Svenskar besatta av Natural Selection 2

Robot
Svenskar besatta av Natural Selection 2

Sverige på andraplats för flest köpta exemplar av Natural Selection 2 per capita.

#natural-selection-2, #unknown-worlds


Medlem
Svenskar besatta av Natural Selection 2

Hmm. Jag hade inte hört talas om spelat. Jag får nog läsa lite om det innan jag röstar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Hmm. Jag hade inte hört talas om spelat. Jag får nog läsa lite om det innan jag röstar.

Oväntat! Läs recensionen, kika på filmer. Något för de flesta actiontokar att testa.


signatur
phi
Medlem

Spelade första en del men tvåan är helt ointressant för min del.

Medlem

Det här var ju oväntat
Alltid kul med lite statistik!


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

Man blir bara mer och mer sugen på att köpa detta, men måste tyvärr vänta på in lön innan jag ens kan köpa det, får se hur mycket man får bara eftersom man blev timmanställd nyligen. hoppas man har råd annars får man väl vänta.

Medlem

Jag var en av de som förbokade spelet direkt när det gick så jag kan förstå varför andra svenskar också gjorde det. Vet inte riktigt varför men ettan var en milstolpe i min gamerkarriär och tvåan är precis lika kul. RTS/FPS är en genre jag hoppas mer på i framtiden.

Medlem

"Har du köpt Natural Selection 2?"
Kanske

Är det för dem som inte kommer ihåg om de har köpt spelet eller inte?

Medlem

Har deluxe edition Riktigt bra spel, synd bara att spelet är jättedåligt optimerat.

Vet inte om man kan jämföra USA med UK eller Tyskland på "biggest"
USA som har 314 miljoner invånare medan tex tyskland har 48 miljoner..

Antar att de inte räknar % på antal sålda exemplar per invånare.

Medlem

Det enda dåliga är inte spelet i sig utan många av spelarna i min mening. Tyvärr springer många rundor som huvudlösa kycklingar och förstår inte att man måste samarbeta för att kunna vinna.

Tycker det är värst på alien. I stället för att som skulks i början att sitta och vänta tills marines kommer och sedan attackera tillsammans så springer många ensamma rakt in mot ett gäng av dom och såklart dör insta.

Men alla är vi noobs i början. Bara hoppas på att det blir bättre efter ett tag men just nu är det väldigt frustrerande...

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Det enda dåliga är inte spelet i sig utan många av spelarna i min mening. Tyvärr springer många rundor som huvudlösa kycklingar och förstår inte att man måste samarbeta för att kunna vinna.

Tycker det är värst på alien. I stället för att som skulks i början att sitta och vänta tills marines kommer och sedan attackera tillsammans så springer många ensamma rakt in mot ett gäng av dom och såklart dör insta.

Men alla är vi noobs i början. Bara hoppas på att det blir bättre efter ett tag men just nu är det väldigt frustrerande...

Gå inte in på rookie servrar så brukar folk vara lite bättre
Finns bra svenska servrar med rätt så vettigt folk, så länge commander'n är bra så vinner man mestadels.

Medlem

Går det att köpa om man inte har steam? (och inte vill skaffa)
Spelade aldrig ettan men fullkomligt älskade Gloom til Quake 2 som jag fick för mig NS var en vidarebyggnad på

Inaktiv

Spelade hen Savage eller NS1 så borde det här spelet också kikas lite närmare på. Det är svårt som fan med en hög inlärningskurva men väldigt belönande när det går bra hehe.

On topic, varför ingår inte Ryssland i eastern europe eller asia :S

Medlem

Köpte in mig redan på Alphan, 11€ eller nåt sånt var det.
Har redan fått mina tillbaka med råge

Medlem
Skrivet av UOme:

Går det att köpa om man inte har steam? (och inte vill skaffa)
Spelade aldrig ettan men fullkomligt älskade Gloom til Quake 2 som jag fick för mig NS var en vidarebyggnad på

DRM fritt på deras hemsida tror jag.

Medlem

Kanske får ta och inhandla detta, verkar intressant.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av UOme:

Går det att köpa om man inte har steam? (och inte vill skaffa)
Spelade aldrig ettan men fullkomligt älskade Gloom til Quake 2 som jag fick för mig NS var en vidarebyggnad på

DRM fritt på deras hemsida tror jag.

Nja jag undrar det. Jag förbokade mitt för mega längesen från deras hemsida men har spelet genom Steam ändå.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Har deluxe edition Riktigt bra spel, synd bara att spelet är jättedåligt optimerat.

Vet inte om man kan jämföra USA med UK eller Tyskland på "biggest"
USA som har 314 miljoner invånare medan tex tyskland har 48 miljoner..

Antar att de inte räknar % på antal sålda exemplar per invånare.

Flyter riktigt bra på min burk, men vet att det gått dåligt på burkar som är bättre än min också. Hoppas det får rätt på det.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Ztreek:

Har deluxe edition Riktigt bra spel, synd bara att spelet är jättedåligt optimerat.

Vet inte om man kan jämföra USA med UK eller Tyskland på "biggest"
USA som har 314 miljoner invånare medan tex tyskland har 48 miljoner..

Antar att de inte räknar % på antal sålda exemplar per invånare.

Flyter riktigt bra på min burk, men vet att det gått dåligt på burkar som är bättre än min också. Hoppas det får rätt på det.

Battlefield 3 på max flyter på bättre än vad NS2 gör på max, om man går in på deras forum är det otroligt många inlägg om just optimering, spelet ser bra ut men ingenting att vråla och skrika över

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Ztreek:

Har deluxe edition Riktigt bra spel, synd bara att spelet är jättedåligt optimerat.

Vet inte om man kan jämföra USA med UK eller Tyskland på "biggest"
USA som har 314 miljoner invånare medan tex tyskland har 48 miljoner..

Antar att de inte räknar % på antal sålda exemplar per invånare.

Flyter riktigt bra på min burk, men vet att det gått dåligt på burkar som är bättre än min också. Hoppas det får rätt på det.

Jag hade också kraftiga problem med dålig FPS och att det hackade ibland men efter de senaste Nvidia drivisarna och patch på spelet så funkar det bra nu.

Beta drivisen kör jag om det kanske gör någon skillnad.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FlyingCabbage:

"Har du köpt Natural Selection 2?"
Kanske

Är det för dem som inte kommer ihåg om de har köpt spelet eller inte?

Velade mellan frågeställningar. Failade.


signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FlyingCabbage:

"Har du köpt Natural Selection 2?"
Kanske

Är det för dem som inte kommer ihåg om de har köpt spelet eller inte?

Velade mellan frågeställningar. Failade.

Får ändra de till "Funderar på de"

Medlem

Natural whatnow..?

Medlem

Bra spelsmak?

Geeks Gaming
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

-75/Nej

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

-84/Nej.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Det enda dåliga är inte spelet i sig utan många av spelarna i min mening. Tyvärr springer många rundor som huvudlösa kycklingar och förstår inte att man måste samarbeta för att kunna vinna.

Jag säger bara en sak, Skaffa en erfaren Commander som använder micken och ger order om vad som ska göras och använd micken själv och låt andra veta vad som händer på slagfältet, Led dina skulkiga vänner till vinst

Jag brukar ofta ta Commander rollen för att jag vill att mitt lag ska få en bra upplevelse utav spelet, Jag är medel bra på att styra upp ett lag och ge ordrar om vad som behöver göras så vi vinner ganska ofta både som Marine och Aliens.

Det som gör spelet riktigt hopplöst är när man får en commander som inte vet vad man ska göra då det tar några rundor att lära sig exakt vad som gör vad när man är commander. Sedan att man inte alltid får superbra spelare på sitt lag får man ta. Alla kan inte vara lika bra

Det är ju likadant med alla spel, Vissa rundor så kan ett lag inte göra någonting alls för att dom möter ett lag med överbra spelare.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av UOme:

Går det att köpa om man inte har steam? (och inte vill skaffa)
Spelade aldrig ettan men fullkomligt älskade Gloom til Quake 2 som jag fick för mig NS var en vidarebyggnad på

DRM fritt på deras hemsida tror jag.

Det är det inte. Spelet är ett Steam spel rakt igenom. Det använder Steam för server browsern, Steam workshop för moddar, Steam friendslist för att spela med vänner, etc.

Det är mer än bara DRM så en version utan Steam lär aldrig hända.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Harry Coma:

Natural whatnow..?

Känns som dom som inte vet va detta är, är födda på 2000-talet eller spenderat 90% av sin uppväxt att spela WoW

-87/Nej

12
Skriv svar