12 veckor utan CS: GO – vad händer, Sony?

Robot
12 veckor utan CS: GO – vad händer, Sony?

Counter-Strike: Global Offensive och Retro City Rampage är 12 (!) respektive 5 veckor försenade. Varför? Vem vet, Sony vägrar säga något.

#valve, #counter-strike-global-offensive, #sony, #retro-city-rampage


Medlem
12 veckor utan CS: GO – vad händer, Sony?

Sony, Sony, Sony....

Medlem

wow..Undra vad felet kan vara? :S, jo juste. Sony.

Medlem

De kanske har glömt hur man lägger in nya spel i Playstation Store!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

Synd att det floppar på PC bara. Source och 1.6 är större än Go just nu.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Synd att det floppar på PC bara. Source och 1.6 är större än Go just nu.

Inte riktigt, Go är ett spel som växer, jämförelsevis med 1.6 som krymper, source ligger ganska stabilt atm

Medlem
Skrivet av showerguy:

Synd att det floppar på PC bara. Source och 1.6 är större än Go just nu.

Flopp? Lägg ner trollandet. Det kommer ta tid innan det skiftar över till GO.

Medlem

Fast det mest skumma är att detta bara gäller EU. Spelet finns ju ute på PSN US, något som Fz inte nämner i sin artikel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Fast det mest skumma är att detta bara gäller EU. Spelet finns ju ute på PSN US, något som Fz inte nämner i sin artikel.

FailZ


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

dom får väl inte 80% av inkomsterna av spelet så dom vägrar lägga ut det =P

Inaktiv

Får jag fråga vad alla hatar med Sony? Visst, det här är självklart inte bra, men kan väl knappast vara hela anledningen.

Tänkte bara eftersom jag själv använder mig av PS3 hemma och kan inte vara annat än nöjd med den.

Medlem

tror det är mer att folk är sura för dom inte säger något, men som sagt tror jag att det handlar om pengar som vanligt. Allt annat som kan gå "fel" skulle dom ju skriva om isf tror ja.

Kan ju vara att spelet är hemskt dåligt. Ingen CS-känsla för fem öre. Det ser ut som CS, men det är något annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alla som är intresserade av spelet borde väl redan skaffat PC-versionen? Enda anledningen att spela detta på konsol är väl om man saknar en dator.

Sen är det intressant att FZ endast skriver om veckans PSN-nytt de veckor när det finns anledning att klaga på Sony..

Medlem

Sony kommer gå under.

Inaktiv
Skrivet av zobino:

wow..Undra vad felet kan vara? :S, jo juste. Sony.

Men eller hur, Sony in a nutshell.. en hel del företag som tappat min respekt dem senaste veckorna.

Medlem

Varför slår ni på en död häst, fz? Ni får uppenbarligen inga svar från Sony, ni har inte funderat på att fråga Valve? Jag kan garantera att de vet varför deras spel inte lanserats än.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av showerguy:

Synd att det floppar på PC bara. Source och 1.6 är större än Go just nu.

Inte riktigt, Go är ett spel som växer, jämförelsevis med 1.6 som krymper, source ligger ganska stabilt atm

Spelet var då värdelöst. Men svårt att tillfredsställa någon som började spela CS 1999. Allt nytt blir automatiskt dåligt.

Inaktiv

CS Go är riktigt bra, fast det är nog inte så många som lirar det, har visserligen inte spelat på över en månad nu, men sist man lirade så var hälften spelare och resten bottar och det var sådär kul då.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

För att vara den enda som spelar CS:GO här vad det verkar, så tycker jag att spelet är bra. I och med nya matchningssystemet får man härliga bäst av 30 rundor, oftast 5 mot 5 utan bottar. Samt att det är samma personer i båda lagen genom hela matchen. Matcherna brukar vara relativt jämna. En väldigt stor del av spelarna är även seriösa. Har aldrig blivit tkad i spawn eller liknande.

//Master Guardian 1 (nej jag vet inte vad det innebär)

Medlem

Håll inte andan..


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Har folk redan förhandsbokat CS:GO till ps3 men inte fått spelet eller möjligheten att avboka och få pengarna tillbaka?

Sony har så jävla dålig support för sin EU marknad över PSN, jag minns hur US store hade mycket fler och roligare titlar än EU shoppen, på tiden då jag själv ägde en ps3.

Det kommer definitivt bli xbox i framtiden för min del om jag köper ny konsol nästa generation


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sony och SCEE är ett enda stort skämt.

CS:GO är bara en i raden av bevis på hur nonchalanta Sony är gentemot sina kunder.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Vilka här har CS:GO till PS3?

Jag har det.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar