Nostalgi i applikationsform

Medlem
Nostalgi i applikationsform

Satte mig just och bestämde mig för att spela lite Myst eftersom det kändes längesen sist. (Grymt spel btw, har du inte spelat det så är du inte värdig att kalla dig själv gamer)

Och under installationen av spelet så blir jag ombedd att installera Quicktime... och då slog det mig, quicktime var ju överallt på 90-talet, men nu ser man knappt till det längre. Vad hände egentligen med detta (på den tiden) populära mediaformat?
Helt plötsligt kände jag mig väldigt gammal.

Jag ville inte komma någonvart med det här egentligen, bara en kul nostalgisk grej jag ville dela med er!

#blogg

Nostalgi i applikationsform

Jag har spelat Myst och gillar det inte alls! Är jag inte en "gamer" då?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag har spelat Myst och gillar det inte alls! Är jag inte en "gamer" då?

Jag sa aldrig att man behövde gilla det, bara man har provat det

Medlem

QT finns väl fortfarande, fast bara för Mac OS. Det fanns väl för WIn också på grund av att det inte fanns några andra bra alternativt/standarder då, men eftersom att det finns nu, så är behovet av QT till Win inte existerande längre.

Jag spelade lite Myst btw, men fastnade på en bana och la av Var en del annat då. så jag spelade aldrig klart det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

QT finns väl fortfarande, fast bara för Mac OS. Det fanns väl för WIn också på grund av att det inte fanns några andra bra alternativt/standarder då, men eftersom att det finns nu, så är behovet av QT till Win inte existerande längre.

Jag spelade lite Myst btw, men fastnade på en bana och la av Var en del annat då. så jag spelade aldrig klart det.

Har ingen koll på mac eftersom jag inte äger en och jag hoppas att det förblir så!
Btw, testa masterpiece edition av myst, då kan man få in-game hints och så

1
Skriv svar