Battlefield 1942 är gratis

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vi som har köpt spelet då? Får vi någon bonus?

För jag antar att 1942 går över till mikrotransaktioner och dlc och annat skit nu.

Klassisk småbarnsmentalitet. Sluta vara så jävla bortskämd.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Vi som har köpt spelet då? Får vi någon bonus?

För jag antar att 1942 går över till mikrotransaktioner och dlc och annat skit nu.

Ja att spela spelet tio år tidigare får väl ses som en bonus

Medlem

Athlon 1.52GHz
512MB RAM
Geforce3 64MB
Windows 2000

Haha, jag minns för tio år sen, när jag fick spelet till jul...jag hade inte en tillräckligt bra dator till det Fick vänta minst ett år innan jag kunde lira....

Medlem

Nostalgin står högt i taket när jag spelat några timmar.

Men att teamplay inte ligger i tidens spel märker man. suck
vilka bedrövliga cod egon som är online. Vadå ta flaggor och hålla viktiga brohuvuden.. ne de fattar noll hur det ska spelas.
Så det var inte svårt att vara bästa spelare i teamet..
Man vinner ju inte om man har flest kills det är annat som ger vinst. När ska dagens spelare lära teamplay ?

Det var rätt kul med lite nostalgi play..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Nostalgin står högt i taket när jag spelat några timmar.

Men att teamplay inte ligger i tidens spel märker man. suck
vilka bedrövliga cod egon som är online. Vadå ta flaggor och hålla viktiga brohuvuden.. ne de fattar noll hur det ska spelas.
Så det var inte svårt att vara bästa spelare i teamet..
Man vinner ju inte om man har flest kills det är annat som ger vinst. När ska dagens spelare lära teamplay ?

Det var rätt kul med lite nostalgi play..

Håller fullkomligt med, public servrarna är helt horribla, och lär inte bli bättre heller förrän alla codies går över till något nytt istället.

Rent smärtsamt att se teamwork misshandlas så grovt i en gammal klassiker.

Samt, 7 v 25 rundan efter att ena laget van med 150 tickets. *facepalm*

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jag vet inte.. Origin känns ju som ett ganska högt pris ändå.

Ja precis. Man vill gärna spela, men det är inte värt att regga och installera origin. Jag har redan fått Uplay tryckt ner i halsen för att jag köpte Heroes 6 på Steam. Bra spel men riktigt irriterande drm som funkar kasst.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av AshTray:

Jag vet inte.. Origin känns ju som ett ganska högt pris ändå.

Ja precis. Man vill gärna spela, men det är inte värt att regga och installera origin. Jag har redan fått Uplay tryckt ner i halsen för att jag köpte Heroes 6 på Steam. Bra spel men riktigt irriterande drm som funkar kasst.

Det är en väldig skillnad på uplay och origin. Använder du steam så är origin inte sämre i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag äger självklart originalet! Vem på FZ gör inte det?

Kan man fortfarande spela det online tro utan att bli påtvingad Origin via någon patch?
Så länge man slipper Origin är jag rätt sugen på att invadera Polen... Tyskland menar jag!

Medlem

Gick alldeles utmärkt att moda till Desert Combat

http://battlelog.battlefield.com/bf3/en/forum/threadview/2832...


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Prov i historia i plugget. När det är avklarat är det dags att fira med ett gammalt klassiskt Battlefield 1942 lan.
Det bara osar nostalgi

Medlem

åå underbart! BF1942 är så jekla kul! iallafall förr i tiden, måste testa å se hur det är idag ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Underbart! Nu blir det till att ladda ned Silent Heroes!

Medlem

Detta var lite av en besvikelse:

Citat:

Can I play online against players who have the original disc-based version?

Unfortunately, no. This Origin digital download version can only be played against other players who are using the same version. But since it’s free for everyone, everyone can download their own copy of the game. This version of the game will only show applicable (new) servers in the server browser.

TL;DR: Det innebär att Origin-spelarna är separerade från de som köpt spelet på skiva. Jag visste att det skulle vara någon hake...

Tillägg: Seriöst, tummen ner? Det som jag skriver här innebär ju att BF1942-communityn delas i två bitar, trots att det hade varit enkelt för EA att undvika det.

Medlem

Det går bra att installera och spela med Origin trots att man har den gamla versionen från skiva installerad.

Medlem
Skrivet av Nisse:

Det går bra att installera och spela med Origin trots att man har den gamla versionen från skiva installerad.

Origin är spyware.

Medlem

trevligt!

hade varit kul om de släppt bf2 och 2142 gratis också. Hade nog roligast i de två spelen, synd att man inte kör dem längre nog den bästa mp upplevelsen jag haft...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Nisse:

Det går bra att installera och spela med Origin trots att man har den gamla versionen från skiva installerad.

Origin är spyware.

Nej.

.. dessutom går det att stänga av så att någon information skickas ut.

12
Skriv svar