Nya Mass Effect – Bioware behöver din hjälp

Robot
Nya Mass Effect – Bioware behöver din hjälp

Bioware ligger i startgroparna för nästa Mass Effect. Och de vill ha dina åsikter.

#bioware, #dragon-age-origins, #mass-effect-3


Medlem
Nya Mass Effect – Bioware behöver din hjälp

Jag trivs bäst i öppna landskap..

Medlem

På Casey Hudson är jag rädd att det krävs omvänd psykologi, så för bästa resultat bör man önska sig allt det man absolut inte vill se i spelet.

Medlem

Mindre korridorskjutande, mer som Mass Effect 1, nåt i stil med köra bil på planet för lite variation var skoj, inget mer med Shepard utan något nytt äventyr och inga flera Banshees

Medlem

lol som de brukar lyssna på oss....femshep som standard är jag i mot, det ska vara så att man kan välja inte tvingas spela ett kön.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Geeks Gaming

Öppet landskap. Skippa de "statiska" combat systemet. Skippa safe zonerna. (Man visste exakt när fienden skulle komma eller man visste när man va helt säker.)

Man tröttna ganska snabbt på combat systemet. Skjut, skydd, Skjut, skydd..... enbart en lång korridor som spel yta.... skjut, skydd.

Medlem

Ingen Shep och ingen prequel fick de med så då var mina största önskningar på papper redan.

Medlem

Tänker inte påpeka de saker vi alla redan vet var fel på ME3... hoppas bara att Bioware förstått problemet också.

För 4:an hoppas jag dock att det blir helt nya karaktärer. Nej, inte ens Garrus ska vara med! Jag ser honom jättegärna bli nämnd eller kanske på TV eller något, kanske någon liten hint för den där extra kicken, men självaste sin egen lilla grupp ser jag helst nya medlemmar.

Dock får de mer än gärna vara minst lika intressanta som i ME2. Anser att ME2 hade den bästa balansen med karaktärer att ha med sig.

Varför jag vill ha helt nya? ...annars kommer jag säkert bara ta de gamla vanliga. Finns Garrus så tar jag alltid Garrus. Finns Tali så tar jag alltid Tali, osv. Vore skönt att inte ens få det valet.

Medlem

De lyssnar ju ändå inte iallafall. Men inte en prequel utan en sequel. Jag hatar prequels. Blir det en prequel så kommer jag inte köpa det.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mer snack mindre verkstad. Jag gillar snackiga spel


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Jag nöjer mig med att peka på ME3 och skaka missnöjt på huvudet.

Som flera här har redan sagt så faller jag med in och tycker att de ska gå på linjen eller tanken de hade med det första spelet.

Trean förstörde så mycket för mig, så mycket att jag intalar mig själv att det aldrig hände, det var en spin-off, en dröm som Mario drömde, den riktiga trean har inte utannonserats än.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Mindre sex, homosex och politiskt korrekt dravvel. Mer öppet, kanske inte fullt ut sandbox men nästan. Djup story och stora möjligheter att att skräddarsy karaktärer och vapen.

Skulle ovanstående bli verklighet så KANSKE jag skulle köpa det. Förtroendekontot för Bioware är tämligen tomt för tillfället.

Medlem

Jag vill att Casey Hudson tar på sig den skulden han har för det taffliga slutet på Trilogin som HAN tvingade in i spelet och omedelbart hoppar av Bioware och lovar att aldrig mer jobba med spelutveckling. Vill också att han erbjuder Ray Muzyka och Greg Zeschuk sina gamla jobb tillbaka.

Som en bonus kan han ju faktiskt också spränga den dåren som trodde det var en god idé att inkludera Katalysten. Nej vänta, det var ju han! höhöhö.

Nej, men seriöst.Lägg ner nu Bioware. Ni har tappat gnistan.

Innan någon kommer in och kallar mig en cynisk dåre. Jag bär ingen illvilja mot Casey Hudson eller Bioware. Men personligen för mig så har jag tappat all tro på företaget och på Herr Hudson.

Tack för alla goda minnen, Bioware!


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Mera homosex och piskor.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag nöjer mig med att peka på ME3 och skaka missnöjt på huvudet.

Som flera här har redan sagt så faller jag med in och tycker att de ska gå på linjen eller tanken de hade med det första spelet.

Trean förstörde så mycket för mig, så mycket att jag intalar mig själv att det aldrig hände, det var en spin-off, en dröm som Mario drömde, den riktiga trean har inte utannonserats än.

Ärligt talat förstå jag inte vad folk såg som dåligt med 3:ans slut. Vad det för att man inte hade tillräckligt med olika val? Var det för att man helt enkelt inte tyckte om att det sluta på ett sådant "ont" sätt (Beroende förstås på hur schysst man spelade.)

Det enda jag har att klaga på är hur mycket sämre och färre dialogerna blev, och hur sämre utseende alla karaktärer fick.

http://www.google.se/imgres?q=mass+effect+2+kelly&hl=sv&biw=1...

http://www.google.se/imgres?q=mass+effect+3+kelly&hl=sv&biw=1...


signatur

Everybody needs help.

Saker jag vill ha i ME 4

Man ska kunna välja ras i början. Djupare inventory och mer krafter och saker att pyssla med. Mer städer och större kartor(mindre linjärt). Man ska också kunna ha mer kontroll över sina vänner (med utrustning och liknande). Tillgång till fordon på vissa kartor. Intressantare affärer(i me 3 så fanns det knappt inget)

För mig var det inte bara slutet som drog ned intrycket, det blev spiken i kistan, men vägen dit var för mig så förutsägbart och spelmässigt tråkigt.
Jag var minst ett steg före det som spelades upp i mellansekvenserna, och hade inte kul i stridsdelarna. Att jag flertalet gånger stängde av maskinen ur tristess visar bara hur kul ME3 (och delar av 2:an) var för mig, vart tog den där lovande rymdoperan från ettan vägen?
När ett spel känns som en Film, en förutsägbar film ner till kameraförning och repliker, eller en guidad tur i lustiga huset, så har jag inte roligt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En hel del vitala grejer spoilades ju redan i trailern för ME3

Tuchanka någon?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Traveller in time:

Jag nöjer mig med att peka på ME3 och skaka missnöjt på huvudet.

Som flera här har redan sagt så faller jag med in och tycker att de ska gå på linjen eller tanken de hade med det första spelet.

Trean förstörde så mycket för mig, så mycket att jag intalar mig själv att det aldrig hände, det var en spin-off, en dröm som Mario drömde, den riktiga trean har inte utannonserats än.

Ärligt talat förstå jag inte vad folk såg som dåligt med 3:ans slut. Vad det för att man inte hade tillräckligt med olika val? Var det för att man helt enkelt inte tyckte om att det sluta på ett sådant "ont" sätt (Beroende förstås på hur schysst man spelade.)

Det enda jag har att klaga på är hur mycket sämre och färre dialogerna blev, och hur sämre utseende alla karaktärer fick.

Vad som var dåligt med slutet? Tja, finns ju någon Youtube-video där de tar upp de 10 största felen.
Här är mina 3:
1. De sa innan att Mass Effect 3 INTE skulle vara ett dussinspel med 3 olika slut... Det blev exakt 3 olika slut.

2. Dina val i Mass Effect 1 & 2 skulle ha avgörande betydelse på ME3. Det blev exakt samma 3 slut oavsett dina val i tidigare spel.

3. Slutfilmerna var identiska för de tre sluten förutom att de hade olika färger i bakgrunden. Dessutom var filmerna urusla på att förklara varför saker hände. Vem flög? Vart flög de? Varför? Vad hände med de som blev kvar?

PS: Till nästa Mass Effect vill jag personligen se mycket mindre film, mindre av samma 2 olika utfall av de val man gjort i spelet. Hur många gånger har man inte gjort ett svårt val i BioWare-spel bara för att upptäcka att det egentligen inte spelade någon roll? Mera spel istället för interaktiv film. Och dessutom så måste man kunna hoppa över de filmsekvenser man redan har sett flera gånger.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Jag trivs bäst i öppna landskap..

Nära Eden Prime vill jag bo


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vill ha det här fast i en mer utvecklad version. En fördjupad värld, välskrivna dialoger och en engagerande story.

Fast spelar ingen större roll vad jag vill. Kommer ändå bara ladda ner Biowares spel i fortsättningen.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Traveller in time:

Jag nöjer mig med att peka på ME3 och skaka missnöjt på huvudet.

Som flera här har redan sagt så faller jag med in och tycker att de ska gå på linjen eller tanken de hade med det första spelet.

Trean förstörde så mycket för mig, så mycket att jag intalar mig själv att det aldrig hände, det var en spin-off, en dröm som Mario drömde, den riktiga trean har inte utannonserats än.

Ärligt talat förstå jag inte vad folk såg som dåligt med 3:ans slut. Vad det för att man inte hade tillräckligt med olika val? Var det för att man helt enkelt inte tyckte om att det sluta på ett sådant "ont" sätt (Beroende förstås på hur schysst man spelade.)

Det enda jag har att klaga på är hur mycket sämre och färre dialogerna blev, och hur sämre utseende alla karaktärer fick.

Vad som var dåligt med slutet? Tja, finns ju någon Youtube-video där de tar upp de 10 största felen.
Här är mina 3:
1. De sa innan att Mass Effect 3 INTE skulle vara ett dussinspel med 3 olika slut... Det blev exakt 3 olika slut.

2. Dina val i Mass Effect 1 &amp; 2 skulle ha avgörande betydelse på ME3. Det blev exakt samma 3 slut oavsett dina val i tidigare spel.

3. Slutfilmerna var identiska för de tre sluten förutom att de hade olika färger i bakgrunden. Dessutom var filmerna urusla på att förklara varför saker hände. Vem flög? Vart flög de? Varför? Vad hände med de som blev kvar?

PS: Till nästa Mass Effect vill jag personligen se mycket mindre film, mindre av samma 2 olika utfall av de val man gjort i spelet. Hur många gånger har man inte gjort ett svårt val i BioWare-spel bara för att upptäcka att det egentligen inte spelade någon roll? Mera spel istället för interaktiv film. Och dessutom så måste man kunna hoppa över de filmsekvenser man redan har sett flera gånger.

1. Ingen åsikt.
2. De var avgörande för andra situationer i ME3 bara inte för slutet.
3. Ja de tre slutfilmerna var ganska...fattiga. Jag tycker inte man behöver svar på allt, hade man sett så på Halo: Combat Evolve när det kom så hade det sågas rejält Mystiken gör det hela bara mer spännande.

Personligen så tycker jag slutet var bra, det var dramatiskt och man fick mer eller mindre tre par relativt tunga val att göra, visst det var strikt, det hade inget att göra med vad du gjort tidigare i serien men så behöver det inte heller vara. I många (riktiga) situationer får man inte alltid ett val och så behöver det inte heller vara i ett RPG där man tidigare alltid kunna välja hur man vill göra (Och vissa av dessa val hade i normala fall vara omöjliga att genomföra men i ME kan man det ändå bara för att friheten ska finnas) Lite realist-tänkande


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Mindre sex, homosex och politiskt korrekt dravvel. Mer öppet, kanske inte fullt ut sandbox men nästan. Djup story och stora möjligheter att att skräddarsy karaktärer och vapen.

Skulle ovanstående bli verklighet så KANSKE jag skulle köpa det. Förtroendekontot för Bioware är tämligen tomt för tillfället.

Mindre sex och homosex? du är väll medveten om att du aldrig stöter på något av delarna om du inte uppsöker dem? hur hade du tänkt få mindre av ingenting? och varför ska det då inte finnas för alternativ till de som inte vill dela just din spelupplevelse?

Medlem

Dåligt tecken när utvecklarna inte har någon klar vision själva tkr jag.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Ett nytt ME 3 är nog vad vi flesta drömmer om. Mindre action och mer RPG... Kommer däremot inte köpa något mer från EA. Någonsin.

Medlem

Isometrisk.
Djup story.
Val som spelar roll.
Inventory system som är något att ha ... mer val... och det ska inte vara vapen 1-10 ...

Så ja ... baldurs gate in space ... är kanske en bra liknelse ...

Glömde dock ... inget origen eller ea in blandat ...

Medlem
Skrivet av Prexun:

Ett nytt ME 3 är nog vad vi flesta drömmer om. Mindre action och mer RPG... Kommer däremot inte köpa något mer från EA. Någonsin.

Samma Me3 var droppen för mig. Me1 är top5 bästa rpg någonsin enligt mig men dom 2 övriga är bara mediokra korridorshooters med story och dialogval. Whopido.

När Me2 blev annonserat så trodde iaf jag att det skulle vara som Me1 fast 3ggr större och 10ggr mer RPG val och utvekling inte någon 3rd person shooter.

Ush

Medlem

Behåll stridsdelarna från ME3 men gör det lite mer öppet och varierat! Men satsa grymt mycket på att göra spelet RPG! T.ex. Mera Armor och att du kan hitta armor,vapen, Ja sånt som är bra! Och snälla,snälla låt oss få kriga i rymden!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Jag kommer hålla mig skeptisk då det luktar som missbruk utav human relations teorin (även om den är en organisationsteori)
"Vi ber om förslag, intryck och röster men de kommer inte ha någon som helst inverkan på vad vi beslutar att göra. Win-win situation då de kommer känna sig delaktiga och kommer tycka bättre om oss samt bli lojalare eftersom de ser att vi bryr oss"

Medlem

Jag tycker nog det här är det ultimata beviset för att Bioware har tappat all kreativitet. Sedan grundarna hoppade av är det nog bara namnet och ett par spelseriers goda rykte kvar i företaget.

12
Skriv svar