Har Bioshock: Infinite koppling till Rapture?

Skägg.
10 Chambers
Har Bioshock: Infinite koppling till Rapture?

Av en händelse inledde jag den tidiga morgonen med att titta på den senaste #Bioshock Infinite-trailern och... vänta nu, inleds det spelet också med en fyr? Se bifogade bilder.

Vid närmare granskning är det uppenbart helt olika fyrar och det är också cirka 40 års tidsskillnad mellan spelen, Infinite utspelas 1912 medan Bioshock inleds på 1950-talet. Möjligen bara en nick till det första spelet men samtidigt skapar det en del frågor. Jag försökte hitta ett uttalande från Levine om huruvida spelen har en koppling men Google gav inga svar. För att krydda teorierna ytterligare kan ju Elizabeth skapa revor i tiden, kan det ha något med saken att göra?


signatur
Medlem

Själv vet jag inte, men det skulle tämligen kunna bli väldigt intressant.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Istället för att åka nedåt, så lyfter fyrtornet likt en raket upp till molnen


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vid närmare granskning är det uppenbart helt olika fyrar och det är också cirka 40 års tidsskillnad mellan spelen, Infinite utspelas 1912 medan Bioshock inleds på 1050-talet.

Utspelade Bioshock sig på vikingatiden?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Räven:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vid närmare granskning är det uppenbart helt olika fyrar och det är också cirka 40 års tidsskillnad mellan spelen, Infinite utspelas 1912 medan Bioshock inleds på 1050-talet.

Utspelade Bioshock sig på vikingatiden?

Dangit!


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Räven:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vid närmare granskning är det uppenbart helt olika fyrar och det är också cirka 40 års tidsskillnad mellan spelen, Infinite utspelas 1912 medan Bioshock inleds på 1050-talet.

Utspelade Bioshock sig på vikingatiden?

Dangit!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

När började man bygga rapture? Antingen så är det där i början bara en throwback eller så kanske Infinite har inverkan på Raptures uppståndelse.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Arizato:

När började man bygga rapture? Antingen så är det där i början bara en throwback eller så kanske Infinite har inverkan på Raptures uppståndelse.

Kanske blev en effekt, att det stora spektaklet i luften misslyckades (antagligen) och Ryan därför byggde sin utopi i hemlighet.


signatur

Mums, hela den här spelserien är som kanel för påven.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gissar på att det bara är en flört med Bioshock fansen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vet att denna tråd är gammal, men satt och spelade igenom hela bioshock infinite igår samt båda dlcerna burried at the sea och måste få påpeka att spelen har en koppling även om folk skulle säga annat.
I slutet på standard handlingen så kommer du ju till rapture samt i burried at the sea ep1 så är dewit booker nere i rapture och jobbar som privat detektiv och då får man svar på vissa frågot man ställde sig i infinite delen, och fler svar får du om du lirar ep 2 med med elisabeth.

Allt har en koppling så jag tror infinite handlar om både och hur rapture kom till samt vad som hände i rapture om man kör ep1 och 2 då atlas snackar om att när dom lämnat fängelset ska ta över rapture till sitt eget.

För övrigt är det atlas som gör att flyget i första bioshock kraschar då han fått en kod med olika element som egentligen står för would you kindly

Skrivet av zliddret:

Vet att denna tråd är gammal, men satt och spelade igenom hela bioshock infinite igår samt båda dlcerna burried at the sea och måste få påpeka att spelen har en koppling även om folk skulle säga annat.
I slutet på standard handlingen så kommer du ju till rapture samt i burried at the sea ep1 så är dewit booker nere i rapture och jobbar som privat detektiv och då får man svar på vissa frågot man ställde sig i infinite delen, och fler svar får du om du lirar ep 2 med med elisabeth.

Allt har en koppling så jag tror infinite handlar om både och hur rapture kom till samt vad som hände i rapture om man kör ep1 och 2 då atlas snackar om att när dom lämnat fängelset ska ta över rapture till sitt eget.

För övrigt är det atlas som gör att flyget i första bioshock kraschar då han fått en kod med olika element som egentligen står för would you kindly

Jag tror tanken var att bygga upp / ut en större värld, vi får se när Bioshock 3 / Infinite 2 kommer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar