Expansion till Diablo 3 bekräftad

Robot
Expansion till Diablo 3 bekräftad

Mike Morhaime på Blizzard avslöjar att en expansion är i görningen.

#activision, #blizzard, #diablo-iii


Medlem
Expansion till Diablo 3 bekräftad

Inte så förvånande. Jag skulle bli mer förvånad om dom INTE hade någon expansion planerad redan innan grundspelet släpps.
Dom har säker minst 2-3 expansioner planerade innan spelet släpps, bara att dom väljer hur många som dom ska göra färdigt innan dom ser hur mycket $$$ det drar in.

Medlem

Om dom gör spelet mer åt hardcore scenen, då kommer jag kanske köpa det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det kommer bli trevligt. Dock måste det va betydligt mer innehåll än vanliga d3 för att jag ska köpa.. håller inte att grinda samma sak om och om för att kunna grunda mera.


signatur
Medlem

Ingen stress. Hinner bli Vd på microsoft innan det är släppt

Medlem

Fokus och resurser borde läggas på att lyfta spelets nivå till det som utlovades och visades innan det släpptes istället för poänglösa expansioner till ett inkomplett och sunkigt spel.

D2 FTW

Medlem

Om det kommer en paladin, då köper jag det,

Skrivet av Ziern:

Inte så förvånande. Jag skulle bli mer förvånad om dom INTE hade någon expansion planerad redan innan grundspelet släpps.
Dom har säker minst 2-3 expansioner planerade innan spelet släpps, bara att dom väljer hur många som dom ska göra färdigt innan dom ser hur mycket $$$ det drar in.

Alltså, det är standard i stora AAA-spel idag, det krävs så mycket resurser att utveckla stora spel så de måste mer eller mindre planera flera steg samtidigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Större områden och mindre linjärt så köper jag det, annars får det vara.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Större områden och mindre linjärt så köper jag det, annars får det vara.

+1 Paladin för mig


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det ska mycket till för att jag ska köpa expansionen.

Jag väntade på D3 ända sen annonseringen i Paris 2008 som jag såg på en livestream och besvikelsen var total när jag väl fick spela spelet.

Kan inte fatta att det spelet tog så lång tid att utveckla.

Vad fan var det som tog sån tid? Måste varit att få igenom allt pappersarbete med RMAH.

Medlem

lägger fan inte mer pengar på det där skitspelet!

Inaktiv

"Jag tror att det viktigaste för oss alltid är kvalitén", bwahahaha. Lär väl släppas 2020 med den utvecklingstiden Blizzard tar på sig.

Medlem

Tar det när det kommer, vilket ju förmodligen dröjer ett bra tag. Tills dess så kan vi ju fr.o.m. 28:e november spela Baldur's Gate: Enhanced Edition istället!


signatur
Medlem

då var det bara att vänta 2 år


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem

"Avslutningsvis konstaterade Bobby Kotick att det har sålts över tio miljoner exemplar av spelet"

Inte så konstigt, spelet sålde inte miljonvis för dess kvalitet efter att det var släppt, utan för att folk spelat D1 och D2 och de var sjukt hypade över en uppföljare.

många skriver o gnäller om D3 att de e skit å inte kommer köpa expansion men i slutändan så gör nog dom flesta det ändå,

är de nått spel man inte bryr sig om så kollar man inte nått om det ens o bryr sig ej, å jag spelar 800h +

Skrivet av wmc:

många skriver o gnäller om D3 att de e skit å inte kommer köpa expansion men i slutändan så gör nog dom flesta det ändå,

är de nått spel man inte bryr sig om så kollar man inte nått om det ens o bryr sig ej, å jag spelar 800h +

http://eu.battle.net/d3/en/profile/WmC81-2645/

Medlem

Dom gjorde väl om D3 från grunden i princip efter halva utvecklingstiden?
Man får ju hoppas att det inte händer med expansionen, då kan den ju faktiskt bli bra

Medlem

De har inte ens släppt PvP och nu ska de göra en exapansion? wtf...?

Inaktiv
Skrivet av Draug:

De har inte ens släppt PvP och nu ska de göra en exapansion? wtf...?

Det kanske är just pvp som dyker upp då?
450 kr för att få tävla mot andra om vem som har störst plånbok och mest fritid? awsome!

Medlem

Några nya klasser och större akter så blir det köp!


signatur

Meep!

Medlem

Jag hatade Diablo 3 ända från betan, och jag har inte heller rört spelet på evigheter.

Spelet kanske sålde en hel del, men det var hypat till skyarna. Blizzard kunde inte leverera, nu får dom leva med det. Dom fick sina pengar, men förlorade många trogna kunder. Jag litar inte lika mycket på Blizzard längre, dom beter sig som om dom är king on the hill. Vilket kommer leda till deras undergång.

Medlem

Paladin blir det troligtvis inte eftrersom munken ska vara efterträdaren men necromanser finns redan i spelet då det är necromancern från Dll som har sin lärling på ett mini event i d3 så det hoppas ja på men kanske det inte blir det häller eftersom whitch docktorn är typ mini summoner class.

Inaktiv
Skrivet av CromX:

lägger fan inte mer pengar på det där skitspelet!

Samma här, har inget förtroende alls för Diablo 3, när det gäller blizzard så väntar jag på Titan innan jag säger bu eller bä om företagets framtid, det är sista chansen för min del när det gäller Blizzard. Ghost Crawler som är ansvarig för utveckling av WoW har helt dödat allt när det gäller wow för min del. När en spelare gör en seriös tråd om vad som är problem med wow idag och ger konstruktiv kritik på spelet, då kommer GC in på tråden, låser den och och skriver LOL TROLL i tråden. Har NOLL förtroende för det teamet idag.

Medlem

blir inte mer pengar från mitt håll...

Medlem

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Medlem

Spelade Diablo 3 ganska mycket när det kom men tappade lusten att spela mer precis innan jag hunnit varva spelet en gång. I och med de nya patcharna som har kommit har jag velat testa det igen och kolla om det har blivit någon förändring. Men spelet vägrar starta. Den måste ladda ner spelet på nytt varje gång jag startar och sedan står det att det inte gick att installera/uppdatera filera. Och då börjar hela nedladdningen om igen. Har sökt igenom typ alla sidor som finns om detta på internet men har inte lyckats hitta något som har fungerat. Blir förbannad varje gång jag försöker starta det.

Medlem

Om dom inte fixar den totalt usla 'Chatten' och lägger in 'Ladder' så ser jag ingen riktig idé att köpa en expansion..

Chatten i dagens läge dödar spelglädjen, Chatten är pytteliten och så osocial som den någonsin kan bli.. Man har bara en liten ruta längst ned till vänster som man inte kan göra någonting alls med, Man ser inte vilka som är i chatten och det ända man kan ändra är hur stor font texten ska vara. Att chatta i Diablo3 känns ofta som att sitta på ett tomt forum och hoppas att man har folk som läser det man skriver..

Ladder skulle göra spelet helt annorlunda då man får en ny fräsch start efter nå månader och man kan spela bland dom bästa i ett litet tag utan att behöva vara en nybörjare för alltid om man inte köper saker på ah för flera hundra miljoner guld.. En Ladder skulle få spelet att kännas splitter nytt varje gång laddern startades om för att alla börjar om på 0 ..
Ett Diablo efter D2 utan en ladder är bara FAIL..

Medlem

Som Hannu sa och någon ny klass för mig också.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fixa PVP först era AS

123
Skriv svar