Nintendo-chefen gör unboxing-video på Wii U

Robot
Nintendo-chefen gör unboxing-video på Wii U

Se Nintendo-bossen Satoru Iwata gå igenom innehållet som medföljer när du köper företagets nya konsol.

#nintendo


Medlem
Nintendo-chefen gör unboxing-video på Wii U

Haha, orka de vita handskarna


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Quelor:

Haha, orka de vita handskarna

Han var ju tvungen att sätta på sig handskarna så han inte blir smittad av skabb


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Gillar hur stel han ser ut att vara, känns ju som att kameramannen står med en hagelbössa siktad mot hans skrev, ser inge bekväm ut alls.

P.s på Chattvideon kände jag att han skulle skriva "lets make out"

Skrivet av Ztreek:

Gillar hur stel han ser ut att vara, känns ju som att kameramannen står med en hagelbössa siktad mot hans skrev, ser inge bekväm ut alls.

Jag tror det mest beror på kulturskillnad.

Det finns ju alltid undantag, men rent generellt är japanska affärsmän väldigt strikta, artiga och kan nog uppfattas som ganska stela. Själv tycker jag att Satoru Iwata faktiskt verkar ha en ganska skön inställning, trots att han är präglad av det "japanska tänket". Att han pratar på engelska och ritar bilder på Reggie vore ett helt otänkbart beteende för de flesta japanska chefer, skulle jag tippa på. Det hade garanterat aldrig hänt under Hiroshi Yamauchis tid i varje fall.

Medlem

Vid 0:40 trodde jag definitivt att han skulle slå skallen i kartongen, karatestyle.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ztreek:

Gillar hur stel han ser ut att vara, känns ju som att kameramannen står med en hagelbössa siktad mot hans skrev, ser inge bekväm ut alls.

Jag tror det mest beror på kulturskillnad.

Det finns ju alltid undantag, men rent generellt är japanska affärsmän väldigt strikta, artiga och kan nog uppfattas som ganska stela. Själv tycker jag att Satoru Iwata faktiskt verkar ha en ganska skön inställning, trots att han är präglad av det "japanska tänket". Att han pratar på engelska och ritar bilder på Reggie vore ett helt otänkbart beteende för de flesta japanska chefer, skulle jag tippa på. Det hade garanterat aldrig hänt under Hiroshi Yamauchis tid i varje fall.

Men skärpning, han är ju skön
Glimten i ögat hela tiden och drar roliga skämt, verkar lite nervös dock. Kanske inte konstigt med tanke på betydelsen för företaget?

MV
Medlem

Ett föredöme för alla andra som gör unboxing videos. Tycker att vita handskar borde vara ett krav när det packas upp saker!

Medlem
Skrivet av Bizzy:

Vid 0:40 trodde jag definitivt att han skulle slå skallen i kartongen, karatestyle.

Det är inte ovanligt att japaner slår huvudet i varandra när de hälsar. Händer nog alla japaner någon gång

Medlem

Jag och min snuskiga humor kan fan inte sluta garva,

"Its a little stiff"

"Maybe i should wear some gloves"


signatur

Nämen!

Medlem

Jag är såld! Det blir en Wii U!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Ztreek:

Gillar hur stel han ser ut att vara, känns ju som att kameramannen står med en hagelbössa siktad mot hans skrev, ser inge bekväm ut alls.

Jag tror det mest beror på kulturskillnad.

Det finns ju alltid undantag, men rent generellt är japanska affärsmän väldigt strikta, artiga och kan nog uppfattas som ganska stela. Själv tycker jag att Satoru Iwata faktiskt verkar ha en ganska skön inställning, trots att han är präglad av det "japanska tänket". Att han pratar på engelska och ritar bilder på Reggie vore ett helt otänkbart beteende för de flesta japanska chefer, skulle jag tippa på. Det hade garanterat aldrig hänt under Hiroshi Yamauchis tid i varje fall.

Jag gillar japanska affärsmän. Det finns ju inte en chans att någon här i Sverige skulle buga för mig. Japanerna kan det där med respekt.

Medlem

Satoru Iwata kanske skulle börja göra unboxing videos, var rätt mysig o lyssna på

Medlem

Jag tycker han är riktigt laidback för att vara Japan.

Gillar videon

Medlem

Den ser riktigt stilig ut! Det blir något att ha bredvid Ps3:an under TV:n

Medlem

Märks att han är noob.

En riktig unboxing visar godbitarna sist!

Medlem

Vilken hjälte!


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

måste vara den tråkigaste unboxing video jag sett...

Medlem

Iwata är kung. Ni har väl inte missat "Iwata asks" där de i detalj går igenom arbetet med konsollen, handkontrollen osv. Mycket intressant.

http://iwataasks.nintendo.com/

Medlem

Någon annan än jag som började gapskratta när handskarna åkte på? Varför mitt i videon liksom? Haha. Så kul att dem försöker vara så seriösa med bockning och kritvit bakgrund också *tittar vidare*

Medlem
Skrivet av Quelor:

Haha, orka de vita handskarna

Finns en anledning till dem dock, ta en titt på alla andra sidors unboxing, FINGERAVTRYCK TILL FÖRBANNELSE inom några sekunder från de kommit åt Wii U konsolen och Gamepaden.

Wii U Basic kommer det bli så man slipper fingeravtryck som syns till Mars.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Iwata är kung, Nej han är japan, ni vet pearl harbour, toyota, chop suey, Suchi, Samuraier mm

Så nej kung kan han aldrig bli!

Och we u kan dem aldrig bli heller möjligtvis, wee wee, skulle dock betyda pissa på, och det är kanske det man skall göra eftersom mkt pekar på att det blir en pisskonsoll!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Iwata är kung, Nej han är japan, ni vet pearl harbour, toyota, chop suey, Suchi, Samuraier mm

Så nej kung kan han aldrig bli!

Och we u kan dem aldrig bli heller möjligtvis, wee wee, skulle dock betyda pissa på, och det är kanske det man skall göra eftersom mkt pekar på att det blir en pisskonsoll!

Va? Snälla, gå och prata med någon.. Du verkar behöva det.

Medlem

Skulle vara matt finish likt N64 istället, trodde de flesta slutat med blank plast men tydligen inte. Och varför inte ha en inbyggd nätdel likt PS3 så man slipper den där attans tegelstenen, fast de sparar väl pengar på det så.. Blir ett köp när några vettiga spel kommer, kanske i februari när nya Alien liret kommer.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Skulle vara matt finish likt N64 istället, trodde de flesta slutat med blank plast men tydligen inte. Och varför inte ha en inbyggd nätdel likt PS3 så man slipper den där attans tegelstenen, fast de sparar väl pengar på det så.. Blir ett köp när några vettiga spel kommer, kanske i februari när nya Alien liret kommer.

Är väl bara dumt att ha nätdelen inbyggd. Blir bara mer värme i konsollen då.

1
Skriv svar