Bildkavalkad från Mass Effect 3: Omega

Robot
Bildkavalkad från Mass Effect 3: Omega

I slutet av månaden släpps dlc-paketet Omega till Mass Effect 3. Så här ser det ut.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Bildkavalkad från Mass Effect 3: Omega

Det här skulle ha funnits med i spelet från första början

Medlem

Inte intresserad av varken Omega eller Aria. Ge mig ett Harbinger DLC. Där skurken äntligen får möta sitt öde. "Harbinger getting his conclusion".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tyckte Mass Effect serien dog för mig när jag fick se ME3 slutet.

Däremot måste jag medge, att krossa 5 års spelande i 5 minuter är rätt så imponerande.

Testpilot

Gött , som sagts innan skulle detta varit med från början.
Man blev lite småchockad där då slutet kom rätt fort i spelet och Omega helt tappades bort och det kändes som de helt enkelt klippt bort den biten där man kämpat för att få deras stöd.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Gött , som sagts innan skulle detta varit med från början.
Man blev lite småchockad där då slutet kom rätt fort i spelet och Omega helt tappades bort och det kändes som de helt enkelt klippt bort den biten där man kämpat för att få deras stöd.

Thats the way EA works! Klart dom klipper bort delar som folk vill spela och släpper det som DLC, jäkla skitföretag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Inte insatt i ME, men storydriven DLC, är det en helt orelevant till huvudstoryn eller är det pusselbitar som faller på plats till main storyn? hoppas ni förstår vad frågar efter.

Hur många DLC:er ska de släppa, känns som om det börjar bli världsrekord nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Tyckte Mass Effect serien dog för mig när jag fick se ME3 slutet.

Däremot måste jag medge, att krossa 5 års spelande i 5 minuter är rätt så imponerande.

Precis vad jag tänkte.. Spelat om både 1:an & 2:an flera ggr. men efter 3:an & dess sut förstördes allt de byggt upp.. Tanken finns inte ens längre att sätta mig med ngt. av spelen igen..

Testpilot
Skrivet av Ztreek:

Inte insatt i ME, men storydriven DLC, är det en helt orelevant till huvudstoryn eller är det pusselbitar som faller på plats till main storyn? hoppas ni förstår vad frågar efter.

I detta fall gällande Omega så är det delar av storyn som känns som att nu då man fått DLC så blir det en "Extended version" som på en film .. dvs de kan göra spelet mer matigt och förklarar saker som helt enkelt klipptes bort i "orginalversionen" ..

Jag minns att det tom. nämns då man snackar med Aria o gör några småuppdrag åt henne att det pågår ett inbördeskrig på Omega och att man får välja sida där (?) , minns inte det 100% nu då det var ett tag sen man spelade.

Medlem

Jag är typ den enda på fz som fortfarande gillar ME

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Ztreek:

Inte insatt i ME, men storydriven DLC, är det en helt orelevant till huvudstoryn eller är det pusselbitar som faller på plats till main storyn? hoppas ni förstår vad frågar efter.

I detta fall gällande Omega så är det delar av storyn som känns som att nu då man fått DLC så blir det en "Extended version" som på en film .. dvs de kan göra spelet mer matigt och förklarar saker som helt enkelt klipptes bort i "orginalversionen" ..

Jag minns att det tom. nämns då man snackar med Aria o gör några småuppdrag åt henne att det pågår ett inbördeskrig på Omega och att man får välja sida där (?) , minns inte det 100% nu då det var ett tag sen man spelade.

Dåligt. köp inte denna DLC vad ni än gör människor.

DLC ska vara orelevant till main storyn. alltid. annars kunde DLC'n lika gärna varit på skivan från första början

Medlem
Skrivet av Herk:

Jag är typ den enda på fz som fortfarande gillar ME

Nej du är verkligen inte ensam

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Ztreek:

Inte insatt i ME, men storydriven DLC, är det en helt orelevant till huvudstoryn eller är det pusselbitar som faller på plats till main storyn? hoppas ni förstår vad frågar efter.

I detta fall gällande Omega så är det delar av storyn som känns som att nu då man fått DLC så blir det en "Extended version" som på en film .. dvs de kan göra spelet mer matigt och förklarar saker som helt enkelt klipptes bort i "orginalversionen" ..

Jag minns att det tom. nämns då man snackar med Aria o gör några småuppdrag åt henne att det pågår ett inbördeskrig på Omega och att man får välja sida där (?) , minns inte det 100% nu då det var ett tag sen man spelade.

Dåligt. köp inte denna DLC vad ni än gör människor.

DLC ska vara orelevant till main storyn. alltid. annars kunde DLC'n lika gärna varit på skivan från första början

Varför? Hellre detta än något som är helt frikopplat från main-storyn. Ser gärna att dom fokuserar på att ge mig nya uppdrag som får fler pusselbitar på plats samt skänker mer djup till världen istället för massa skit-dlc som ger dig en extra puffra eller en ny hjälmtextur.

Medlem
Skrivet av EGS8877:
Skrivet av Herk:

Jag är typ den enda på fz som fortfarande gillar ME

Nej du är verkligen inte ensam

Nejdå. Tumme upp och ner systemet visar att det finns många "tysta" supporters. Det är mest de som inte gillar saker och ting som är mest vokala och dessa behöver inte alls representera majoriteten av folkets åsikter.

Medlem
Skrivet av StefanEvert:

Varför? Hellre detta än något som är helt frikopplat från main-storyn. Ser gärna att dom fokuserar på att ge mig nya uppdrag som får fler pusselbitar på plats samt skänker mer djup till världen istället för massa skit-dlc som ger dig en extra puffra eller en ny hjälmtextur.

Betalade man fullt pris så ska man få full story.

Medlem

Jag tycker om Mass Effect skarpt, jag gillar bara inte vissa beslut de gjorde till ME3. Slutet är inte det enda som stör mig, faktiskt inte ens det största. Det som stör mig är fiende-vågorna(likt Dragon Age 2) och tråkiga squad-members.

Annars hade jag verkligen inget emot det. 2:an är fortfarande bland favoriterna, kan utan tvekan tänka mig spela igenom det igen.

Inaktiv

Ja det kan man tycka, och jag anser att jag fick en komplett story. Men jag betalar gärna lite till för att få lite mer utav den.
Borde hela ME2 & ME3 varit inkluderat på disc på första spelet?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av StefanEvert:

Varför? Hellre detta än något som är helt frikopplat från main-storyn. Ser gärna att dom fokuserar på att ge mig nya uppdrag som får fler pusselbitar på plats samt skänker mer djup till världen istället för massa skit-dlc som ger dig en extra puffra eller en ny hjälmtextur.

Betalade man fullt pris så ska man få full story.

Med den logiken borde du alltså ha fått Mass Effect 2 och 3 gratis om du köpte Mass Effect, eftersom att du ville ha den kompletta storyn från början, eller?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av StefanEvert:

Varför? Hellre detta än något som är helt frikopplat från main-storyn. Ser gärna att dom fokuserar på att ge mig nya uppdrag som får fler pusselbitar på plats samt skänker mer djup till världen istället för massa skit-dlc som ger dig en extra puffra eller en ny hjälmtextur.

Betalade man fullt pris så ska man få full story.

Hmm.......*tittar på resident evil-serien*


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Herk:

Jag är typ den enda på fz som fortfarande gillar ME

Du är inte ensam... *kram*


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

KoP
Medlem

Yes! Lite mera ME tackar man inte nej till.

Medlem
Skrivet av Herk:

Jag är typ den enda på fz som fortfarande gillar ME

Nope! tycker fortfarande spelet är grymt bra.

Medlem

för mig handlar ME trilogin mer om resan mot målet än om själva målet.

treans sista minuter förstör inte serien som helhet, inte för mig iaf...och anser forfarande att me serien är bland de bästa spelen . gillade också extended cut

de som ja dock gillar minst me trean är ju dialogerna som är löjligt nerbantade :/

Skrivet av Herk:

Jag är typ den enda på fz som fortfarande gillar ME

Inte ensam!!!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av Remus:

Inte intresserad av varken Omega eller Aria. Ge mig ett Harbinger DLC. Där skurken äntligen får möta sitt öde. "Harbinger getting his conclusion".

Vadå du fick ju möta Marauder Shields


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Skrivet av bionicman:
Skrivet av Remus:

Inte intresserad av varken Omega eller Aria. Ge mig ett Harbinger DLC. Där skurken äntligen får möta sitt öde. "Harbinger getting his conclusion".

Vadå du fick ju möta Marauder Shields

hahaha wtf!??!!?


signatur

rock n roll aint noise pollution

Inaktiv
Skrivet av Jonlissla:

Tyckte Mass Effect serien dog för mig när jag fick se ME3 slutet.

Däremot måste jag medge, att krossa 5 års spelande i 5 minuter är rätt så imponerande.

Håller med, är spelet slut så är man inte heller sugen på att köpa mer material då "det har redan hänt".
Känns lagom värdelöst.

Något man får tänka på är att även om trilogin är över, så är ju fler spel på gång. Så även om de val du gjort genom trilogin inte gör så stor skillnad på slutet av 3:an, så kommer det förmodligen ha stor påverkan på framtida spel


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Mass Effect 1 hade grymt bra story, 2an hade bäst gameplay men kass story och alldeles för linjärt och 3an var bara värdelös.

12
Skriv svar