Ansök till betan av mmofps-liret Firefall

Robot
Ansök till betan av mmofps-liret Firefall

Information om pågående och kommande helgtestande bifogas, och du kan numer ansöka till att vara en av dem som får möjlighet att testa.

#red-5-studios, #firefall


MrX
Medlem
Ansök till betan av mmofps-liret Firefall

Jag har också spelat det lite med Sniper klassen om ni vill se lite av det.

Thumper

Och vad vore ett mmo utan dans =P

Medlem

tycker det verkar.. ganska tråkigt :l

Medlem

Nääää, jag håller mig till Planetside 2.

Medlem

Känns lite som en Global agenda rip off med Borderlands grafik

Medlem

Efter Tabula Rasa försvann var detta precis vad som behövdes

Medlem

Jag fattar inte riktigt, det är inte en garanterad betaspot eller?
känns mer som detta är ett försöka att lura på folk deras "paket" för att få spela betan direkt. Vad är det liksom? blir så irriterad, betala för att spela betan? istället blir det att de inte får något av mig. sämst

Medlem

Jag har 3 invites liggandes om någon vill ha.
Behöver en email bara.

Det är tre st stress-test helger och därför öppnar de upp för flertalet folk som inte alleredan är i betan att delta under dessa helger. Beta har pågått i över ett år (antagligen längre) och det är invites only. Vid varje större uppdatering brukar spelarna få nya invites att distributera. Själv har jag spelat sedan i april och väntar med spänning på den nya PvE patchen som skall komma i slutet på november (är det tänkt). Har en invite som ligger och skräpar om någen är intresserad.

FZ missade dock helt totalt Firefallfesten för två veckor sedan som livestreamade från spelet med olika kändisar såsom Felicia Day, Will Wheaton, Nathan Fillion, Day9, osv...

Skrivet av adrii:

Jag fattar inte riktigt, det är inte en garanterad betaspot eller?
känns mer som detta är ett försöka att lura på folk deras "paket" för att få spela betan direkt. Vad är det liksom? blir så irriterad, betala för att spela betan? istället blir det att de inte får något av mig. sämst

@adrii. Precis som med andra betor. Du är inte garanterad en plats bara för att du ansöker. När det gäller packsen är det precis samma sak som med Minecraft, Planetside, etc... Bidra lite till spelet och du får spela det med en gång Dock är det inget måste.

Inaktiv

Det är tyvärr rätt trist... Fick en beta invite av en kompis... Det är samma gamla "döda 5 av denna etc" och sen vidare till nästa... PVP'n 'r ju som vilket annat fps-spel som helst med jetpacks... Det skulle väl vara att det tilltalar dem som gillar manga/anime-stilen men annars finns här inte mycket att hämta Tyvärr...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Ytterligare ett MMO... *suck*. Verkar som om speltillverkarna har tröttnat på att göra bra spel.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ytterligare ett MMO... *suck*. Verkar som om speltillverkarna har tröttnat på att göra bra spel.

MMORPG har inget med dåligt eller bra att göra. Att genren är ganska outdated är en sak men att den är dålig/bra är något helt annat....

Medlem
Skrivet av Luciphear:

MMORPG har inget med dåligt eller bra att göra. Att genren är ganska outdated är en sak men att den är dålig/bra är något helt annat....

Nu är ju detta iofs ett MMOFPS, men oftast när de gör ett MMO så brukar det vara generisk grafik och tråkig och statisk berättande, dvs inget man kan leva sig in i. Precis som de flesta MMORPG är, som någon ovan sade, "döda x av y, gå tillbaka", repetera ad absurdum. Och sedan kastar de in lite halvmald story i det som inte egentligen påverkar någonting. Sedan ska de antingen casha in på mikrotransaktioner (köp löjliga hattar, husdjur eller annat totalt skit) eller månadskostnad vilket gör att folk tröttnar efter en vecka. Och sedan när alla skapat sin 29:e alt-gubbe och kört allt skräp i absurdum så dör spelet en sakta död tills skaparna tar död på spelet för alltid genom att släcka servrarna.

Och samtidigt så avnjuter jag fortfarande gamla spel som har story, som inte kräver en massa servrar eller mikrotransaktioner, fulla expansioner som utökar berättandet (dvs inte fjant-"expansioner" som två multiplayerbanor och tre vapen (för 299kr) som är standard idag). Dvs spel som tillverkarna plöjt ner sin själ i att skapa och skapa så att det tål tidens tand, istället för dagens spela-i-2-timmar-sedan-glöm-bort-för-alltid-slit-släng-spel. Och när det gäller just MMOs så brukar det vara random-saker, random allting, massor med fuskande, gold-farmers och försäljare och allmänt surt community.

Nej, jag betackar mig för flera MMOn.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ytterligare ett MMO... *suck*. Verkar som om speltillverkarna har tröttnat på att göra bra spel.

MMOFPS. Har du spelat ett spel som Planetside 2 så förstår du hur bra det faktiskt kan vara.

Medlem
Skrivet av SToFo:

Det är tyvärr rätt trist... Fick en beta invite av en kompis... Det är samma gamla "döda 5 av denna etc" och sen vidare till nästa... PVP'n 'r ju som vilket annat fps-spel som helst med jetpacks... Det skulle väl vara att det tilltalar dem som gillar manga/anime-stilen men annars finns här inte mycket att hämta Tyvärr...

Vilket spel har du spelat? "döda 5 utav X"
Finns drygt 3-4 quests i dagsläget, resten är Open-world PvE.
Springa runt och pew pew-a eller dra ner en Thumper, eller hjälpa till att motarbeta "The Chosen" så de inte tar över alla watch-towers osv.

Eller köa upp för PvP

Medlem
Skrivet av Friberg:

MMOFPS. Har du spelat ett spel som Planetside 2 så förstår du hur bra det faktiskt kan vara.

Planetside 2 var faktiskt väldigt tråkigt... spelade en hel del i betan och gav det en ärlig chans men i slutet så var det enformigt och simpelt.

Medlem

Fick beta invite till planetside 2, spelade i någon timme sen tröttnade jag. Detta spelet var där emot lite roligare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Just nu är där VÄLDIGT LITE content och plus att det är helt värdelöst att spela solo. Dessutom är betaservern i USA så jag, som sitter i grekland, har drygt ~250ms.

Spelet är dock riktigt underhållande, om man spelar med lite kompisar, och grafiken är så grym!

Är ett tag kvar innan man/jag fastnar i det här ordentligt dock. Men det finns riktigt mycket potential här.

NiC
Medlem

Spelet i sig är inte jättekul. Ganska enformigt. Pvp är väl OK. Tribes Acend är bättre om man vill spela fps med jetpack.

Går tillbaka och spelar 2v2 arena i Wow istället.

1
Skriv svar