GTA V får tre huvudkaraktärer

Robot
GTA V får tre huvudkaraktärer

Massiv infoflod om Grand Theft Auto V att vänta inom kort. Vi lyfter på locket redan nu.

#rockstar-games, #grand-theft-auto-v, #gta-v-2, #grand-theft-auto-san-andreas, #nintendo, #gta-2, #gta-3


Medlem
GTA V får tre huvudkaraktärer

Underbart!

Medlem

Detta är bara så jävla Nice! Kommer bli så j*vla gött med GTA-V, det bästa med det hela är att dom väntar några år innan dom släpper ett nytt spel så att serien inte blir utjatad

Medlem

Undra om man kan välja vem man vill spela med och kan uppleva tre olika storys, eller om man byts av emellan typ som i cod kampanjerna. Det senare känns som att det skulle kunna skada inevelsen lite.

Medlem

Här finns lite mer matnyttigt och fler bilder!
http://imgur.com/a/GsODP

Medlem

Intressant. Undrar om det kommer vara tre helt olika berättelser?

Medlem

Ni kommer att byta karaktärer med ett knapp tryck och varje karaktär kommer att ha unika förmågor, rörelser m.m När ni inte spelar som en vis karaktär så fortsätter deras liv och ni får upp text på skärmen om vad som sker med era karaktärer liv när ni inte ha kontroll och de kan då hamna i en massa olika situationer.

Medlem
Skrivet av BubbeZ:

Ni kommer att byta karaktärer med ett knapp tryck och varje karaktär kommer att ha unika förmågor, rörelser m.m När ni inte spelar som en vis karaktär så fortsätter deras liv och ni får upp text på skärmen om vad som sker med era karaktärer liv när ni inte ha kontroll och de kan då hamna i en massa olika situationer.

Är det något du läst eller bara gissar du nu?
Låter ganska intressant ändå, kanske lite krångligt i början men man vänjer sig väl.

Medlem

Hoppas det blir en spelbar pc-konvertering denna gång, hänger mycket på hur seriöst de hanterar kontrollerna. Fördelen med pc är ju att du kan sikta med musen och mängden knappar på tangetbordet som kan använda. Detta ska användas istället för att ge pc-spelare "blicken" och sen ett tvång att köra spelet med handkontroll på pc:n!! :/


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av BubbeZ:

Ni kommer att byta karaktärer med ett knapp tryck och varje karaktär kommer att ha unika förmågor, rörelser m.m När ni inte spelar som en vis karaktär så fortsätter deras liv och ni får upp text på skärmen om vad som sker med era karaktärer liv när ni inte ha kontroll och de kan då hamna i en massa olika situationer.

Är det något du läst eller bara gissar du nu?
Låter ganska intressant ändå, kanske lite krångligt i början men man vänjer sig väl.

det står i GI

Medlem

Hoppas det finns en kvinnlig huvudrollsinnehavare! Skandal vore det annars! Spelvärlden kommer rasa i sann Aftonblads anda

Medlem

Jag hoppas verkligen att dom kommer ge ut det på PC, och hoppas också att det blir en vettig portning.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Jag hoppas verkligen att dom kommer ge ut det på PC, och hoppas också att det blir en vettig portning.

Vad tyckte du om portningen för GTA IV?


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Blir galen om jag kommer få vänta ett halvår längre(eller för alltid) bara för att jag föredrar att spela på datorn. Förbannat illa om de inte släpper det på PC åtminstone hyfsat när inpå.


signatur
Medlem

Artworken till Rockstars spel ser ofta jäkligt bra ut!

Medlem
Skrivet av Hurin:
Skrivet av Oddjob:

Jag hoppas verkligen att dom kommer ge ut det på PC, och hoppas också att det blir en vettig portning.

Vad tyckte du om portningen för GTA IV?

Den var totalt värdelös. Spelade spelet först på konsol och tyckte det var kul. Sen köpte jag alla GTA spelen till PC då det var sjukt billigt och har inte orkat spela det knappast, så dålig port var det, inte ens Episode from Liberty City har jag orkat köra klart som jag bara har till PC...

Får hoppas denna blir mycket bättre och att det blir smidigt för moddare att modda spelet, då lär det garanterat hålla länge.

Medlem

Ser ruskigt bra ut! Vet dock inte hur jag ska göra. Körde GTA IV på PC och med rätt grafikkort så funkade det bra (med fel så var det ospelbart). Hur som helst spelade jag GTA IV på konsol i helgen och blev rätt förvånad när jag insåg att spelet inte bara såg rätt mycket sämre ut (tyckte det var rätt snyggt på PC) utan även hackade en hel del. Var ju knappast stabila 30fps det är. Är ju halva poängen med konsol, att spelen ska flyta.

Kanske GTA V är mer optimerat för konsolerna, då kanske jag slipper vänta på den antagligen halvdana PC-portningen som sedan kommer

Edit: En sak till. Nu när de ändå har tre valbara karaktärer, varför inte göra en av dom till tjej? Tänker inte starta någon jämlikhetsdebatt eller så, utan tycker bara att det hade varit roligt.

Medlem
Skrivet av Pettor:

..på PC och med rätt grafikkort så funkade det bra ..

.

Jag testade först GTA IV på en två-kärning processor men när jag bytte till en med fyra kärnor ökade det FPS mycket. Uppgraderade sedan grafikkort för 2500 kroch det gjorde inte lika mycket. Uppgradera grafikikort igen till ett för 6 000 kr och sedan blev spelet nästan optimalt. Överklockade då min processor 1Ghz och spelet flöt helt felfritt på högsta inställningar.

GTA 4 på PC är lika beroende av bra processor som bra grafikkort är min slutsats.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag äger själv en konsol och vi på konsol brukar få spelen tidigare, men det är jävligt synd att PC-spelare ska sitta och vänta minst två månader extra.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Pettor:

..på PC och med rätt grafikkort så funkade det bra ..

.

Jag testade först GTA IV på en två-kärning processor men när jag bytte till en med fyra kärnor ökade det FPS mycket. Uppgraderade sedan grafikkort för 2500 kroch det gjorde inte lika mycket. Uppgradera grafikikort igen till ett för 6 000 kr och sedan blev spelet nästan optimalt. Överklockade då min processor 1Ghz och spelet flöt helt felfritt på högsta inställningar.

GTA 4 på PC är lika beroende av bra processor som bra grafikkort är min slutsats.

Absolut, processorn är mycket viktig! Mitt problem var att jag bytte från GeForce (8800) till ett bättre ATI-kort (5870). Det hackade inte riktigt utan det var mer något slags lagg i spelet som jag inte blev av med. Nu när jag bytt till GeForce igen så funkar spelet prima. Så mycket möjligt att ATI-stödet helt enkelt inte var så bra eller att det kortet krånglade extra mycket med GTA IV.

Med tanke på hur snyggt GTA IV blev på en bra PC (och perfekt flyt med rätt kort då) så väntar jag nog med att köpa till PC-utgåvan finns.

Medlem

GOTY!


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av stormense:
Skrivet av Pettor:

..på PC och med rätt grafikkort så funkade det bra ..

.

Jag testade först GTA IV på en två-kärning processor men när jag bytte till en med fyra kärnor ökade det FPS mycket. Uppgraderade sedan grafikkort för 2500 kroch det gjorde inte lika mycket. Uppgradera grafikikort igen till ett för 6 000 kr och sedan blev spelet nästan optimalt. Överklockade då min processor 1Ghz och spelet flöt helt felfritt på högsta inställningar.

GTA 4 på PC är lika beroende av bra processor som bra grafikkort är min slutsats.

Jaja men hade man inte en värsting burk just då, utan bare en jädrigt bra så blev gta IV skit. Sen att det flöt för några år sen när standarden höjs det är ju självklart.
Ni vet att jag kan numera spela crysis på högsta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hade ju varit kul med en kvinnlig karaktär, förstår inte varför man har valt tre manliga


signatur

I chose... Rapture

Medlem

Personligen så föredrar jag nog att spela som en karaktär, men vem vet...det kanske blir ännu roligare att ha fler karaktärer.

Vi får se hur det bli, Rockstar brukar ju träffa rätt när dom försöker nya saker


signatur

Game long and prosper

Medlem

Snälla inte windows live!!!!!!!!!!

jkw
Medlem

"Från GTA 3 och framåt har Rockstar tagit omkring ett halvår på sig att ge pc-spelarna betalt för deras ivriga väntan. Samma sak denna gång, tro?"

Så de kommer att släppa en version som fungerar på alla PC's? Tvivlar på att de kommer att släppa en version som fungerar på Linux, Mac & Windows.

Gör om - gör rätt. (PC är inte Windows, det är en dator.)

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av BubbeZ:

Ni kommer att byta karaktärer med ett knapp tryck och varje karaktär kommer att ha unika förmågor, rörelser m.m När ni inte spelar som en vis karaktär så fortsätter deras liv och ni får upp text på skärmen om vad som sker med era karaktärer liv när ni inte ha kontroll och de kan då hamna i en massa olika situationer.

Är det något du läst eller bara gissar du nu?
Låter ganska intressant ändå, kanske lite krångligt i början men man vänjer sig väl.

Jag håller med dig. Det låter skumt. Men jag har varit tveksam till endel saker innan med Rockstar spel och dom är det enda spelföretaget som jag aldrig blivit besviken på, så jag ska inte säga nånting innan jag har spelat det:P

Medlem
Skrivet av jkw:

"Från GTA 3 och framåt har Rockstar tagit omkring ett halvår på sig att ge pc-spelarna betalt för deras ivriga väntan. Samma sak denna gång, tro?"

Så de kommer att släppa en version som fungerar på alla PC's? Tvivlar på att de kommer att släppa en version som fungerar på Linux, Mac & Windows.

Gör om - gör rätt. (PC är inte Windows, det är en dator.)

Jag vägrar att kalla Mac för en PC dock.

Medlem
Skrivet av BlaKer:

Snälla inte windows live!!!!!!!!!!

Håller med, jag vill för en gångs skull njuta av lite MP action också.
Bara massa DCs med GFWL när det kom till GTA IV, även när jag testade det hemma där jag inte äger någon router.

jkw
Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Jag vägrar att kalla Mac för en PC dock.

Så din dator är opersonlig?

12
Skriv svar