9 minuter från The Elder Scrolls Online

Robot
9 minuter från The Elder Scrolls Online

Massor av färskt gameplay visas upp, direkt från Cyrodiil.

#bethesda, #the-elder-scrolls-online


Medlem
9 minuter från The Elder Scrolls Online

Ser betydligt bättre ut nu än det gjorde när de första screenshotsen kom ut. Har dock svårt att se vad som skiljer detta från andra standard-MMO's som man börjat tröttna på nu :/

Medlem

Börjar faktiskt se lite intressant ut. Jag får en känsla av att dom har bevarat TES-känslan väl, något som jag tvivlade att dom skulle göra när man först hörde om det.

Medlem

Ser ju häftigt ut och så.. men fan, hade varit sååå coolt med FPS combat istället.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ska bli intressant och se hur väl de kan skapa scrolls känslan =D

Medlem

*Gäsp* ska vara ärlig, ser ut som någon annan mmo som helst... börjar tröttna på konceptet

Medlem

Undra om det blir så att man betalar per månad eller bara en gång.


signatur

May the force be with you.

Medlem

Om det inte är FPS så blir det en besvikelse för alla Elder Scroll fans.

Jag körde igenom hela Skyrim förra vintern, 100%, allting. Men jag öppnar det gärna igen då och då bara för att uppleva atmosfären och känslan det spelet ger. Det är som att gå in i en annan värld en stund... och den upplevelsen får man pågrund utav att det är FPS, det är ingen UI som ligger över med massa "actionbars", det är underbar musik, atmosfäriska ljud, man hör drakar långt långt borta, bara som ett eko, man kan stå och bara beundra naturen eller bergen, sen så blir man överraskad av något morrande och hoppar till... oj, nä det var bara en liten räv som jagar efter en kanin.

Det handlar om innlevelse! Fokuserar dem inte på det så kommer iallafall jag bli besviken.

Medlem

Ska jag vara ärlig så kändes det knappt värt att ge detta en chans när jag först hörde om det. "Ett TES-MMO, jaha...".
Efter att ha sätt denna video kan jag säga en sak...intressant!

Nu har dom mig uppmärksammad. Görs detta på rätt sätt kan det bli riktigt bra. Låt det nu bara inte gå i samma fälla som många andra MMO:n. Ni har ett starkt varumärke framför er. Jag hoppas dom lyckas göra något unikt av detta och skapa någon slags nytändning inom MMO-genren. Det känns som det behövs.

Medlem

Sa han 9 raser? Undrar vilken som inte fick vara med .... :/

Medlem

Är dom smarta så har dom ingen månadskostnad. Har dom månadskostnad så blir det det vanliga: ZOMG 2 MILJONER SPELARE VID SLÄPP OMFG BÄST GAME EVAR!!!!11

3 veckor senare: lol omg this game sucks lol ima go back to wow now))))))

6 månader senare på fz: "Skaparna av TES online går i konkurs".

Medlem

Hoppas verkligen att de har fattat att ingen vill ha månadskostnader längre..

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Är dom smarta så har dom ingen månadskostnad. Har dom månadskostnad så blir det det vanliga: ZOMG 2 MILJONER SPELARE VID SLÄPP OMFG BÄST GAME EVAR!!!!11

3 veckor senare: lol omg this game sucks lol ima go back to wow now))))))

6 månader senare på fz: "Skaparna av TES online går i konkurs".

Det där händer ju mest med spel som har värdelös end content. Typ som SWTOR tex Ska ett spel ha månadskostnad så får de ju uppdatera det med ny och bra content regelbundet. P2P modellen är det inget fel på, det är bara utvecklarna som inte kan förstå att om man betalar i månaden så vill man ha något för det också.

Medlem

Säga vad man vill om resten av spelet men duktiga artists har dom där, jävligt fina miljöer.

Ser fram emot att testa detta.

Gen
Medlem

Något känns fel med detta.
Tycker det verkar aningen stelt (animationer) samt grafiken hade några småsaker här och där som inte var helt okej. Gillade den dimmiga och snöiga känslan i Skyrim men finns den här också?
Men visst, flera andra saker kan bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

*Gäsp* ska vara ärlig, ser ut som någon annan mmo som helst... börjar tröttna på konceptet

Håller med dig helt. Såg inget jag inte sett tidigare.

Utforska, hitta "questar", slänga runt svärdet/magier, springa i grupp och sopa ner större mobs... För det har jag absolut inte gjort förut??? Det enda ljuset jag såg var att kunna ta regera huvudstaden om jag inte fattade fel? Skulle det arbeta vidare på det konceptet likt Ragnarok Online (Castle Siege) så börjar vi snacka!!

Efter att tittat på detta klipp känner jag bara för att gå tillbaka till SWTOR. Det var det första mmo liret jag tyckte hade ett nytänkande sedan wow.

De lär utan tvekan ta fram ett tungt artilleri för att få mig intresserad.

Medlem
Skrivet av Zynoq:

Sa han 9 raser? Undrar vilken som inte fick vara med .... :/

Ingen kan väl vara Imperial innan det finns ett Empire? Jag spekulerar bara!

Annars verkar det som vilket annat spel i genren som helst. Som GW2, orkade inte spela längre än lvl 22. Nytt men inte tillräckligt mycket nytt.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Hoppas verkligen att de har fattat att ingen vill ha månadskostnader längre..

Jag betalar gärna för kvalitet men jag försvinner vid första tecknet på microtransaktioner.

Inaktiv
Skrivet av soderkvist:

Jag betalar gärna för kvalitet men jag försvinner vid första tecknet på microtransaktioner.

Kanske nanotransaktioner skulle passa bättre? Betala 50 öre och få ett omagiskt kopparörhänge i spelet!

Inaktiv

Alltså...nu börjar det ju faktiskt se intressant ut. Sen kommer ju bara hur dom sköter det finansiella....F2P/Pay2Win = uteslutet. Jag betalar hellre en månadsavgift för att slippa allt sånt.

Medlem

Ser riktigt najzz ut:), men det är absolut inget säkert köp för mig.
Hela den "mystiskaensammarealistiskfantasyelderscrollskänslan" kommer ju försvinna:/

Medlem

Wow med ett nytt skinn så att säga. Alla MMOS efter wow har varit bleka kopior utan ngt nytt. Detta ser inte ut att ha ngt nytt innehåll heller så varför ska man köpa det? MMO-genren är stendöd tycker jag.

Medlem

Please someone döda snubben som uppfann intervjuer direkt lästa från skript.
Knyter sig i magen på mig när jag måste se någon blint läsa något framför sig och repetera skiten utan egen vilja.

Känns som Discovery har tagit över...

Medlem
Skrivet av meat4u:

Please someone döda snubben som uppfann intervjuer direkt lästa från skript.
Knyter sig i magen på mig när jag måste se någon blint läsa något framför sig och repetera skiten utan egen vilja.

Känns som Discovery har tagit över...

"Let's promote guys! Here's the scripts!"

Håller helt med dig. Tycker dessutom att det här inte alls ser lovande ut, snarare aptrist. Gillar dessutom inte det man ser från animationer och ren estetik. Aningen mer dynamiska färgskalor tack, även om det här kanske i linje med vad folk är vana vid från tidigare Bethesdatitlar.

Nej, det blir pass här men kul för de som nu har nått att se fram emot!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så många som enbart skriver mmo, det är ett mmorpg. sry, men det är rätt stor skillnad om man vill tala om att vara trött på spel av en viss genre

Medlem

Jag kan inte riktigt sätta mitt finger på varför, men det ser riktigt stelt och tråkigt ut. Det kanske är roligare att spela än vad det är att titta på, men jag tvekar starkt.

Medlem

Likan väldigt mycket guild wars 2 och alla andra mmo's....

QRT
Medlem
Medlem
Skrivet av Krofinzki:

Om det inte är FPS så blir det en besvikelse för alla Elder Scroll fans.

Jag körde igenom hela Skyrim förra vintern, 100%, allting. Men jag öppnar det gärna igen då och då bara för att uppleva atmosfären och känslan det spelet ger. Det är som att gå in i en annan värld en stund... och den upplevelsen får man pågrund utav att det är FPS, det är ingen UI som ligger över med massa "actionbars", det är underbar musik, atmosfäriska ljud, man hör drakar långt långt borta, bara som ett eko, man kan stå och bara beundra naturen eller bergen, sen så blir man överraskad av något morrande och hoppar till... oj, nä det var bara en liten räv som jagar efter en kanin.

Det handlar om innlevelse! Fokuserar dem inte på det så kommer iallafall jag bli besviken.

Spot on. Det är även min upplevelse av Skyrim.
Men jag ser hellre att dom lägger all krut på Elder Scrolls VI:Tamriel.

Medlem
Skrivet av Timotheus:

*Gäsp* ska vara ärlig, ser ut som någon annan mmo som helst... börjar tröttna på konceptet

Detta spelet är väll något som INTE ser ut som vilket MMO som helst? 9 raser, valmöjligheterna av rustningar och vapen som kan bäras av alla klasser och därav ger olika förmågor, klass systemet som verkar vara bra mycket mer komplex än andra spell (rift and beyond!). Questandet, inga traditionella quest hubbar som vi är vana att se. Pvp på stor skala.

Tycker det mer ser ut som om dom tagit det bästa från nuvarande spelet och slagit ihopt det till ett stort.

Läste att det kommer ha en månads avgift i början men målet är F2p.

12
Skriv svar