CD Projekt om intervjun med The Witcher-författaren

Robot
CD Projekt om intervjun med The Witcher-författaren

"Vårt samarbete har en strikt och definierad riktning. Jag kan inte tänka mig att Andrzej Sapkowski skulle spela ett spel som research för nya romaner", säger CD Projekt-chefen.

#cd-projekt


Medlem
CD Projekt om intervjun med The Witcher-författaren

Nä, men han kanske borde spela ett spel så han vet vad fasiken han pratar om innan han avfärdar ett helt berättandemedium.

Medlem
Skrivet av hellspooned:

Nä, men han kanske borde spela ett spel så han vet vad fasiken han pratar om innan han avfärdar ett helt berättandemedium.

Men det var inte vad han gjorde, han försökte bara hävda att spelen bara är tolkningar av hans universum, att han förtjänar något av äran för att ha skapat karaktärerna och världen, och antydde kraftigt att hans verk skulle vara överlägset CDPRs.

Medlem

Hade gärna sett att han var mer inblandad i utvecklandet likt Dmitry Glukhovsky är i Metro: The Last Light.

Att han sa att böckerna är bättre än spelen är rätt, när man läser en bok så målar man upp scenen i hjärnan och bygger på från det. Allas versioner ser olika ut och när det kommer en film eller ett spel så blir det oundvikligt konflikter mellan den versionen du har tänkt dig och den versionen regissören(designern) har tänkt sig.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av hellspooned:

Nä, men han kanske borde spela ett spel så han vet vad fasiken han pratar om innan han avfärdar ett helt berättandemedium.

Men det var inte vad han gjorde, han försökte bara hävda att spelen bara är tolkningar av hans universum, att han förtjänar något av äran för att ha skapat karaktärerna och världen, och antydde kraftigt att hans verk skulle vara överlägset CDPRs.

men att antyda att hans grejor är bättre är precis det jag syftar på, hur vet han det när han vet nada om spel?

Skrivet av eddie the eagle:

Att han sa att böckerna är bättre än spelen är rätt, när man läser en bok så målar man upp scenen i hjärnan och bygger på från det. Allas versioner ser olika ut och när det kommer en film eller ett spel så blir det oundvikligt konflikter mellan den versionen du har tänkt dig och den versionen regissören(designern) har tänkt sig.

Det är sant som du säger, men det är fortfarande en smaksak. Och jag tycker att det är arrogant av honom att säga som han gör då han både nervärderar spelet och beter sig som om han talar för alla.
Samtidigt som du säger att man målar upp scenerna framför sig i sitt huvud så är det också ofta man missar detaljer som man ser när man ser det visuellt. Som man tänker på först när man läser om en bok efter att ha sett det.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Att han sa att böckerna är bättre än spelen är rätt, när man läser en bok så målar man upp scenen i hjärnan och bygger på från det. Allas versioner ser olika ut och när det kommer en film eller ett spel så blir det oundvikligt konflikter mellan den versionen du har tänkt dig och den versionen regissören(designern) har tänkt sig.

Med tanke på att böckerna och spelen berättar olika historier kan man inte bedöma det så. Många(inklusive jag själv) har läst böckerna och spelat spelen men anser att spelen är bättre bara baserat på själva handlingen, dialogerna etc.

Medlem

Andrzej Sapkowski och CD Projekt ska ha ett stort tack för hur han/de skapat och bringat liv i den underbara fantasy värld som Witchersagan utspelar sig i. Tack för ert hårda arbete

Medlem

Sapkowksi är en fantastiskt talangfull författare, och skapare av en av mina absoluta favorituniversum. Så för mig så har han förtjänat rätten att vara lite arrogant och excentrisk. Det är ju så man förväntar sig genier att vara, eller hur?

Medlem
Skrivet av Thane:

Hade gärna sett att han var mer inblandad i utvecklandet likt Dmitry Glukhovsky är i Metro: The Last Light.

Vad är det Dmitry är ansvarig för i Last Light? Ger han tips på hur dom kan designa spelet för att skapa mer stämning osv, hjälper till med storyn eller något liknande? Hade ingen aning om att han var inblandad i spelet innan jag läste ditt inlägg, väldigt goda nyheter!

Lite mer on topic, jag är lite intresserad av The Witcher 2 men har aldrig spelat något av spelen förut. Måste man spela orginalet för att hänga med i storyn? Hörde att 1an ska vara rätt dålig nämligen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Thane:

Hade gärna sett att han var mer inblandad i utvecklandet likt Dmitry Glukhovsky är i Metro: The Last Light.

Vad är det Dmitry är ansvarig för i Last Light? Ger han tips på hur dom kan designa spelet för att skapa mer stämning osv, hjälper till med storyn eller något liknande? Hade ingen aning om att han var inblandad i spelet innan jag läste ditt inlägg, väldigt goda nyheter!

Lite mer on topic, jag är lite intresserad av The Witcher 2 men har aldrig spelat något av spelen förut. Måste man spela orginalet för att hänga med i storyn? Hörde att 1an ska vara rätt dålig nämligen

Nej, man måste inte spela 1an för att förstå storyn. Spelet gör som Mass Effect 3 och tar bort de flesta referenser till tidigare händelser om man inte importerar en sparfil. Sedan skulle jag inte säga att det första spelet är dåligt, men det är inte ens nära uppföljaren.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Thane:

Hade gärna sett att han var mer inblandad i utvecklandet likt Dmitry Glukhovsky är i Metro: The Last Light.

Vad är det Dmitry är ansvarig för i Last Light? Ger han tips på hur dom kan designa spelet för att skapa mer stämning osv, hjälper till med storyn eller något liknande? Hade ingen aning om att han var inblandad i spelet innan jag läste ditt inlägg, väldigt goda nyheter!

Lite mer on topic, jag är lite intresserad av The Witcher 2 men har aldrig spelat något av spelen förut. Måste man spela orginalet för att hänga med i storyn? Hörde att 1an ska vara rätt dålig nämligen

Nej, man måste inte spela 1an för att förstå storyn. Spelet gör som Mass Effect 3 och tar bort de flesta referenser till tidigare händelser om man inte importerar en sparfil. Sedan skulle jag inte säga att det första spelet är dåligt, men det är inte ens nära uppföljaren.

Låter bra, vet du ungefär vad spellängden på det första spelet ligger omkring? Funderar på att skaffa det och spela när jag betat av lite oklarade spel från steam biblioteket


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Thane:

Hade gärna sett att han var mer inblandad i utvecklandet likt Dmitry Glukhovsky är i Metro: The Last Light.

Vad är det Dmitry är ansvarig för i Last Light? Ger han tips på hur dom kan designa spelet för att skapa mer stämning osv, hjälper till med storyn eller något liknande? Hade ingen aning om att han var inblandad i spelet innan jag läste ditt inlägg, väldigt goda nyheter!

Lite mer on topic, jag är lite intresserad av The Witcher 2 men har aldrig spelat något av spelen förut. Måste man spela orginalet för att hänga med i storyn? Hörde att 1an ska vara rätt dålig nämligen

Nej, man måste inte spela 1an för att förstå storyn. Spelet gör som Mass Effect 3 och tar bort de flesta referenser till tidigare händelser om man inte importerar en sparfil. Sedan skulle jag inte säga att det första spelet är dåligt, men det är inte ens nära uppföljaren.

Låter bra, vet du ungefär vad spellängden på det första spelet ligger omkring? Funderar på att skaffa det och spela när jag betat av lite oklarade spel från steam biblioteket

Witcher 1 ligger runt 40 timmar +/- beroende på svårighetsgrad och antal sidequests du gör. personligen gillade jag ettan skarp, även om tvåan är överlägsen.

1
Skriv svar