Film från återfödseln av Final Fantasy XIV

Robot
Film från återfödseln av Final Fantasy XIV

Den färska FFXIV-trailern bjuder på nästan fem minuter gameplay från ombyggda Gridania.

#square-enix, #final-fantasy-xiv


Medlem
Film från återfödseln av Final Fantasy XIV

är det slut på "gamla" spelet nu eller? för annars får man för sig att dom kanske tappar många av de spelarna om de börjar spela annat under tiden dom väntar på detta?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Moderator | Testpilot

Jamen det är ju kul att man får se hur dom går omkring och att man faktiskt kan hoppa, woho!

Hade gärna sett mer av strider och lite andra former av områden men det kommer väl senare antar jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser ingen skillnad på detta och det gamla i den videon. Dom kanske ska visa hur combaten funkar och questandet, det riktiga gameplayet.

Medlem
Skrivet av joary639:

är det slut på "gamla" spelet nu eller? för annars får man för sig att dom kanske tappar många av de spelarna om de börjar spela annat under tiden dom väntar på detta?

Dom hade en poll tidigare ifall spelarna vill att dom håller uppe dom gamla servrarna och tror det var 35-40% som ville det och dom hade sagt sålänge 25% eller mer ville det så skulle dom fixa så att dom kunde fortsätta spela medan alfan är igång.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jamen det är ju kul att man får se hur dom går omkring och att man faktiskt kan hoppa, woho!

Hade gärna sett mer av strider och lite andra former av områden men det kommer väl senare antar jag.

Jo håller med om att det inte är den bästa videon, det var kul för mig att se hur det nya gridania ser ut men inte världens spännande video.

Det finns dock videos ute där som visar lite combat och liknande men det är nog inte heller världens mest spännande videos men dom visar snabbare combat och lite annat hur det är annorlunda från förut gällande TP och liknande.

Skrivet av Cnopt:

Ser ingen skillnad på detta och det gamla i den videon. Dom kanske ska visa hur combaten funkar och questandet, det riktiga gameplayet.

Det finns videos som visar det men måste titta upp det på youtube, kan söka alternativt på google då dom har visat upp alpha gameplay förut på live-streamade event.

Gridania är definitivt annorlunda från förut, samma typ av miljö men layout och effekter samt lite annat var inte detsamma.

Ser verkligen fram emot detta, så mycket förändringar och tillägg samt optimering som skett över tiden som dom har visat i tidigare videos och seminarium, kanske postar länkar senare om det finns intresse men annars så hoppas jag på mer videos som visar mer spännande grejer längre fram på FZ ^^

Medlem

Jag tyckte det gamla FF 11 va otroligt kul, nu testade jag aldrig 14 dock (vilket var tur verkar det som...). Måste säga att jag hoppas faktiskt lite på det här spelet för jag saknar känslan jag hade med FF11! Spelade med folk från hela världen, servrarna va inte låsta till region, mysig värld etc.

Medlem

grafik.... varför visar dom grafiken, när det inte ens va det som var felet på spelet från början.

Japaner....

Medlem
Skrivet av Sviskon:

grafik.... varför visar dom grafiken, när det inte ens va det som var felet på spelet från början.

Japaner....

Njaa... problemet med grafiken var enligt många att det krävdes för mycket att köra, dock har dom optimerat grafiken så att det ska fungera mycket bättre nu, tror dom också förbättrade skuggorna som jag tror man kan se i videon om man jämför med äldre videos.

Vet inte vad att dom är japaner har med saken att göra men denna video var främst för att visa förändringarna till Gridania start regionen, kommer nog komma fler videos som visar andra aspekter utav spelet under alphan/betan.

Gen
Medlem

Tyckte först det stod "Grindania"

1
Skriv svar