Se Descent återskapat i Unreal Engine 3

Robot
Se Descent återskapat i Unreal Engine 3

Interplays 1990-tals-skjutare får nytt liv i modern grafikmotor tack vare moddare.

#interplay, #descent


Medlem
Se Descent återskapat i Unreal Engine 3

Nostalgi ..

Medlem

Minns min första vistelse på ett internetcafé i Växjö, det var sent 90-tal, de andra spelade Quake 2 och i väntan på det fick jag pröva Descent med ett par virtuella glasögon, det va helt flippat. Kan säga att jag fastnade för Quake 2 (och samma kväll lärde mig använda WASD-tangenterna + mus istället för enbart piltangenterna!)

Fint minne det där

Medlem

Lite galet med Deck 17 som karta, känns som små radiostyrda ufos skjuter på varandra. Annars var det bra flyt i det hela.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Hoppas att Miner Wars kommer väcka lite minnen åtminstone!


signatur
Medlem

Good old times.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

mycket gammla nyheter som kommer nu tycker jag, jag såg denna för över en vecka sen på youtube samma va det med Elder scrolls online som youtube klippet ni tog va bra över en vecka gammal me..o detta e varför sån här media håller på att dö ut..synd gillar FZ o Pc gammer annas, men dom har tappat bollen tycker man

Medlem

Decent. Många timmar blev det och riktigt kul.
Men av någon underlig anledning vill jag nog behålla nostalgi minnet/känslan och inte ha ett nytt Decent.

Man undrar vart "spel marknaden" egentligen gör i dag för det är väldigt mycket gammalt som kommer igen.
Så har fantasin tagit slut eller fegar de och bara kör gamla storsäljare igen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ojoj... detta spel spelades mycket. En av största anledningarna till att jag hade en WINGMAN EXTREME! Även multiplayer var skoj.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

zsm
Medlem
Skrivet av Johan84:

mycket gammla nyheter som kommer nu tycker jag, jag såg denna för över en vecka sen på youtube samma va det med Elder scrolls online som youtube klippet ni tog va bra över en vecka gammal me..o detta e varför sån här media håller på att dö ut..synd gillar FZ o Pc gammer annas, men dom har tappat bollen tycker man

Du vet att det är skillnad på nyheter och nyheter? Vissa saker tappar sitt värde snabbt, medan andra saker (som det här klippet) behåller sitt nyhetsvärde en längre tid. Det är inte alla som följer alla siter, och youtubeklipp som poppar upp med någonting nytt.

Vad menar du med "sån här media håller på att dö ut."? Vilken media menar du kommer ersätta den, eller kommer det bara bli ett vakuum i dess ställe?

Medlem

Jag spelade Descent mycket med polarna när det begav sig. Ett av de bättre lan-spelen på sin tid och som höll många år efter release
Skönt med lite gåshud av nostalgi, ser ju onekligen fantastisk ut.

Inaktiv

Gillar ettan och tvåan, fast mest tvåan för den grymt bra musiken.
Har kvar Descent 2 och plockar fram skivan ibland och lyssnar på låtarna.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

TBR
Medlem

Minns när jag spelade descent & descent 2 på KALI med 56k robotics modem.

Har även kvar min gammla sidewinder joystick som var väldigt populär till descent, men den passar inte i nån dator nuförtiden.

Skulle vara skoj att spela lite Minerva igen.

Medlem

Fanns det inte nåt liknande som hette Forsaken? Minnet sviker en aning.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Wow!! Descent 1 och 2 har man ju lirat en del back in the day!

Medlem
Skrivet av Rahxephon:

Fanns det inte nåt liknande som hette Forsaken? Minnet sviker en aning.

Jo det gjorde det. Probe Entertainment utvecklade det till PC och PS. Iguana gjorde det till N64.

Hade det till N64 och spelade som en tok :).

Inaktiv
Skrivet av estling:

Minns min första vistelse på ett internetcafé i Växjö, det var sent 90-tal, de andra spelade Quake 2 och i väntan på det fick jag pröva Descent med ett par virtuella glasögon, det va helt flippat. Kan säga att jag fastnade för Quake 2 (och samma kväll lärde mig använda WASD-tangenterna + mus istället för enbart piltangenterna!)

Fint minne det där

Onset? Där man kunde/kan lira lasergame också?
Fast kanske hette något annat än onset då.

Skönt med Descent 2 förresten, både midi och cd soundtrack, epic
http://youtu.be/NnXT2IO367k

Medlem

Descent var mitt första spel till PlayStation. Klarade det också till slut men det var riktigt svårt har jag för mig. Inte så mycket att orientera sig i tre dimensioner och hålla rätt på upp och ner och orientera sig utan mer att fienderna faktiskt var rätt svåra.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av estling:

Minns min första vistelse på ett internetcafé i Växjö, det var sent 90-tal, de andra spelade Quake 2 och i väntan på det fick jag pröva Descent med ett par virtuella glasögon, det va helt flippat. Kan säga att jag fastnade för Quake 2 (och samma kväll lärde mig använda WASD-tangenterna + mus istället för enbart piltangenterna!)

Fint minne det där

Onset? Där man kunde/kan lira lasergame också?
Fast kanske hette något annat än onset då.

Skönt med Descent 2 förresten, både midi och cd soundtrack, epic
http://youtu.be/NnXT2IO367k

Nej, det var före Onsets tid! Detta låg i det som idag är Linnégallerian, på hörnet. Kommer inte ihåg vad det hette, tror inte det hette Onset då iallafall.

1
Skriv svar