Origin får livestreaming

Robot
Origin får livestreaming

Electronic Arts utmanar Steam genom nytt Twitch-samarbete.


Medlem
Origin får livestreaming

Har inget emot Origin, låter bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem

Ja men hur mycket tar den av datorns prestanda är ju frågan och sen battlefield 3 kommer ju bli lite knas när man byter servers osv?

Medlem

Bra ide, men jag bojkottar EA/Origin.

Medlem

Bf3 kunde jag livestreama med 60 fps utan lagg.. Gw2 kunde jag livestreama på 20-30 fps med grym lagg..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Bf3 kunde jag livestreama med 60 fps utan lagg.. Gw2 kunde jag livestreama på 20-30 fps med grym lagg..

Känns som de säger lite grann om spelmotorn i sig... Tyckt att Guild Wars 2 gått slött också jämförelsevis med BF3.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Älskar steam, men origin funkar också bra.

Medlem
Skrivet av Securion:

Bra ide, men jag bojkottar EA/Origin.

Bojkottar? Av vilken anledning om man får fråga?

Medlem

Ja, streaming snor en del prestanda för datorn. Jag tappar ca 20 FPS när jag streamar Battlefield 3. Det är därför alla youtube-nördar kör med ett speciellt kort och en annan dator som streamar för att inte belasta själva speldatorn. Så det lär väl vara likadant med origin, jag tycker det ser ut att vara en riktigt bra funktion dock, hoppas det fungerar bra utan buggar och annat.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Gillar Twitch skarpt!

Medlem

Bra! Mera funktioner som dessa är bra


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

EA reser sig ur askan. Med gratis 1942 och coola extrafunktioner som dessa tycker jag EA är på väg åt rätt håll.

Medlem
Skrivet av mm_precis:
Skrivet av Securion:

Bra ide, men jag bojkottar EA/Origin.

Bojkottar? Av vilken anledning om man får fråga?

Spel har försvunnit för både mig och min fru, och den sk "supporten" skickar bara standard-mails, och det tog oss över 6 månader och telefonsamtal till England innan vi fick tillbaka våra spel.
Det är också ett otroligt krångel med olika logins för olika sidor och tjänster.
Tycker också att det är otroligt dåligt att man inte kan köpa sina EA spel på Steam, utan istället ska tvingas ha ytterligare ett program igång i bakgrunden. Ett program som för övrigt ofta kan vara väldigt störande med popups och annat.

Sist, men inte minst, så gillar jag inte EAs policy med att göra gamla bra spel till fördummade konsollspel. tycker dom gott kunde skapa nya IPs istället för att förvandla alla gamla bra spel till något som absolut bara ska passa småbarn, samt ofta kräva internet uppkoppling för att ens fungera.

Medlem
Skrivet av erOkKs:

EA reser sig ur askan. Med gratis 1942 och coola extrafunktioner som dessa tycker jag EA är på väg åt rätt håll.

Haha det räckte för att vända din opinion alltså? Inget illa menat


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Bra! Mera funktioner som dessa är bra

Tumma ner möjligheten att strema spel? fz är ett träsk av troll.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av erOkKs:

EA reser sig ur askan. Med gratis 1942 och coola extrafunktioner som dessa tycker jag EA är på väg åt rätt håll.

Haha det räckte för att vända din opinion alltså? Inget illa menat

Om du läser vad jag skrev så står det att jag tycker att de är på rätt väg. Inte att allt EA gör är fantastiskt. Jag uppskattar en massa EA-titlar och när de skapar mervärden för mig så ser jag det som positivt.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av warh0g:

Bra! Mera funktioner som dessa är bra

Tumma ner möjligheten att strema spel? fz är ett träsk av troll.

Ett träsk av ett (1) troll? Så ser det ut nu iallafall. Om trollet är gigantiskt så är det ju iofs illa nog men annars skulle jag nog tro att du har drabbats av facebooksjukan där alla bryr sig stenhårt om vilket håll saker tummas och hur många likes de får.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av mm_precis:
Skrivet av Securion:

Bra ide, men jag bojkottar EA/Origin.

Bojkottar? Av vilken anledning om man får fråga?

Spel har försvunnit för både mig och min fru, och den sk "supporten" skickar bara standard-mails, och det tog oss över 6 månader och telefonsamtal till England innan vi fick tillbaka våra spel.
Det är också ett otroligt krångel med olika logins för olika sidor och tjänster.
Tycker också att det är otroligt dåligt att man inte kan köpa sina EA spel på Steam, utan istället ska tvingas ha ytterligare ett program igång i bakgrunden. Ett program som för övrigt ofta kan vara väldigt störande med popups och annat.

Sist, men inte minst, så gillar jag inte EAs policy med att göra gamla bra spel till fördummade konsollspel. tycker dom gott kunde skapa nya IPs istället för att förvandla alla gamla bra spel till något som absolut bara ska passa småbarn, samt ofta kräva internet uppkoppling för att ens fungera.

"köpa sina EA spel på Steam" skämtar du eller fattar du inte att de är konkurrenter...
Mitt tips är att du bara håller dig till steam.
Då du inte tycks vilja kunna ställa in origin. det finns inga popp upps om man ställer in det. Så håll dig till steam för där verkar du få allt du vill ha.
Alla nyare spel dummas ner inte bara EA spel men det vill du väl inte veta. Så välj bort origin så blir du nog lycklig och vi slipper gnäll.

PS. Ring EA suporten i sverige så blir det lättare vid eventuella problem.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Härligt, två feta flugor i en smäll!

Inaktiv

Ni vet vad jag tycker om EA #CENSUR#, men Twitch-TV är väldigt bra när det är dags för att streama!

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av warh0g:

Bra! Mera funktioner som dessa är bra

Tumma ner möjligheten att strema spel? fz är ett träsk av troll.

Ett träsk av ett (1) troll? Så ser det ut nu iallafall. Om trollet är gigantiskt så är det ju iofs illa nog men annars skulle jag nog tro att du har drabbats av facebooksjukan där alla bryr sig stenhårt om vilket håll saker tummas och hur många likes de får.

Antal tummar ändras ju hela tiden Jag bryr mig inte om generellt vad folk tummar. Men att tycka att det är dåligt att det kommer livestreaming av spel är för mig konstigt på en sida som handlar om spel (vilket var det jag skrev, även om jag inte utvecklade kommentaren mer).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av mm_precis:
Skrivet av Securion:

Bra ide, men jag bojkottar EA/Origin.

Bojkottar? Av vilken anledning om man får fråga?

Spel har försvunnit för både mig och min fru, och den sk "supporten" skickar bara standard-mails, och det tog oss över 6 månader och telefonsamtal till England innan vi fick tillbaka våra spel.
Det är också ett otroligt krångel med olika logins för olika sidor och tjänster.
Tycker också att det är otroligt dåligt att man inte kan köpa sina EA spel på Steam, utan istället ska tvingas ha ytterligare ett program igång i bakgrunden. Ett program som för övrigt ofta kan vara väldigt störande med popups och annat.

Sist, men inte minst, så gillar jag inte EAs policy med att göra gamla bra spel till fördummade konsollspel. tycker dom gott kunde skapa nya IPs istället för att förvandla alla gamla bra spel till något som absolut bara ska passa småbarn, samt ofta kräva internet uppkoppling för att ens fungera.

Det där med supporten varierar nog, själv använde jag mig av chatt-funktionen och fick direkt hjälp med att utöka antal aktiveringar av crysis 2. Utöver det 15%. Rabatt på valfritt spel i en månad. Så där kan jag inte klaga. Popups går som tidigare sagt att stänga av. Valve och EA är konkurrenter och såldels inte konstigt att de har separata tjänster. Att ha ett till program i bakgrunden? Well minne kostar idag ca 690kr för 16 GB...

Vidare så måste man skilja på ea som, utgivare och utvecklare. Sen är det fortfarande så att konsolspel är mer lönsamma, sådan är marknaden. Vet inte riktigt vilket spel du hade i åtanke?

Medlem
Skrivet av Securion:

Bra ide, men jag bojkottar EA/Origin.

gör du rätt i, man kan inte behandla fans som EA. Dom tar betalat mer än konkurrenterna med betydligt svagare utbud, kissar DRM överallt. Senaste offret var DICE :/

Medlem

Jag har faktiskt mer och mer börjat gilla Origin över Steam så jag tycker att det är mycket bra.

Steam installerar Modern Warfare 3 för mig automatiskt ungefär en gång i veckan, jag hittar inte demon i biblioteket, hela deras butik är seg som sirap på en 100/100-lina, kraschar konstant och uppdateras flera gånger i veckan. Startar knappt eländet längre

Medlem

det ska väldigt mycket till om jag någonsin ska röra vid en EA produkt igen, eller starta Origin. bojkott

1
Skriv svar