Trailer från Angry Video Game Nerd-filmen

Medlem
Trailer från Angry Video Game Nerd-filmen

Kanske känner du till James Rolfe – mannen, myten, nörden bakom Angry Video Game Nerd. Kanske känner du också till att han med hjälp av crowdsourcing drog in några miljoner för att kunna skapa en långfilm. Nu har en officiell mysig trailer dykt upp, dig this shit.

James är generellt etablerad när det kommer till att prova på pissiga spel från the past, och bada dem alla i skurar av mer eller mindre passande svordomar. Än så länge finns Angry Video Game Nerd i 108 episoder, där många fräscha guldklimpar går att finna. Dock tycker jag själv att de senare avsnitten var lite slentrian, men med ett undantag – det absolut senaste. Nummer 108 låter honom spela igenom Ghost & Goblins, och jag är så jävla trevlig att jag bäddar in filmen nedan.

Pay on your way out!

#blogg

Medlem
Trailer från Angry Video Game Nerd-filmen

Ah, AVGN livar upp de dagar när en ny episod släpps

Filmen verkar härlig den med.

Jag har inte sett fram så här mycket mot en film på, well, evigheter. James Rolfes AVGN och hans kortfilmer är något jag återkommer till gång på gång på gång. Omöjligt att tröttna på den passion och entusiasm han har för filmskapande och gamla retro-spel.

Medlem

Haha, detta var en GOD nyhet!

Medlem

Jag har följt AVGN i vad som känns som evigheter nu, osså är jag inte beredd då trailer släpps. Den ska ses, var så säker!

Sant är att det är ojämna episoder, men det finns några, såsom Top Gun, Rambo, Plumbers don't wear ties (!) osv där man inte kan låta bli att vrida sig av skratt, iaf om man klarar av den bitvis något låga humornivån i hans karaktär.

Medlem

Donerade till filmen under crowdfunding perioden

1
Skriv svar