FZ Play – Historien om Call of Duty

Robot
FZ Play – Historien om Call of Duty

Call of Duty är en av vår tids största spelserier och på tisdag landar nästa mångmiljonsäljare. FZ:s filmsektion berättar hur det började.

#call-of-duty-black-ops-ii, #medal-of-honor-allied-assault, #call-of-duty-4-modern-warfare


Medlem
FZ Play – Historien om Call of Duty

Jag älskar CoD-serien. Jag har aldrig tröttnat på den och det ser inte ut som om jag kommer göra det under 2013 heller.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Jag älskar CoD-serien. Jag har aldrig tröttnat på den och det ser inte ut som om jag kommer göra det under 2013 heller.

Det ända jag kommer tillbaka för är single player upplevelsen!

Medlem

Call of duty spelen är mycket bra spela allihopa, saknar lite input från den professionella scenen. Efter Call of duty 4 (modern warfare 2) dog ju cod på en tävlings nivå pga. att utvecklarna låste funktionen till att modda spelet vilket resulterade i ett bra public spel men inget mer. Alla spel är inte perfekta för att spela competitive, speciellt inte cod4 med det nya systemet med killstreaks. Allt detta är bort plockat från den modden som man tävlar i som för övrigt heter Promod. Det säger sig själv lite tycker jag, du kan inte ha en atombomb som gör att du vinner matchen när du spelar om pengar. Jag har spelat call of duty semi professionellt sedan första spelet kom ut fram till cod4, scenen lever vidare men det är inte många spelare kvar.

Både ris och ros till Treyarch för ett mycket bra public spel men Stort ris för att dom har låst modd funktionen.

Inte jätte insatt på hur man moddar spel men det borde inte vara så svårt att låsa upp eller vad man ska säga i med att det finns på dom 3 första spelen. Dom hade bara behövt göra det så hade vi spelare fixat modden själva och kunnat tävla vidare i call of duty. Men som det ser ut nu kommer Call of duty aldrig att komma tillbaka på tävlingsnivå

Medlem

Det var väldigt intressant att samla material och klippa den här videon. Det blir ju en nostalgitripp från den senare delen av ens gamingliv. CoD1 är fortfarande ett av de bästa WW2 titlarna, men jag hade helt glömt bort hur jävulusiskt bra CoD2 var i sin kampanj. För att inte säga Black ops, som nog är min favorit därefter. Även om serien är kanske lite "uttjatad" så känns varje del relativt unik. Oavsett hur mycket man kanske vill hata CoD så har jag svårt att göra det


signatur

Videomupp

Medlem

CoD är en bra serie, (Imo)

Medlem

Storyn i Black ops är faktiskt ganska cool

Medlem

Det där om att "allt fler köper det" är ju för att alla jävla P12 får tillslut tillåtelse av sin morsa att faktiskt få köpa spelet, samma sak gäller alla MapPacks och den skiten.
Klagomålen ökar för att gamers och mer insatta dagliga spelare inte gillar mjölkningen, medans alla ungar litar blint på IW och köper allt som har märket IW/CoD på.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det där om att "allt fler köper det" är ju för att alla jävla P12 får tillslut tillåtelse av sin morsa att faktiskt få köpa spelet, samma sak gäller alla MapPacks och den skiten.
Klagomålen ökar för att gamers och mer insatta dagliga spelare inte gillar mjölkningen, medans alla ungar litar blint på IW och köper allt som har märket IW/CoD på.

Ärligt talat tror jag inte att de har någon koll på vilka som utvecklar spelen.

Medlem

Cod 2 är och kommer nog att förbli det bästa spelet i serien för min del.

Alla spel sen cod 4 är så tråkiga att spela p.g.a allt skit som sker som inte har med spelarens skicklighet att göra...

Inaktiv

Det låter ju som att killen hållre på att somna...

Medlem

Fan vad Call of Duty 4 var underbart. Förutom att multiplayerläget var helt sanslöst så kändes grafiken fräsch, kampanjen var intensiv utan att bli överdriven och leveldesignen var stundtals genial. Sniperuppdraget i Pripjat är fortfarande så jäkla imponerande!

Medlem

Det bästa cod spelet är cod 2 enligt mig

Medlem

När det gäller CoD spelena så tycker jag fortfarande mest om CoD 1,2 och 4 (modernwarfare) kanske starkast ettan och tvåan. Det jag tycker är synd är bara att dom fortfarande kör på samma grafikkort som dom har haft sedan CoD 2 om inte jag har fel, sant i vissa fall kan man lyckas fixa grafiken så att spelet ser mycket snyggare ut, men när man har gjort det så länge som dom har gjort så kan jag tycka att man lika gärna kan spela CoD 2

Medlem
Skrivet av Coop:

När det gäller CoD spelena så tycker jag fortfarande mest om CoD 1,2 och 4 (modernwarfare) kanske starkast ettan och tvåan. Det jag tycker är synd är bara att dom fortfarande kör på samma grafikkort som dom har haft sedan CoD 2 om inte jag har fel, sant i vissa fall kan man lyckas fixa grafiken så att spelet ser mycket snyggare ut, men när man har gjort det så länge som dom har gjort så kan jag tycka att man lika gärna kan spela CoD 2

Vilket grafikkort har dom haft? Ett GeForce 3?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

COD var som bäst från 1 - 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av totte1015:

Det där om att "allt fler köper det" är ju för att alla jävla P12 får tillslut tillåtelse av sin morsa att faktiskt få köpa spelet, samma sak gäller alla MapPacks och den skiten.
Klagomålen ökar för att gamers och mer insatta dagliga spelare inte gillar mjölkningen, medans alla ungar litar blint på IW och köper allt som har märket IW/CoD på.

Eller så kan det va så enkelt att folk köper det för att dom tycker det är roligt!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Call Of Duty är de första TRE spelen... sedan kom "Modern Warfare" och "Black Ops".

De sistnämnda är inget vidare och svärtar ned namnet "Call Of Duty".

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Coop:

När det gäller CoD spelena så tycker jag fortfarande mest om CoD 1,2 och 4 (modernwarfare) kanske starkast ettan och tvåan. Det jag tycker är synd är bara att dom fortfarande kör på samma grafikkort som dom har haft sedan CoD 2 om inte jag har fel, sant i vissa fall kan man lyckas fixa grafiken så att spelet ser mycket snyggare ut, men när man har gjort det så länge som dom har gjort så kan jag tycka att man lika gärna kan spela CoD 2

Vilket grafikkort har dom haft? Ett GeForce 3?

ops skrev fel menade grafikmotor

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av totte1015:

Det där om att "allt fler köper det" är ju för att alla jävla P12 får tillslut tillåtelse av sin morsa att faktiskt få köpa spelet, samma sak gäller alla MapPacks och den skiten.
Klagomålen ökar för att gamers och mer insatta dagliga spelare inte gillar mjölkningen, medans alla ungar litar blint på IW och köper allt som har märket IW/CoD på.

Eller så kan det va så enkelt att folk köper det för att dom tycker det är roligt!?

aa, fast nee

Medlem
Skrivet av Exxo:

Call Of Duty är de första TRE spelen... sedan kom "Modern Warfare" och "Black Ops".

De sistnämnda är inget vidare och svärtar ned namnet "Call Of Duty".

Vänta, så du tycker på ALLVAR att CoD4 sög? Nej, bara... nej. Det var helt underbart<3

Medlem

Gillade denna videon starkt! Det var kul att återuppleva alla spel och påminnas om hur det var igen!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det var väldigt intressant att samla material och klippa den här videon. Det blir ju en nostalgitripp från den senare delen av ens gamingliv. CoD1 är fortfarande ett av de bästa WW2 titlarna, men jag hade helt glömt bort hur jävulusiskt bra CoD2 var i sin kampanj. För att inte säga Black ops, som nog är min favorit därefter. Även om serien är kanske lite "uttjatad" så känns varje del relativt unik. Oavsett hur mycket man kanske vill hata CoD så har jag svårt att göra det

Samma här, ska vara på min vakt för BO2 så jag inte köper det (har för mycket spel atm)
Får se hur pass hardcore zombieläget blir, skulle det kunna spelas lika aktivt som den vanliga multiplayern så kanske jag kan tänka mig att skaffa spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

kul att se att många gillar cod 2. spelar fortfararande det multiplayer. Bästa single player var nog dock 4:an ändå.

men ettan , united defence , med jeepar var väldigt roligt mp. varför tog dom bort jeeparna?

Inaktiv

haha den här communityn är så splittrad!

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av StrongBad:

Jag älskar CoD-serien. Jag har aldrig tröttnat på den och det ser inte ut som om jag kommer göra det under 2013 heller.

Det ända jag kommer tillbaka för är single player upplevelsen!

Två personer får tumme ned av folk, bara för att de visar att de gillar en spelserie. Det tycker jag är patetiskt.

Jag kommer i alla fall att fortsätta köpa MW-serien av CoD, då jag gillar att följa storyn i dessa. Risken är att jag faller för grupptrycket och köper resten av spelen också.

Skrivet av RzrTrek:

haha den här communityn är så splittrad!

Ja, usch. Alla behöver inte tycka om ett visst spel, men att kasta skit på de som gillar det är bara fjantigt.

Medlem

CoD 1/2 och 4 <3
Gillar treans menumusik starkt dock

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av StrongBad:

Jag älskar CoD-serien. Jag har aldrig tröttnat på den och det ser inte ut som om jag kommer göra det under 2013 heller.

Det ända jag kommer tillbaka för är single player upplevelsen!

Två personer får tumme ned av folk, bara för att de visar att de gillar en spelserie. Det tycker jag är patetiskt.

Jag kommer i alla fall att fortsätta köpa MW-serien av CoD, då jag gillar att följa storyn i dessa. Risken är att jag faller för grupptrycket och köper resten av spelen också.

Skrivet av RzrTrek:

haha den här communityn är så splittrad!

Ja, usch. Alla behöver inte tycka om ett visst spel, men att kasta skit på de som gillar det är bara fjantigt.

Jag har alltid sett tumme upp och ner som haller med respektive haller inte med. Tycker inte det ar nagot att bli upprord over.

Medlem

COD 1&2 spelades som fan på LAN, jäklar vilket ös! COD4: Modern Warfare var precis den fixen jag behövde efter att jag la BF2 på hyllan. Drog tom på smildbanden när gameplay från COD4 kom upp. Gillade också Treyarchs uppföljare.
Sedan gick det utför när man framförallt tog bort stödet för dedikerade servrar med "IWNET" och atombombskillstreak, really? Jag var nog en av dom få som INTE köpte MW2, fick ju lämna Steamgruppen "Boycott MW2" eftersom mer än 80% satt och spelade skiten på release ändå.

Huga! Dags för nextgen konsollerna så att vi får se en nyare motor (vilket förhoppningsvis leder till en bättre upplevelse på PC)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

CoD 2 var helt klart det bästa. WW ll for the win

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag älskar CoD-serien. Jag har aldrig tröttnat på den och det ser inte ut som om jag kommer göra det under 2013 heller.

Vet du vad? Jag är glad att du har hittat något du gillar att spela. Uppenbarligen så finns det folk här på FZ som vill ta den lyckan ifrån dig, men du ska veta att du fick en tumme upp av mig åtminstone.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar