Sui Generis - indierollspel i öppen värld

Robot
Sui Generis - indierollspel i öppen värld

Räcker löften om en öppen värld och fysikfokus för att kickstarta ytterligare ett rollspel?

#nyhetstips, #sui-generis


Medlem
Sui Generis - indierollspel i öppen värld

Räcker löften om en öppen värld och fysikfokus för att kickstarta ytterligare ett rollspel?

Nej det räcker inte med bara det löftet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Är det bara jag eller ser det ut som att karaktären druckit en för mycket whiskypinne innan han började slåss mot skelettet?

FM-guru
F.d. Sisyr

För att vara en tidig prototyp tyckte jag det såg riktigt trevligt ut. Stridssystemet lär de onekligen fila på en hel del innan release, och verktyget för att skapa spelvärldar framstod i alla fall som skitenkelt att lära, vilket bådar gott för modding!

Medlem

Stridsgissel, inte morgonstjärna. Morgonstjärnan är en typ av stridsklubba med ett klot i toppen med eller utan spikar.

Stridsgisslet består av skaft , kedja och klot.

Spelet såg för övrigt ganska trevligt ut, men lite skumma animationer som sagt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Var väl bland det mest lovande jag sett på länge


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Om de släpper liknande verktyg med spelet kan det bli riktigt mycket trevliga saker från moddar.

Personligen tycker jag att ett sådant projekt är perfekt att hjälpa via kickstarter, till skillnad från ett visst annat rpg projekt som redan har saftigt med pengar i ryggen

Medlem

Ser lovande ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SID 6.7:

Stridsgissel, inte morgonstjärna. Morgonstjärnan är en typ av stridsklubba med ett klot i toppen med eller utan spikar.

Stridsgisslet består av skaft , kedja och klot.

Spelet såg för övrigt ganska trevligt ut, men lite skumma animationer som sagt.

En sak har jag lärt mig efter elva år som spelskribent, det finns vissa områden där man går bet varje gång. Historiska vapen är en av dem


signatur

Neverwinter Nights Användarskapade äventyr vänligt? Hoppas det.

This game is Doing it right!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det som är spännnande är att de jobbar på något som ser ut som ett stridssystem jag inte sett förut!. När han slåss mot den lite större saken så känner jag att detta e annorlunda, det verkar coolt!

Jag backade lätt!

Medlem

Tycker detta ser mycket lovande ut!

Medlem

Stridssystemet fick karaktärerna att se lite knasiga ut då och då men med tanke på att det ser roligt ut och mer beroende på spelaren än att bara klicka och vänta så måste jag säga att det är med stor enkelhet jag tar ut plånboken.

Medlem

Eftersom man är den typen av människa som spenderade 50% av tiden i GTA 4 med att bara hoppa ut ur bilen för att fysik är skitroligt är jag definitivt sugen på detta.

Medlem

Jättetråkigt att det är sådan kameravinkel, hade gärna haft 1person

Medlem

Karaktären ser ut som ett fyllo på äventyr ^^

Medlem

Ser lovande ut men ska jag kickstarta behöver jag mer matig info. Det är inte mycket att gå på än så länge.

Medlem

Backade lätt, frächt med lite inovation, är trött på att klicka-för-at-slå system. Jag tycker det ser underbart ut!

Medlem

Ni som menar att han ser ut som ett fyllo. Testa springa med två riktiga stålsvärd och se hur "snyggt" du springer

Tyckte det såg riktigt bra ut och att animationerna kan se lite knasiga ut då de räknar med vikter etc. Det är antagligen anledningen han slår långsamt och med stora rörelser.

Hela grejen med att tappa balans när man blir slagen och olika hårda slag beroende på hur man slår tycker jag låter riiiiktigt fett.

Blir nog en alphatestare här

Medlem

Riktigt intressant, trevlig motor.

phi
Medlem
Skrivet av Jeehao:

Karaktären ser ut som ett fyllo på äventyr ^^

Ser ut som vilken fredagskväll som helst för min del. Sänker en flaska sprit, plockar fram repliksvärden och ger sig ut på äventyr i jakt på spänning, rikedom och fagra damer.

Så det ser intressant ut tycker jag. Dom får en slant av mig.

Medlem

Nja.. Tror jag håller mig till Grim Dawn


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Någonting som jag gillar är att striderna inte verkar vara fulla utav massa blinkade explosioner och tusentals fyrverkerier, sen verkar det heller inte vara laviner av monster som väller in på skärmen.
Mycket mer känsla när man träffar på några få monster eller kanske bara ett som är svår att slå ner.

Kanske bara är jag men jag är trött på alla spel där man klickar sig trött på miljontals monster som väller in på skärmen likt insekter.

Världen ser jävligt tuff ut och jag gillar hela tanklen med en open world där man kan göra vad man vill. Kanske ska sig ett rövarband som rider omkring och rånar stackars ensamma äventyrare eller gör inbrott i spelares hus.

Glömmer aldrig alla sjukt roliga saker man gjorde i Ultima online. Så som att tillverka bomber som man placerade ut mitt i staden bland alla spelare som stod och chattade med varandra. Göra inbrott i hus, eller att i grupp jaga ensamma äventyrare i försök att råna dom.

Open world är ju det roligaste som finns, se bara på DayZ.

Medlem

Backat
Skönt med fler riktiga RPGs.

Medlem

Såg riktigt intressant ut. Är ganska less på World of Warcraft och liknande spel där fighter mest bara är färdiga animationer.

Medlem

Ser riktigt lovande ut, dock så får dom fixa till det dära med hur dom slåss, vid 8 minuter ser det ut som två fyllegubbar som står o fightas över nån skitgrej nere på torget..


signatur
Medlem

De har gjort ett uttalande bl.a. om varför de säger så lite om story, etc. Kan vara värt att läsa om man är intresserad.

http://www.kickstarter.com/projects/1473965863/sui-generis/po...

Medlem
Skrivet av Fevolas:

De har gjort ett uttalande bl.a. om varför de säger så lite om story, etc. Kan vara värt att läsa om man är intresserad.

http://www.kickstarter.com/projects/1473965863/sui-generis/po...

Tack för länken!

Rekommenderad läsning till alla som gillar rpg, dvs riktig rpg och inte hack n slash, loot loot loot, repeat....

När man läste mer om det, blev det än mer intressant.

Medlem

Mer intressant än Diablo 3... redan nu


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Såg bra ut, hade köpt det direkt om det fanns i butik.

12
Skriv svar