Star Trek Onlines sjunde stora uppdatering på tisdag

Robot
Star Trek Onlines sjunde stora uppdatering på tisdag

Onlinerollspelet låter dig i och med nästa stora uppdatering leka i New Romulus, ta dig an nya uppdrag, ta dig uppåt i det nya anseende-systemet och mer därtill.

#nyhetstips, #star-trek-online


Medlem
Star Trek Onlines sjunde stora uppdatering på tisdag

Hur bra(eller dåligt) är detta spel egentligen?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det är gratis, testa Själv så tycker jag det är kul o spela lite då och då när man har tråkigt.

Medlem

Men om du ska sälja in det till mig, vilka egenskaper har det som du tycker är värda att lyftas upp och som gör spelet intressant?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Det är långt ifrån det bästa mmo´t men är man en hopplös Trekkie så finner man charm i spelet.

Jag läste om uppdateringen igår på STO hemsidan och måste säga att jag ser väldigt mycket fram emot uppdateringen. Den största svagpunkten med spelet är att det är så jäkla klen endgame, så desto mer innehåll dom slänger in, desto bättre!

Ni som undrar hur pass bra spelet är, det duger gott och väl som casual spel, när man är sugen på att leka kapten och vill drömma sig bort bortom the final frontier, vill man hitta ett hardcore mmo så finns det bättre val.

Jag ger spelet 5/10 i dagens läge


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Det är ett kul spel, helt klart ett bättre MMO än WoW.

Medlem

Tycker inte det är nåt vidare, och jag gillar Star Trek

Medlem

Jag är ingen trekkie, men jag gillar Rymdskeppen och atmosfären i Star trek universum. PÅ så sätt så har detta spel gett mig väldigt mycket nöje.

SJälvklart kan spelet bli bättre, men tanke på att deras F2P är så.. enorm (du kan köra till maxlevel och fortfarande göra high end content utan att behöva spendera en krona från deras shop) så är det absolut värt att testa.

Sen kan man göra egna missions i deras Foundry (Mission Editor) som kan va riktigt roligt.

Medlem

Jag gillar det starkt, som sagt är det en väldigt bra f2p-modell som inte får det att kännas girigt. Det kostar inget att testa, och det är djupare än folk tror, plus att det kommer mkt content.

Foundry är en grym innovation inom mmo-världen, rymdstriderna är coola och man kan experimentera med olika builds hur länge som helst tills man hittar den som passar. Det finns 3 olika karriärer att välja mellan, tac, sci eller engineer. Du kan flyga ett sci-ship även fast du är tactical och tvärtom, så det kan bli riktigt roliga builds. Duty officer-systemet är intressant, men det orkar jag inte gå in på. Pve är roligt även fast jag gillar pvp, pvp:n är väl det område som de behöver jobba på lite mer, men nu när det finns fleet starbases så finns det en fin grund att bygga ett helt nytt system på.

Edit: kul att se att tipsfunktionen i forumet funkar:)

Medlem
Skrivet av Javas:

Det är långt ifrån det bästa mmo´t men är man en hopplös Trekkie så finner man charm i spelet.

Jag läste om uppdateringen igår på STO hemsidan och måste säga att jag ser väldigt mycket fram emot uppdateringen. Den största svagpunkten med spelet är att det är så jäkla klen endgame, så desto mer innehåll dom slänger in, desto bättre!

Ni som undrar hur pass bra spelet är, det duger gott och väl som casual spel, när man är sugen på att leka kapten och vill drömma sig bort bortom the final frontier, vill man hitta ett hardcore mmo så finns det bättre val.

Jag ger spelet 5/10 i dagens läge

Jo, EVE finns ju, om man gillar hardcore-mmo's, men jag tror de flesta vill ha något lite mjukare.

Medlem

Testade det här igår och har ju inte spelat så mycket men det ska i alla fall ha creds för karaktärsgeneratorn, som nog är en av de mest välutvecklade jag har sett.
Förutom en himla massa raser kända från serien så har man möjligheten att skapa egna raser och utseendemässigt kändes möjligheterna oändliga.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Testade det här igår och har ju inte spelat så mycket men det ska i alla fall ha creds för karaktärsgeneratorn, som nog är en av de mest välutvecklade jag har sett.
Förutom en himla massa raser kända från serien så har man möjligheten att skapa egna raser och utseendemässigt kändes möjligheterna oändliga.

Ja, även om det inte är sådana stor skillnad mellan raserna förutom vilka traits de har, så är det roligt med variation. Personligen kör jag alltid alien för då får man välja traits själv(4st), plus att man kan få karaktären att se ut nästan hursomhelst. För tillfället finns det inte cardassians men det finns guider på nätet över vilka val av värden man ska göra för att få till en alien som ser pprecis ut som en. Någon som suttit väldigt lång tid och testat sig fram med andra ord, samma sorts dedikation som man nästan bara ser hos inbitna trekkies

Medlem

Första gången jag spelade detta när det kom, så gillade jag det inte alls. Som en inbiten WoW-lirare vid den tidpunkten kändes STO för udda.
Lade det på hyllan, men återvände 1 år senare och gav det en ny chans.

Det var verkligen en tröskel som behövdes klivas över. De 10 första levlarna var dryga. Men när man blir promotad första gången och får välja nytt skepp så släpper mycket, och det börjar bli roligare, och man börjar hajja hur det funkar. Så var det för mig åtminstone.

Finns en del att göra, och missions/episoder är riktigt roliga.
Sen att det är både land och rymd fajter gör det mer variationsrikt, samt mera pill med att utrusta dig själv, dina officerare och skepp. Massa olika typer av raser för officerare. Även från klingonsidan, som t.ex orion slavegirls. Men dom är inte bara och hämta. Antingen kan man levla upp diplomacy till max, eller så köper man från auktionshuset, för dyra stålar. 25 mille tyckte jag att dom låg på nyss.

Endgame finns, men det är väl inte i samma liga som WoW, direkt.

Gillar man sci-fi eller star trek hur som helst, så tror jag att det kan gillas.

Alla rymdskepp är en fröjd att kolla på, kan tilläggas.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

1
Skriv svar