett Xbox men köper konsolen begagnad. Härifrån fortskrider scenariot som ovan.

c. Personen X äger inte ett Xbox men köper konsolen. Härifrån fortskrider scenariot som ovan.

Som du ser resulterar alla dessa scenarion i en vinst som högst troligtvis långt överskrider vinsten för själva spelet. Hade MS sålt spelet till PC hade de endast dragit in pengar på själva spelet. Lägg sedan på kostnaden för det extra underhållet och portandet av spelet, och Microsoft kommer dra in mycket lägre nettovinst på PC-versionen.

Härav följer det enda marknadsmässigt ekonomiska och logiska beslutet att inte lansera spelet på PC.

Det är alltid lustigt att läsa gymnasieelevers fantasiteorier om hur de minsann överlistat en hel marknadsavdelning på ett världsledande företag. Misstolka mig inte, sådan ambition är bra och nyttig och man ska ta med sig den vidare. Men glöm aldrig att det logiska resonemangets kalla stål är obändigt och dess hugg faller helt utan hänsyn till var man har sitt hjärta.

Medlem
Skrivet av Cindori:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Cindori:

Populära...? Jag pratar ur ett ekonomiskt perspektiv. Det enda logiska perspektivet att bemöta sådana här saker med.

Microsoft tjänar mer pengar på konsoler. Precis som Nintendo.

Om de stora pengarna låg i spelen hade naturligtvis Nintendo slängt upp sina spel till iOS/Android osv osv.

Man måste bemöta alla val inom ett företag med logik utgående ifrån ekonomisk vinst. Om man är ute efter att förstå grunden till agerandet, det vill säga. Det är otroligt naivt att bemöta det med åsikter som att företaget "klantar sig" eller "är oschyssta". Det råder i princip aldrig sådana omständigheter bakom beslut som dessa.

Kom ihåg att väldigt många köper sina konsol spel begagnade, om de istället sålde Halo 4 digitalt på PC hade de fått in cash som fan. inge resell eller sånt skit.

Jag vet verkligen inte siffrorna nu, men om man plussar ihop piratkopiering + antal sålda begagnade spel på tex Skyrim, hur lika är dessa siffror jämfört med PC's piratkopiering?

Jag tycker personligen att köpa begagnade spel av GAME och liknande nästan är ett värre brott än att få spelet gratis via en hemsida.
köper man det från en affär hade man tänkt köpa det från första början, då fick inte utvecklaren pengar.

går du ut på piratebay å drar hem ett dåligt portat PC spel så gör du det i ren protest eller att du inte vill slänga pengar i ansiktet på utvecklarna.

Att företag som GAME uppmanar sina kunder att köpa begagnat borde vara kriminellt. ingen tjänar pengar på att ett spel ligger på piratebay, men GAME tjänar enligt mig, brottsliga pengar för att sälja begagnat.

Det handlar inte om vad som piratkopieras mest eller säljs mest.
Det handlar om att binda ner kunder till konsoler.

Du tänker inte djupt nog. Om du hade läst tex. ekonomi eller en kurs inom logik på högskola hade du förstått.

Om vi förutsätter att person X vill spela Halo 4, finns tre alternativ.

a. Person X äger ett Xbox och köper spelet. Nu kommer Person X ha förnyad spelglädje i sin gamla konsol vilket innebär att han kommer äga den längre. Vilket innebär ökad inkomst på tillbehör, kontroller, och framtida inköp av spel.

b. Person X äger inte ett Xbox men köper konsolen begagnad. Härifrån fortskrider scenariot som ovan.

c. Personen X äger inte ett Xbox men köper konsolen. Härifrån fortskrider scenariot som ovan.

Som du ser resulterar alla dessa scenarion i en vinst som högst troligtvis långt överskrider vinsten för själva spelet. Hade MS sålt spelet till PC hade de endast dragit in pengar på själva spelet. Lägg sedan på kostnaden för det extra underhållet och portandet av spelet, och Microsoft kommer dra in mycket lägre nettovinst på PC-versionen.

Härav följer det enda marknadsmässigt ekonomiska och logiska beslutet att inte lansera spelet på PC.

Det är alltid lustigt att läsa gymnasieelevers fantasiteorier om hur de minsann överlistat en hel ekonomiavdelning på ett världsledande företag. Det logiska resonemangets kalla stål är obändigt.

Håller med dig här, Låt säga att alla spel finns till alla format, vad skulle då få dig att köpa en ny xbox om du tex redan äger en ps3?
MS bygger som alla andra konsoltillverkare upp en portfolio av varumärken som skall göra att du väljer just en xbox framför en ps3a eller en pc för den delen.

Själv köpte jag en xbox då jag var sugen på GoW och Dead Rising när det begav sig, köpte sedan en PS3 pga MGS4 och LBP.
Om dessa hade funnits till xbox hade jag ju aldrig behövt köpa en ps3?

Medlem
12
Skriv svar